Dopingtråden

Dopingtråden
Åke sa:
Någon som vet ifall hon kommer få va med i landslaget under en väntad avstängning eller måste hon bedriva all träning själv. Ja menar att hålla fart på en karriär ett år med uppbackning är ju rätt mycket enklare än om hon får sköta det själv.

Nej, man är avstängd från alla organiserade aktiviteter.

Exakt hur det fungerar när det kommer till att hålla sig med privat träningsrådgivning etc vet jag inte riktigt, men några landslagsläger blir det inte tal om.

Dopingtråden
bigmollo sa:
Jag kände att jag äntligen kunde göra nytta i tråden. Tack för länken. Man borde göra såna tester oftare.
/J

Ingångströskeln är hög men när du väl kliver in så levererar du alltid med kvalitet! Kolla med Toni om de söker testpersoner för liknande studier på GIH. Frugan/sambon har säkert förståelse. In the namn of science liksom.

Dopingtråden
Supertramp sa:
bigmollo sa:
Jag kände att jag äntligen kunde göra nytta i tråden. Tack för länken. Man borde göra såna tester oftare.
/J

Ingångströskeln är hög men när du väl kliver in så levererar du alltid med kvalitet! Kolla med Toni om de söker testpersoner för liknande studier på GIH. Frugan/sambon har säkert förståelse. In the namn of science liksom.

Äh, ta med frun i studien också så minskar risken för klagomål!(?)

Dopingtråden
Eller så kan man säga att det inte står ett ord om cykel i trådstarten... ;-)

Om någon missat, så prelimär avstängning på två månader under utredning, verkar dra ut på tiden... Antagligen la ADN den för att hon fortfande inte var avstängd från landslagsaktiviteter och tävling av förbundet (så som FIS kräver av andra, men Norge har förhandlat fram något undantag) Säsongsöppningen och WC-starten närmar sig liksom.

Dopingtråden
Hörde ett ljudklipp på radion där hon bannemig var oskyldig och skulle bevisa det för världen.
Tror inte en sekund på den jäkeln. Mogren trodde minst ett år. Hon var på susp i 2 månader nu.

Dopingtråden
ohellstrom sa:
gsb sa:
Oavsett utgången av detta fall kommer snön var vara lite smutsigare i år.
Dessutom, varenda kommentator kommer att ta upp det varje gång.
Nöjet att titta på vinterstudion kommer att vara mindre.

Ha, Vinterstudiongänget har ju i alla år haft pinsamt svårt att tala klarspråk om dopingproblematik. Det lär bli rent tragikomiskt när de ska försöka hålla trivselfaktorn uppe trots den uppenbart dåliga situationen.

Man kanske får köra Eurosport/Vacchi den här säsongen (om dom sänder) för han brukar inte hymla om dylika saker.
Lite synd, för jag tycker Hård/Blomman/skidor ger samma känsla som Vacchi/Adamsson/cykling.

Dopingtråden
http://www.vg.no/sport/langrenn/therese-johaug/johaug-ble-ikke-testet-paa-fire-maaneder/a/23823842/

Nej varför ska man testa dom under sommarträningen, då bygger dom ju bara upp kroppen/konditionen.

(OBS sarkasmen riktar sig även ev. mot andra nationer, även Sverige om det är lika sällsynt med sommartester)

http://www.vg.no/sport/langrenn/the...akstiltak-etter-johaugs-dopingsak/a/23824414/

NSF skärper rutinerna, nu ska man verkligen kontrollera eventuella mediciner mot WADA:s förbjudna lista. Det var lite slappt innan, då skulle man bara kontrollera eventuella mediciner mot WADA:s förbjudna lista.

Kul, näringslivets "vi skall se över våra rutiner" har smittat av sig på skidvärlden.

Senast ändrad:
Dopingtråden
Dopingtråden
jonas-ni sa:
ohellstrom sa:
Luthman Photography sa:
42Hz sa:
Borde inte denna tråd vara off-topic?

Nä, den har ju bara bytt sport, den började ju som cykeltråd.

Det är en "cykeltråd".

Jag var ändå på god väg att introducera Professor Conconi för att få lite historiskt perspektiv på diskussionen, "støtteapparat" etc...

Säger du Conconi så säger jag volare, volare, volare, volare.

Alltså... för en som var för ung för att egentligen uppfatta vad som hände i Sarajevo och Calgary, men gammal nog att efterhand förstå att Sverige typiskt var rätt dugliga på det där med längdåkning var det en ganska nedslående upplevelse att sitta och se på vad som föregick i Albertville och Lillehammer.

Att Conconi arbetade med italienarna är ju helt offentlig information...

Dopingtråden
ohellstrom sa:
Alltså... för en som var för ung för att egentligen uppfatta vad som hände i Sarajevo och Calgary, men gammal nog att efterhand förstå att Sverige typiskt var rätt dugliga på det där med längdåkning var det en ganska nedslående upplevelse att sitta och se på vad som föregick i Albertville och Lillehammer.

Fast i Calgary var det ju lite krisstämning efter rejäla floppar på både 3-mil och 15 km. Sen räddades det ju av stafettguld och Svans 5-milsseger. VM 85, 87 och 89 var samtliga bättre svenska mästerskap totalt sett än OS-88.

Dopingtråden
Kommer värdena att släppas i samband med domen? Om så, varför inte släppa dem på eget bevåg. Om de är låga skulle det i sig inte skada henne utan möjligen göra att hon framstår som att hon vill "spela med öppna kort". Om värdena är höga så kommer det att orsaka en massa snack, men det skulle det ju garanterat bli ändå, bara lite senare om de släpptes i samband med domen.

Dopingtråden
4 år blir bra.

Ingen fuskare skall komma undan med microdoser även om
det kan kosta någon "oskyldig" sin karriär.

Norska skidåkare har jag haft dåliga vibbar på i många år.
Astmamedicinerna har ju inte direkt fått mej att ändra känslorna.

Dopingtråden
1888 sa:
4 år blir bra.

Vad vill du indikera med citationstecknen runt oskyldiga? Att det inte finns någon som är oskyldig?

Dopingtråden
GoranS sa:
1888 sa:
4 år blir bra.

Vad vill du indikera med citationstecknen runt oskyldiga? Att det inte finns någon som är oskyldig?

Ovetande/slarviga kan det ju finnas, men alla är ju skyldiga att veta vad dom stoppar i sej

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp