gerrardsdobbar
Aktiv medlem
Dopingtråden
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Menar du att det finns ett fixt antal medborgarskap?fhloston sa:Det mest underliga i den här soppan, är väl ändå inte dopingen. Hur kan en person som säger sig aldrig bott i Sverige kunna få medborgarskap, och tävla för landslaget? Medborgarskapet har ju kunnat gå till någon som faktiskt behövde det.
Henrik_E sa:Menar du att det finns ett fixt antal medborgarskap?fhloston sa:Det mest underliga i den här soppan, är väl ändå inte dopingen. Hur kan en person som säger sig aldrig bott i Sverige kunna få medborgarskap, och tävla för landslaget? Medborgarskapet har ju kunnat gå till någon som faktiskt behövde det.
me.I.am sa:Jag förstår inte riktigt varför hon sökte svenskt medborgarskap från början. Kan tänka mig att de bästa idrottshennerna i Etiopien har det ganska bra ändå, det känns inte som att det var ekonomin som var drivkraften där. Och enligt Sanningsbladet m.fl. tidningar så var äktenskapet (som var aktuellt när hon sökte medborgarskapet) ett skenäktenskap.
Eveningstar sa:GoranS sa:Att i detta fall kräva att landslagsläkaren ska sparkas är som att kräva att Tre Kronors landslagsläkare ska sparkas om en NHL-stjärna ertappas för dopning i NHL.
Nu vet jag inte riktigt hur officiellt hon var med i Svenska landslaget eller Sveriges OS-trupp osv, men tas man in i en sådan trupp tycker jag man som ansvarig läkare för den truppen sätter sin kvalitetsstämpel på de som ingår. Framkommer det att en av dem dopat sig tycker jag man brustit i sitt ansvar.
Att behöva lämna ett dopingtest innan man tas med i ett lands OS-trupp borde väl inte vara konstigare än att man lämnar drogtest innan anställning på ett företag?
GoranS sa:me.I.am sa:Jag förstår inte riktigt varför hon sökte svenskt medborgarskap från början. Kan tänka mig att de bästa idrottshennerna i Etiopien har det ganska bra ändå, det känns inte som att det var ekonomin som var drivkraften där. Och enligt Sanningsbladet m.fl. tidningar så var äktenskapet (som var aktuellt när hon sökte medborgarskapet) ett skenäktenskap.
Om jag fattat det rätt var det någon konflikt som gjorde att etiopiska förbundet inte ville ta ut henne till något mästerskap. För att då kunna tävla i internationella mästerskap valde hon att söka medborgarskap i annat land. Tycker detta delvis aktualiserar det orimliga i att platser tilldelas av nationella förbund. Åtminstone borde det finnas en kvot där de bästa enligt något rimligt kriterium alltid tillåts vara med.
JLarsson sa:Ah, nu lanseras en mystisk ukrainsk doktor som den som sett till att Abeba fått i sig samma substans som de ukrainska skidskyttarna....
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/friidrott/article22360377.ab
Luthman Photography sa:Borde man inte ( på flera sätt) behandla elitidrottare som Krav-märkt boskap. Mao de får bara stoppa i sig kemiska preparat om de är sjuka och då har de lååånga karenstider innan de får tävla igen.
me.I.am sa:JLarsson sa:Ah, nu lanseras en mystisk ukrainsk doktor som den som sett till att Abeba fått i sig samma substans som de ukrainska skidskyttarna....
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/friidrott/article22360377.ab
Låter som att du menar det som en konspirationsteori, och läser man bara klickrubriken och skummar artikeln ger den det intrycket. Efter att ha läst artikeln tycker jag faktiskt att Valentijn Trouw ger ett seriöst och balanserat intryck i sammanhanget. Han tar inte ställning, han antyder dock att det är lite svårt att tro på Abeba. Han har dessutom pressat henne lite för att få henne att erkänna, och berätta hur det gått till. Det han säger om den "mystiska ukrainska doktorn" är en teori om hur Abeba fått tillgång till substansen, inte hur hon "fått det i sig". Och det låter rimligt tycker jag.
JLarsson sa:Fast den ukrainska doktorn verkar ju ändå vara rätt diffus.
JLarsson sa:Fast den ukrainska doktorn verkar ju ändå vara rätt diffus. Avseende jamaicanska truppen så är de safe - sötpotatis är inte dopingklassat.
Inför förra sommar-OS så genomfördes det ju noll tester av jamaicanska förbund så det skall nog gå bra.heklamama sa:Vi väntar nu på information om den Jamaicanska truppen.
Med tanke på att hela svenska landslagsledningen redan brännt henne är det nog ganska lugnt.Fältprästen sa:Det skall väl till ett B-prov också innan vi bränner någon?
rustas sa:Jag ar sugen pa att aka skidor igen, ar det nagon som vet hur man styr upp ett eventuellt medborgarskap med typ... Sudan, Danmark eller nagon annan nation med behov av olympiska skidakare?
rustas sa:Jag ar sugen pa att aka skidor igen, ar det nagon som vet hur man styr upp ett eventuellt medborgarskap med typ... Sudan, Danmark eller nagon annan nation med behov av olympiska skidakare?
fhloston sa:Hur agerar Hammarby om det uppdagas att en av de anställda har alkoholproblem? Sparkas den då?
fhloston sa:<Hammarby vs. Abeba>
fhloston sa:Som icke insatt, tycker jag att det är märkligt hur man aktivt kan verka mot doping och samtidigt inte upptäcka att en av de man jobbar med inte bor i Sverige.
mattel sa:fhloston sa:Hur agerar Hammarby om det uppdagas att en av de anställda har alkoholproblem? Sparkas den då?
hahahahaaa.. är inte alkoholproblem ett grundkrav i bajjen?
Fältprästen sa:Det skall väl till ett B-prov också innan vi bränner någon?
GoranS sa:Nästa etiopiska meldoniumfall: http://www.svt.se/sport/friidrott/nytt-dopningsfall-inom-friidrotten/
me.I.am sa:Var ett europeiskt land som helt plötsligt började få framgångar i några lagsporter samt individuella idrotter ungefär samtidigt, några år innan en känd bildoktor schavotterade i pressen, t.ex.
Vet ej. Skall vi skippa B-provet tycker du? Och hoppas på att inget fel begås första gången.Konkret sa:Fältprästen sa:Det skall väl till ett B-prov också innan vi bränner någon?
Har det någonsin kommit ett B prov som varit negativt?