Dopingtråden

Dopingtråden
Miss Lycka skrev:
-------------------------------------------------------
> Det finns många dopade på VR och CV.

Ingen aning om hur det är bland eliten, men jag vet minst en motionär som var dopad på CV för ett par år sedan. En som vaknade upp någon timme innan starten med en skön snuva och nästäppa. Han åt ett par amerikanska piller med Pseudoefedrin och körde in på runt tretusende plats. Läskigt.

Dopingtråden
grump skrev:
> Om vi går ihop ett gäng i ett storköp kanske vi
> kan spara på fraktkostnaden? Sub 7 på VR?
>
> http://24hoursppc.org/epo_erythropoietin.htm
>
>
> Eller detta kanske hör hemma i fulkinestråden
> när jag tänker efter ;-)

Skrämmande "seriös" info på den sidan, inget hymlande direkt :/ och allt i detalj...

Sicket skit, save lives haha visst, safe and easy hehe:

Our goal is to provide access to cheap medicines, which saves lives. We are EUROPEAN supplier of cheap anabolic steroids and peptides with 100% success rate to EU, 98-99% to US and seizure reshipment policy. Buying steroids online with us is safe and easy. We offer wide range of anabolic steroids for sale. You can also Buy Anabolic Steroids online here: www.24hoursppc.ru. For TOR Browser users: do7dt6vuskgrz3sa.onion - 5% extra discount.

Senast ändrad:
Dopingtråden
geologen skrev:
> Elefanten med den gröna tomaten är svensk.
> Doparen bor i det rosa huset.
> Mannen med snuva har en cykel.

Rätt svar borde därmed vara att Anders Borg var en dopad norsk icke-elefant som saknade tomater, men däremot hade en snorig cykel.

Dopingtråden
staine skrev:
--------------------------------------------------
>
> Our goal is to provide access to cheap medicines,
> which saves lives. We are EUROPEAN supplier of
> cheap anabolic steroids and peptides with 100%
> success rate to EU, 98-99% to US and seizure
> reshipment policy. Buying steroids online with us
> is safe and easy. We offer wide range of anabolic
> steroids for sale. You can also Buy Anabolic
> Steroids online here: www.24hoursppc.ru. For TOR
> Browser users: do7dt6vuskgrz3sa.onion - 5% extra
> discount.

Man blir ju riktigt sugen. Funderar bara på vad som händer om man inte har täckning på kontot. Kommer Spetznaz och inkasserar då?

Dopingtråden
SuperApe skrev:
> Hittade inte snäckantråden så jag lägger den
> här istället.
>
> http://www.theguardian.com/sport/2015/mar/09/doping-cycling-uci-commission-epo-worldtour?CMP=fb_gu

The report also raised concerns about doping in over-40s racing, stating that: “Masters races were said to have middle-aged businessmen winning on EPO, with some of them training as hard as professional riders and putting in comparable performances.” It also conjured up the surreal image of professional riders explaining that “they no longer ride in Gran Fondos” – popular, lengthy timed events run mainly in Italy – “because they were so competitive due to the number of riders doping”.

...a third-category French amateur who tested positive for 12 substances, mainly steroids and corticoids

Magiskt.

Dopingtråden
Att dopingbruket är utspritt i tävlingsleden under World Tour-nivån är väl inte så konstigt egentligen. Men att medelålders motionärsgubbar riskerar liv och hälsa för att "vinna" motionslopp är riktigt tragiskt.

Dopingtråden
För några år sen var det på tapeten med bl.a Granfondo NY där 2 cyklister (H40) åkte dit med fingret i syltburken (EPO). När det rullades upp visade det sig att åtminstone en av de 2 tävlade i Cat 2 (typ seniorklungan jmfrt med svenska mått) och hade under några års tid dopat sig. Nu är/var det dyrt att testa så det var slumpen som gjorde att just dessa åkte dit. Så att det är utbrett med EPO kan man lätt misstänka.

Dopingtråden
Jag har faktiskt svårt att föreställa mig att doping (nu pratar jag inte om astmamediciner under tävling, utan EPO, tillväxthormon och liknande) förekommer i den svenska amatörcyklingen.

Dopingtråden
Är den är så dålig?

geologen skrev:
> Jag har faktiskt svårt att föreställa mig att
> doping (nu pratar jag inte om astmamediciner under
> tävling, utan EPO, tillväxthormon och liknande)
> förekommer i den svenska amatörcyklingen.

Dopingtråden
geologen skrev:
> Jag har faktiskt svårt att föreställa mig att
> doping (nu pratar jag inte om astmamediciner under
> tävling, utan EPO, tillväxthormon och liknande)
> förekommer i den svenska amatörcyklingen.

Kan vara svårt att smälta in, men "statistiskt sett" är det inte osannolikt att det förekommer.

Dopingtråden
Är det någon skillnad på doping om det är amfetamin, kokain, efedrin, preludin,kortison,testosteron, anabola, EPO eller bloddoping om du får en sämre placering i resultatlistan?
Det är bara några varianter.

Dopingtråden
Folk fuskar ju med det mesta och har inga problem att supa sig redlösa med jämna mellanrum, varför är det så otänkbart att någon skulle dopa sig för skojs skull?

Dopingtråden
Jag har faktiskt också svårt att tro att "tung doping", t.ex. EPO, bloddoping eller tillväxthormon, skulle vara utbrett i den svenska H40-klungan. Snacka om 40-årskris i så fall.

Astmamediciner och att man festsnortar kola är en annan sak.

Dopingtråden
DT skrev:
> Jag har faktiskt också svårt att tro att "tung
> doping", t.ex. EPO, bloddoping eller
> tillväxthormon, skulle vara utbrett i den svenska
> H40-klungan. Snacka om 40-årskris i så fall.

Vad menar du med "tung doping"? Att den är "farligare" än "lätt doping"? Att den är svårare att administrera än "lätt doping"?

Dopingtråden
JT skrev:
> DT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har faktiskt också svårt att tro att
> "tung
> > doping", t.ex. EPO, bloddoping eller
> > tillväxthormon, skulle vara utbrett i den
> svenska
> > H40-klungan. Snacka om 40-årskris i så fall.
>
> Vad menar du med "tung doping"? Att den är
> "farligare" än "lätt doping"? Att den är
> svårare att administrera än "lätt doping"?

Att den är mer potent än icke-tung doping.

Dopingtråden
DT skrev:
> Att den är mer potent än icke-tung doping.

Och med "icke-tung doping" menar du typ Astmamedicin och Treo comp?

Dopingtråden
JT skrev:
> DT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Att den är mer potent än icke-tung doping.
>
> Och med "icke-tung doping" menar du typ
> Astmamedicin och Treo comp?

Ja, typ. De exempel jag gav var ju astmamedicin och kokain.

Dopingtråden
jag skulle gissa på att testosteron är rätt utbrett, framförallt bland 40+ cyklister, billigt och enkelt att få tag på.
EPO är nog ovanligare. Jag förstår inte riktigt varför doping inte skulle vara lika utbrett i Sverige som i andra länder med liknande ekonomiska förutsättningar, det finns ingen speciell svensk-gen som motverkar fuskande...

Dopingtråden
Vi har ju fått en annan tävlingskultur i Sverige de senaste åren, inte minst illustrerat av att det negativa "dålig förlorare" sällan yttras utan är utbytt mot det mer positivt klingade "vinnarskalle". Trots att det är samma asshole-beteende som åsyftas. Så jag tror säkerligen att det är utbrett även i svenska amatör-klungor. Vinna betyder mer nu än förr.

Tillbaka
Topp