Dopingtråden

Dopingtråden
mytomspunnen skrev:
-------------------------------------------------------
> geologen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag tror faktiskt att man kan vara genomtrevlig
> > och ändå superdopad. Alla är inte arroganta
> > Lance-kloner.
>
> Tja kanske. Men jag blev inte alls förvånad när
> någon som betett sig som psykopat visade sig vara
> en psykopat. Jag skulle bli MER förvånad när
> någon som verkar vara en svärmorsdröm skulle
> visa sig vara en simpel falskspelare.

Då har du nog inte träffat så många psykopater? Min erfarenhet är att de kan vara hur trevliga som helst så länge de tjänar på det och allt går i deras väg. Det kan ta en stund innan de ger sig till känna som de verkligen är. Manipulativa ut i fingerspetsarna!

Dopingtråden
Jag VILL verkligen tro på det här. Att det går mycket långsammare idag än under den värsta eran (och kanske också jämfört med bara för några år sedan) är ett gott tecken. Jag såg en uppskattad siffra på 5,93 W/kg för Froome på avslutningsstigningen på T-A igår, om den är någorlunda korrekt så är det en helt annan nivå än vad man såg för några år sedan.

Men samtidigt. Att Sky-tåget bara ligger och drar och drar och ställer av den ena GC-toppcyklisten efter den andra, och till råga på allt har kapaciteten att dominera två etapplopp på samma gång, är minst sagt mysko. Vad håller alla andra lag på med i så fall, har de glömt hur man tränar? Wiggins Tourvinst är kanske inte så mycket att säga om, men att Froome på typ två år går från nästan ingenting till att vara en av de absolut främsta GC-cyklisterna i världen, var kom det ifrån? Och alla hjälpryttare som verkar helt outtröttliga? Det är klart att alarmklockorna börjar ringa.

Vete f-n. Men hoppas kan man ju alltid. :-/

Dopingtråden
grump skrev:
> Då har du nog inte träffat så många
> psykopater? Min erfarenhet är att de kan vara hur
> trevliga som helst så länge de tjänar på det
> och allt går i deras väg. Det kan ta en stund
> innan de ger sig till känna som de verkligen är.
> Manipulativa ut i fingerspetsarna!

Alltså psykopater kan väl vara mycket karismatiska. Men svärmorsdrömmar och helylle? Nja?

Dopingtråden
Ja DT, det är med skräckblandad förtjusning jag gläds åt sky. Jag vill se attackåka från de andra jag vill se utbrytningar som håller (Det som Andy gjorde under touren 2011 är bland det häftigaste jag sett i modern tid).
men du har rätt, vad gör de andra? varför är det inte i närheten av skyarnas nivåer. om det inte är doping(vilket det inte är, hopppas hoppas hoppas inte!) så är det mcklubbar och mordhot som gör att ingen vågar vinna mot dom, eller?

Dopingtråden
+1 på den!

DT skrev:
> Jag VILL verkligen tro på det här. Att det går
> mycket långsammare idag än under den värsta
> eran (och kanske också jämfört med bara för
> några år sedan) är ett gott tecken. Jag såg en
> uppskattad siffra på 5,93 W/kg för Froome på
> avslutningsstigningen på T-A igår, om den är
> någorlunda korrekt så är det en helt annan
> nivå än vad man såg för några år sedan.
>
> Men samtidigt. Att Sky-tåget bara ligger och drar
> och drar och ställer av den ena GC-toppcyklisten
> efter den andra, och till råga på allt har
> kapaciteten att dominera två etapplopp på samma
> gång, är minst sagt mysko. Vad håller alla
> andra lag på med i så fall, har de glömt hur
> man tränar? Wiggins Tourvinst är kanske inte så
> mycket att säga om, men att Froome på typ två
> år går från nästan ingenting till att vara en
> av de absolut främsta GC-cyklisterna i världen,
> var kom det ifrån? Och alla hjälpryttare som
> verkar helt outtröttliga? Det är klart att
> alarmklockorna börjar ringa.
>
> Vete f-n. Men hoppas kan man ju alltid. :-/

Dopingtråden
Tror det till viss del även är en ekonomisk fråga där Sky har råd att göra en Barca och ha ett lika bra lag 'på bänken' som på plan dvs i de små etapploppen kör man dubbelt för att plocka ut det allra bästa till TdF. Det är väl isf konstigare att lag som Leopard/Nissan/RadioShack/Trek/+ANNAT och BMC inte lyckas bättre med så pass många erkänt bra cyklister.

