Dopingtråden

Dopingtråden
Fel attityd tycker jag. TdF borde ställa sig bakom en "nu rensar vi träsket" aktion och på så vis få cred och respekt. Hinault är en jävla struts!

Senast ändrad:
Dopingtråden
Hahaha :-)

Supertramp skrev:
-------------------------------------------------------
> Det skulle vara kul att höra Bassons kommentera
> Magnussons uttalanden om hur läkarna gav honom
> dropp och injektioner varje dag under Girot som
> han inte visste vad det var förutom att det bara
> var schyssta grejer.

Då passar den här bilden bra igen:

diluca.jpg

Senast ändrad:
Dopingtråden
Jag tycker inte att dopningen är ett individuellt problem, man måste straffa proffslagen kollektivt om man verkligen vill få bukt med problemet. Det är klart att teamcheferna vet vad som sker på hotellrummen, men de går fria och spelar häpna. Om en cyklist i laget är dopad ska hela laget stängas av, då först biter det.

Jag brukar titta på youtubeklipp ibland.....och skillnaden på fart nu och på Merckx tid är otrolig......då var de trötta.....trots doping. Och stål eller kolfiber i ramen spelar ingen roll, det är EPO har totalförstört alla uthållighetsidrotter.....surt.

Dopingtråden
Fast samtidigt, om man liknar retroaktiva dopingstester (för EPO) med fortkörning så undrar man väl lite var moralen tog vägen...

“It’s like when they lower the speed limit from 150kph to 130 – what do we do? Hand out fines to everybody who drove at 150kph before?"
- Felice Gimondi

Dopingtråden
kitzblitz skrev:
> Jag tycker det är kanon med alla retroaktiva
> tester på tex 1998 TdF. Meh... det här känns
> ändå ganska fel:
>
> http://www.cyclingnews.com/news/pantanis-parents-c
> ritical-of-retrospective-analysis-of-1998-tour-sam
> ples

Alla personer och familjer kan råka ut för tragedier. Ifall han nu dopade sig innan han dog av en överdos så kan det ju eventuellt förklara ännu mer om hans livsöde. Att föräldrarna tycker det är synd att se att sin son fuskade är väl självklart. Det behöver faktiskt inte en artikel.

Dopingtråden
Grumpy skrev:
> Jag tycker inte att dopningen är ett individuellt
> problem, man måste straffa proffslagen kollektivt
> om man verkligen vill få bukt med problemet. Det
> är klart att teamcheferna vet vad som sker på
> hotellrummen, men de går fria och spelar häpna.
> Om en cyklist i laget är dopad ska hela laget
> stängas av, då först biter det.
>

+1

Dopingtråden
Jag tror att Bjarne Riis dagar inom cykelsporten börjar närma sig sitt slut - äntligen!

Teamet Saxo/Tinkoff lever säkert vidare, men Riis har nog en del trubbel framför sig. Det känns som att den Danska antidopingmyndigheten har bestämt sig för att gräva djupt och noggrannt denna gång:

http://www.sporten.dk/cykling/jaksche-afsloerer-jeg-har-vidnet-mod-riis

(Egentligen är det ju j-vligt märkligt. Alla VET att Bjarne har dopat sina cyklister under många år, i princip helt utan undantag. Ska det vara så svårt att hitta bevis? Såklart inte. Men det är viljan som saknats.)

Senast ändrad:
Dopingtråden
Undrar om beslutet att inte ta med några Danska cyklister i årets TdF-lag har fått Danska antidopingsmyndigheten att gräva ännu djupare? Det lär ju i alla fall inte öka hans chanser att slippa undan...

Dopingtråden
Gubben Riis är inte dum. Han har varit väl medveten om den här utredningen och de troliga konsekvenserna. Han vet att snaran håller på att dras åt och som det ser ut nu - så förbereder han bara för nästa fas, som mer "passiv" ägare/partner i ett team där andra figurer kommer att hantera jobbet ute på fältet.

Dopingtråden
saltgurkan skrev:
Kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså Ser jag ut som en junkie? kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså kamelåså s-mOy8VUEBk]kamelåså[/MEDIA] kamelåså kamelåså .

Edit: kamelåså

Senast ändrad:
Dopingtråden
inte doping direkt men om siffrorna är i närheten av rätt så undrar man ju lite.

Saxat från cyclingnews.com:

"Gazzetta calculated that Martin produced 480 watts during his TT, pushing a huge gear of 58x11. Froome weighs nine kilogrammes less than Martin but Gazzetta calculates he produced an average of 470 watts during his ride. Valverde and Contador were much slower and produced lower power outputs, reportedly around 385 watts."

Dopingtråden
Rock skrev:
> inte doping direkt men om siffrorna är i
> närheten av rätt så undrar man ju lite.
>
> Saxat från cyclingnews.com:
>
> "Gazzetta calculated that Martin produced 480
> watts during his TT, pushing a huge gear of 58x11.
> Froome weighs nine kilogrammes less than Martin
> but Gazzetta calculates he produced an average of
> 470 watts during his ride. Valverde and Contador
> were much slower and produced lower power outputs,
> reportedly around 385 watts."

Vet inte hur de räknat fram Watten, men om om Wiggins tryckte 470 Watt så motsvarar det, givet hans officiella vikt på 69kg (jag tror han väger mindre än så) 6,81 Watt/kg!

Vidare från cyclingnews.com

L'Equipe has found seven reasons why Froome's rivals could be hopeful.

1. Froome didn’t finish off the time trial strongly
2. The hardest part of this year's Tour is still to come
3. Contador will be exceptional in the third week
4. Froome is already at the peak of his form
5. Team Sky is showing signs of weakness
6. Quintana is ready to attack in the Alps
7. A coalition could be formed to beat Froome

Allt snack man har hört om hur cyklisterna toppat formen inför och under touren känns ju helt löjlig när man t.ex. läst Tyler Hamlitons bok. Det som kallas "formen" är ju helt enkelt den aktuella nivån av doping, t.ex. hur mycket epo man vågat sätta i sig eller när man sist gjorde sin transfussion.

Senast ändrad:
Dopingtråden
– Jag har ingen sabotagehistoria. Jag litade på någon som svek mig, säger Gay med tårar i ögonen till AP.

Vad menar karln? Att något skulle ha hjälpt honom att dölja fusket men svek eller att någon svikit honom genom att förse med dopningspreparat utan hans vetskap?

Dopingtråden
Och rimligtvis innebär ju detta enligt denna trådens egna logik att Usain Bolt (också) är dopad han med eftersom han springer fortare än Tyson. Eller?

Dopingtråden
NLC skrev:
> Vad menar karln? Att något skulle ha hjälpt
> honom att dölja fusket men svek eller att någon
> svikit honom genom att förse med dopningspreparat
> utan hans vetskap?

Han trodde kanske det var sockerdricka i sprutorna?

Tillbaka
Topp