Dopingtråden

Dopingtråden
Miss Lycka skrev:
-------------------------------------------------------
> Det finns annat än bloddoping som fungerar.

Läste blodpudding och tänkte köpa ngr hekto i morgon innan ögonen korrigerade, fan

Dopingtråden
NLC skrev:
> Blodpudding, bacon, strimlad vitkål & lingonsylt
> FTW

Det är så sjukt gott, gårdagens middag faktiskt

Dopingtråden
Rock skrev:
> "Frank Schleck is, in his own words, "looking to
> turn the page"." stulet från cyclingnews.com

Det roliga är att de själva aldrig tycks se det komiska i de här fraserna som de använder. :-)

Dopingtråden
det kom visst en till lite längre ner i intervjun.

"I was ready to do the Vuelta. I was riding the recon and had seen most of the mountain stages. I was sharp, maybe 61 kilos, but please respect that I’m turning that page and other people are taking care of that."

Dopingtråden
Fränk är en flitig bladvändare.

"We don’t have a problem with Mr. Becca. Everything is fine. We might disagree on the termination of the contract as I told you, but let's turn that page and focus on the future."

Dopingtråden
Det är nog så välanvänt och inpräntat att det kommer som en freduiansk felsägning till och med om de försöker att inte säga det.

Det gäller f ö alla vi som följer denna tråd också, det är bara en tidsfråga tills "vi vänder blad" kommer över våra läppar i en konversation, det kan vara hemma, det kan vara på jobbet, det kan vara i en mindre trevlig dialog med SCF och USADA. Men det kommer garanterat. Det börjar som ett retoriskt skämt och slutar med misär.

Dopingtråden
100% doping

doping.jpg

;)

Dopingtråden
Hein och Pat ljuger! Jag är övertygad om att LA pratar sanning. Storskurkarna på UCI har alltid sett till att inget "fastnar" på dem, alltid bara ord mot ord, det är så man tar sig fram och blir en storskurk!

Dopingtråden
Oj! En Saxobank snubbe! "Bjarne made them to be just like him" :-)

Ska Bjarne och Michael skylla på kontaminerad Kobebiff? Eller ska de skylla på Nigirizushi eller Makizushi med kontaminerat kött? Var köttet från nöt eller "kylling"? Är detta Rasmussen's hämnd på Bjarne? Kommer Shimano att ställa sig på knä för Bjarne eller ska de stå upp och försvara renheten i sin matkultur? Frågorna är många...

Dopingtråden
Du menar att de har en kinesisk kompis som tog med sig en kalvfilé från en slaktare i Shenzhen för att köttet var så segt i Japan? :-)

Rock skrev:
> Jag tror inte att dom kommer att blanda in Japan
> särskilt mycket i försvaret, däremot lär Kina
> nämnas både en och två gånger.

Dopingtråden
För tillfället skulle jag nog inte klara ett dopingtest - i fredags konstaterade vårdcentralen akut bronkit och därför kör jag numera bricanyl + 3*200mikrogram pulmicort både morgon och kväll. Normalt kör jag aldrig bricanyl och dessutom bara 1*200mikrogram pulmicort morgon och kväll. Lite hjärtklappning p g a bricanyl men annars känns lungkapaciteten bra mycket bättre;).

Dopingtråden
Nu får vi vänta på juristernas kamp om sannolikheten att bli kontamread av kinesiskt kött och hur mycket kött man måste äta...jag satsar en hundring på att det går till CAS...

Dopingtråden
PerryE skrev:
> För tillfället skulle jag nog inte klara ett
> dopingtest - i fredags konstaterade vårdcentralen
> akut bronkit och därför kör jag numera bricanyl
> + 3*200mikrogram pulmicort både morgon och
> kväll. Normalt kör jag aldrig bricanyl och
> dessutom bara 1*200mikrogram pulmicort morgon och
> kväll. Lite hjärtklappning p g a bricanyl men
> annars känns lungkapaciteten bra mycket
> bättre;).

De preparaten är väl inte listade som doping?

Dopingtråden
Inte efedrin - däremot 2-tert-Butylamino-1-(3,5-dihydroxifenyl)etanol (terbutalin). Tror man måste ha ett TUE för att det skall vara OK. Tror det är något som större delen av längdskidlandslaget har...

Dopingtråden
Tille skrev:
> Så går det om man lämnar Sky.

Precis, för INGEN som kör för Sky har någonsin tagit ens en kopp kaffe för mycket :)

De är bara mycket bättre på att träna :)

Senast ändrad:
Dopingtråden
Ett av dom togs bort från WADA-listan för ett par år sedan, jag tror det var Bricanyl. Bara för att jag är antidopingansvarig i en idrottsföreningen och arbetar med att analysera produkten så betyder det inte att jag vet detta...

Jag har för mig att det dessutom plockades bort från dopinglistan med stöd av forskning som pekade på att det inte var signifikant prestationshöjande. Oavsett så verkar det fortfarande populärt bland skidåkare...

Dopingtråden
Bricanyl ger mig hjärtklappning och gör att jag känner mig lite "hispig". Om jag däremot har "rätt" dos av Pulmicort morgon och kväll behöver jag nästan aldrig ta Bricanyl - mitt allmäntillstånd är då mycket bättre. Men olika människor har olika problem och dessutom reagerar vi också olika på mediciner.

Dopingtråden
Tille skrev:
> Så går det om man lämnar Sky.

Japp, beskyddet försvann.

Precis som för alla före detta US Postal-cyklister som åkte dit 1-2 år efter att de lämnat US Postal.

Så uppenbart att det är löjligt.

Dopingtråden
DRQ96 skrev:
> Helt rätt, Pulmicorten miskar behovet av Bricanyl
> kraftigt.

Tat lugnt. SCF och Svenska Idrottsförbundet testar i praktiken inte folk över 40. Är hur mkt biff ni vill bara !

Tillbaka
Topp