Kanske hade ett lönetak för hela laget gjort det mer rättvist och även hållbart i längden.

Dopingtråden
Tjena! Någon som vill hänga med till Mexico på försäsongsträning?

pharmacydiscounts.jpg

Sen skyller vi på contaminerat kött och ropar: "MY CONSCIENCE IS CLEAR!" :-)

Dopingtråden
Sköna kommentarer; "I also think it's hard, because I do not know if the accusations are directed to me.” && “I think it's hard to comment on this story, since I have no idea whether the accusations are directed against me,”

BTW, vart tog Froome-snacket vägen nu då? Och varför är inte Sagan på tapeten? Det är verkar ju vara kutym i den här tråden att misstänka vinnarna.

Dopingtråden
NLC skrev:
> BTW, vart tog Froome-snacket vägen nu då? Och
> varför är inte Sagan på tapeten? Det är verkar
> ju vara kutym i den här tråden att misstänka
> vinnarna.

Froome måste ha fått en dålig blodpåse igår kväll.

Dopingtråden
geologen skrev:
> NLC skrev:
> -----
> > &&
>
> Programmerare eller? ;)

Mera hard-core med bara &

Dopingtråden
grump skrev:
> geologen skrev:
> -----
> > NLC skrev:
> >
>
> > -----
> > > &&
> >
> > Programmerare eller? ;)
>
>
> Mera hard-core med bara &

Mest hardcore med ^

Dopingtråden
Hans önskan är att alla glömmer och går vidare eftersom det endast var Armstrong som dopade. Armsvag bör därför lägga korten på bordet och sänka hela skutan, UCI och alla doktorer etc...

Dopingtråden
Jag tycker det är oacceptabelt att folk kommer med insinuationer mot ett helt överlägset lag, sporten är ju ren nu efter den isolerade armstrongincidenten (som var för ett årtionde sedan) och dessutom har vi blodpassen som gör det omöjligt att dopa sig.

Låt oss vända blad och se framåt!

Mvh,
P McQ

Dopingtråden
"If people want the entertainment value of riders attacking each other, stopping, attacking each other again and again, then go back to 'old cycling', which will give you the capability to do that," he said.

"If you want clean sport and clean cycling, then it's going to be different. You can't have it both ways. There's an element of reality about what were doing."

Hrmm, han får ju inte framtiden att låta rolig direkt...

Dopingtråden
Ta bort radioapparaterna eller gör de simplex (cyklisten kan ropa på bilen men kan inte få svar).
Skulle nog bli roligare om cyklisterna själva får bedöma om en utbrytning är värd att jaga ikapp.

Nu är cyklisterna dopade marionetter som lyder teamchefen och doktorn i följebilen.

Dopingtråden
Haha, fy fan vad trött han är McQuaid! Hur många gånger har han sagt "over a decade ago"? Han är är snart ifatt "my conscience is clear" spanjorerna. Men nu är det över! Nu vänder vi blad, det är rent nu... ;-)

Dopingtråden
NLC skrev:
> Sköna kommentarer; "I also think it's hard,
> because I do not know if the accusations are
> directed to me.” && “I think it's hard to
> comment on this story, since I have no idea
> whether the accusations are directed against
> me,”
>
> BTW, vart tog Froome-snacket vägen nu då? Och
> varför är inte Sagan på tapeten? Det är verkar
> ju vara kutym i den här tråden att misstänka
> vinnarna.

Nu var det ju så att Nibali och Sagan körde ifrån klungan nedför backarna. De är båda extremt duktiga nedför. Men det är ju en annan sak när det ställs av uppför och speciellt av en person vars utvecklingskurva mellan två säsonger är fenomenal. Naturbegåvning inte vet jag.

Dopingtråden
Ahem, nog ställde trion i täten av resten av täten i den riktigt branta stigningen även om luckan sen ökade nedför. I sista backen kroknade inte bara Froome utan även hans två hjälpryttare troligen pga allt arbete de lagt ner tidigare i veckan. Liknelsen med det oövervinnerliga SKY-tåget håller inte.

