Dopingtråden

Dopingtråden
geologen sa:
bllx sa:
Jag blev nästan testad (3 av de ~6 som var med utvaldes med slump) efter en klubbträning en vinter för några år sen. Och då hade jag inte ens tävlingslicens.

Klubbträning i cykel, utomhus? Eller inomhus på en anläggning där de har avtal med RF om att tillåta tester?

Det skedde efter träning utomhus arrangerad av klubben, samt efter monarkcyklande i klubblokalen för en av de testade. Testerna skedde i klubblokalen.

Dopingtråden
Jag blev testad efter tävling i Köln förra året. Kom trea och blev den utvalde..

Annars är det ont om tester inom para-cykel. På världscupen och VM har det bara varit vinnaren som blivit testad. Tycker det är allt för få! Iaf topp 3 + en slumpmässig.

Dopingtråden
Vernersson sa:

LOL!

Förbundet säger att: ”Vi kommer överklaga till IOK att inte bara tänka på vilken påverkan det får på våra idrottare och deras drömmar, och folket i Ryssland, men också att det kommer skapas ett stort tomrum i OS utan Ryssland”.

Ja, resten av världen kommer verkligen att gråta blod över att inte få se några ryssar i OS.

Dopingtråden
DT sa:
Vernersson sa:

LOL!

Förbundet säger att: ”Vi kommer överklaga till IOK att inte bara tänka på vilken påverkan det får på våra idrottare och deras drömmar, och folket i Ryssland, men också att det kommer skapas ett stort tomrum i OS utan Ryssland”.

Ja, resten av världen kommer verkligen att gråta blod över att inte få se några ryssar i OS.

Eller hur!! :-O

;-)

Dopingtråden
Jag står fast vid att jag blir mycket förvånad om ryska friidrottare verkligen blir portade från OS.

Det grundar jag på följande spekulation:
Dom ryska förbunden har inte tagit avstängningshoten riktigt på allvar hittills.
Nu kommer de att slå sina kloka huvuden ihop och presentera en "seriös" åtgärdsplan, kanske kryddat med att avsätta några tunga namn, en plan som alla parter kan köpa med hedern i behåll.

Eventuellt att IAAF står fast vid avstängning men att IOK i den förenande idrottens namn upphäver det (vad jag har förstått kan de göra det), men det är självklart andra orsaker bakom isf.

Dopingtråden
Lite sorgligt nästan. Jag saknar att titta på idrott och kunna beundra prestationen utan att behöva ta in hur sannolikt det är att hen är dopad.

Trist att journalister inte tar sitt ansvar för att ta bort normaliteten ur dopingen.

Dopingtråden
Miss Lycka sa:
Hon är ju svensk så hon dopar inte sig. Det gäller alla svenskar även Peter Larsson, Niklas Bäckström med flera.

Har Peter Larsson någonsin åkt dit för dopning? Jag känner till att han fått startförbud orsakat av för högt blodvärde. Och det med ett blodvärde som var inom det som förekommer naturligt (hos en liten andel av befolkningen). Om du har information om att han faktiskt åkt dit i något dopningstest vore en referens trevlig. I synnerhet med tanke på att det inte är första gången du nämnt hans namn i denna typ av sammanhang.

Aregawi och Bäckström har ju åkt dit i dopningsprov men kommer troligen resp. har väl friats, så där tycker jag det är en annan sak.

Sen är det ju inte bara Aregawi som verkar frias för Meldonium utan utövare från diverse länder, så något speciellt svenskt verkar det inte vara.

Dopingtråden
Miss Lycka sa:
Armstrong, Jones med flera har inte heller åkt dit i några dopingtester.

Så genom att det finns andra som inte åkt dit i dopningstester men som visat sig varit dopade så gör det att Peter Larsson med automatik var dopad? Fattar inte logiken. Det känns mest som du har något svårförklarligt behov av att dra fram Peter Larssons namn så fort det dyker upp något om dopade svenskar.

Dopingtråden
Jo, eller så kan en alien ha inplanterar en meldoniumfabrik i henne medan hon sov.

Rätta mig om jag har fel, men det var väl aldrig någon diksussion om Aregawi hade tagit preparatet utan diskussionen var väl när hon slutat med det (och hur länge efter man slutet ta det som det är spårbart).

Dopingtråden
GoranS sa:
Rätta mig om jag har fel, men det var väl aldrig någon diksussion om Aregawi hade tagit preparatet utan diskussionen var väl när hon slutat med det (och hur länge efter man slutet ta det som det är spårbart).

Sluta var så rationell & evidensbaserad!
Detta är internet så känsla och intuition skola allena råda ;-)

Flame on!! =)

Dopingtråden
GoranS sa:
Jo, eller så kan en alien ha inplanterar en meldoniumfabrik i henne medan hon sov.

Frågan är väl snarare varför en ung frisk person stoppar i sig hjärtmedicin oavsett om det är klassat som dopning eller inte
om det inte vore för prestationshöjning.

Dopingtråden
Drosa sa:
GoranS sa:

Frågan är väl snarare varför en ung frisk person stoppar i sig hjärtmedicin oavsett om det är klassat som dopning eller inte
om det inte vore för prestationshöjning.

Det låter som en ickefråga. Jag gissar att alla som åkt dit för meldonium tagit det för att de tror att det gynnar deras prestationsförmåga.

Tillbaka
Topp