Dopingtråden
NLC skrev:
> Ahem, nog ställde trion i täten av resten av
> täten i den riktigt branta stigningen även om
> luckan sen ökade nedför. I sista backen kroknade
> inte bara Froome utan även hans två
> hjälpryttare troligen pga allt arbete de lagt ner
> tidigare i veckan. Liknelsen med det
> oövervinnerliga SKY-tåget håller inte.

[foliehatt] Eller så blev de tillsagda att visa lite mänsklig svaghet för att minska trycket i dopingsanklagelserna.[/foliehatt]

Dopingtråden
Brailsford sköter inte saken vidare bra angående Geert Leinders, Geert anställdes på hyreskontrakt som de f.ö gör med nästan all personal kring cyklisterna, detta sent år 2010.

Men Brailsford vill gärna understryka de 40 dagarna som de blivit fakturerade och vill till allmänheten få det att låta som att Geert´s betydelse varit liten och ur dopingsynpunkt irrelevant. 40 dagar på drygt 2 år ger att Geert har kunnat arbeta med Sky´s cyklister mer än 1 gång i månaden sedan sedan han blev kontrakterad, vilket är långt mer än vad Dr Ferrari behövde med US Postal.

Alltså behandlar även Sky oss utanför cirkeln som idioter, säg som det är att 40 dagar är allt Geert har behövt för att styra ett omfattande dopingprogram.

Dopingtråden
Jag orkade inte tugga mig igenom Brailsfords retoriska frågor för att se om han faktiskt förnekade att de dopar sig? Det enda han säger är väl att "vissa saker som antytts på internet" är osanna utan att bli konkret.

* Nu tycker jag normalt inte att man skall behöva förneka saker högt och lågt men i dessa dagar tycker jag man borde göra lite klarare uttalande om man har ett rent samvete.

Dopingtråden
Det är så frustrerande att man inte kan låta bli att vara misstänksam bara för att någon vinner.
Det skyarna gör är tråkigt att se på, men det är väl det som är framtiden nu. Det är nog dags att förbjuda tekniska hjälpmedel på tävling, srm och radio.
Eller jag vet inte om det är rätt väg att gå, men ett tdf till med ett iskallt beräknande sky utan bonussekunder kommer bli tre långa veckor

Dopingtråden
Det här är ju ganska intressant kan man säga:

“Look at the story. US Postal take del Moral who was at ONCE. Why do you take these doctors? And why do you take them from teams that have done rubbish things? It’s always the same story. Festina was Festina because they took Rijkaert from PDM, Postal was Postal because they took Del Moral. Why would Sky take Leinders? Where did he work before? Why didn’t they go for the doctor at FDJ? Why did they even take a doctor at all? Is there a need for a doctor in the team at all? Leinders was not the model of integrity."

Dopingtråden
Mange. skrev:
> Eller jag vet inte om det är rätt väg att gå,
> men ett tdf till med ett iskallt beräknande sky
> utan bonussekunder kommer bli tre långa veckor

Det är väl där skon klämmer, Team Sky är helt enkelt för beräknande, för stela, för tråkiga och för bra. Det är betydligt roligare att se sprättiga attackåkare än en ett monotont malande... Å andra sidan vet jag inte om det hade varit så kul att se en klunga full med små cigarrer som inte förtar sig innan sista lilla knäppan, vem ska då köra in utbrytningarna?

Dopingtråden
DT skrev:
> http://www.cyclingnews.com/news/vayer-calls-for-sr
> m-and-blood-data-from-sky

schture skrev:
> Det här är ju ganska intressant kan man säga:
>
> “Look at the story. US Postal take del Moral who
> was at ONCE. Why do you take these doctors? And
> why do you take them from teams that have done
> rubbish things? It’s always the same story.
> Festina was Festina because they took Rijkaert
> from PDM, Postal was Postal because they took Del
> Moral. Why would Sky take Leinders? Where did he
> work before? Why didn’t they go for the doctor
> at FDJ? Why did they even take a doctor at all? Is
> there a need for a doctor in the team at all?
> Leinders was not the model of integrity."

Finner det en smula ironiskt att en person som tränat Festina under 90-talet först säger

“They can’t do it by doing what they’re doing at the moment. The judge from the Festina trial sent me a 30-page handwritten letter recently. He concluded by saying that maybe we should have clarity on all the black years of doping because there’s still a shadow.”

och sen pekar finger åt dagens cykling. Vad gjorde han själv 95-98 och vad har han gjort för att lysa upp i skuggorna?

Tillbaka
Topp