Dopingtråden

Dopingtråden
Miss Lycka sa:
Hur ofta blir hon testad vanligtvis om hon har Carte Blanche under uppbyggnadsperioden?

Finns det någon information som visar att hon aldrig testats under en uppbyggnadsperiod, d.v.s. inte bara under 2016 men att det varit en avsaknad av tester under uppbyggnadsperioden under alla hennes elitaktiva år?

Dopingtråden
GoranS sa:
Konkret sa:
GoranS sa:
Konkret sa:
Supertramp sa:
Konkret sa:
Här har vi en som är svag för bölande blonda norskor! ;-)

Gick tankarna i samma spår kring lance innan han erkände? ludmila osv?
Det är väl inte speciellt många som erkänner sin doping utan dom tar väl bara straffet och gillar läget.

Sen har väl norrmän aldrig varit speciellt rakryggade.

Nej mina tankar gick inte lika när det gällde Armstrong för jag var helt övertygad om att att han dopat sig. Och han betedde sig verkligen som ett svin. Fallet Johaug tycker jag är svårare, det finns saker som talar både för och emot att hennes story skulle vara sann.

Att bli testad om och om igen och komma ut ren på andra sidan för att sedan bli jagad av journalister och bli anklagad för doping hade också gjort mig sur. Lance var inte trevlig på presskonferenserna eller i intervjuer men det var inte froome heller efter vinsten på Mt Ventoux , är han också dopad då?

Fallet jouhaug är egentligen minst lika svinigt, för istället för att spela på ilska spelar hon med tårar för att få medlidande.
Det funkar tydligen ;-)

Liknelsen med Lance blir lite konstig genom att vi idag vet att han uppförde sig som ett totalt svin. Vad gäller TJ vet varken du eller någon annan på detta forum om hennes gråtande var äkta eller falskt. Dessutom tycker jag att en del av hans beteende mot människor runt omkring sig var betydligt värre än att gråta för att få medlidande.

Ett svin mot laget och mot vänner, visst. Men är det inte mot journalister, tv och media i allmänhet vi snackar. Vad johaug och lance gjorde när kameran inte var där gällande privata relationer hör ju inte hit.

Lances förhållande till en del journalister var nog betydligt värre än gråtande på en presskonferens. Det var dock inte min poäng. Poängen var istället att med Lance vet vi i mångt och mkt hur landet ligger. Med TJ kan man i dagsläget spekulera, men jag har i alla fall inte sett några bevis på att hennes gråt skulle ha varit oäkta. Och, nej, jag hävdar i och med det inte att jag vet att den skulle vara äkta.

Men det jag skrev till Supertramp var. resonerade du samma med lance INNAN han erkände. Då visste ingen hur landet låg heller men så gott som alla visste ju att lance var dopad.

Han var lätt att döma på förhand men en blond, norsk gråterska skall det minsann gullas med.

Dopingtråden
En sak som jag tycker sannolikhetsmässigt talar emot Johaug är att hon varit så överlägsen. Varför är det så ofta den allra bästa idrottsutövaren i sin sport som torskar för doping? OK, de testas kanske oftare men hur stor skillnad är det jämfört med övriga topp tio? Och när det gäller Johaug stämmer det ju inte alls, hon testades ju tydligen mindre än många andra toppåkare.

Dopingtråden
Konkret sa:
GoranS sa:
Konkret sa:
GoranS sa:
Konkret sa:
Supertramp sa:
Konkret sa:

Det är väl inte speciellt många som erkänner sin doping utan dom tar väl bara straffet och gillar läget.

Nej mina tankar gick inte lika när det gällde Armstrong för jag var helt övertygad om att att han dopat sig. Och han betedde sig verkligen som ett svin. Fallet Johaug tycker jag är svårare, det finns saker som talar både för och emot att hennes story skulle vara sann.

Att bli testad om och om igen och komma ut ren på andra sidan för att sedan bli jagad av journalister och bli anklagad för doping hade också gjort mig sur. Lance var inte trevlig på presskonferenserna eller i intervjuer men det var inte froome heller efter vinsten på Mt Ventoux , är han också dopad då?

Fallet jouhaug är egentligen minst lika svinigt, för istället för att spela på ilska spelar hon med tårar för att få medlidande.
Det funkar tydligen ;-)

Liknelsen med Lance blir lite konstig genom att vi idag vet att han uppförde sig som ett totalt svin. Vad gäller TJ vet varken du eller någon annan på detta forum om hennes gråtande var äkta eller falskt. Dessutom tycker jag att en del av hans beteende mot människor runt omkring sig var betydligt värre än att gråta för att få medlidande.

Ett svin mot laget och mot vänner, visst. Men är det inte mot journalister, tv och media i allmänhet vi snackar. Vad johaug och lance gjorde när kameran inte var där gällande privata relationer hör ju inte hit.

Lances förhållande till en del journalister var nog betydligt värre än gråtande på en presskonferens. Det var dock inte min poäng. Poängen var istället att med Lance vet vi i mångt och mkt hur landet ligger. Med TJ kan man i dagsläget spekulera, men jag har i alla fall inte sett några bevis på att hennes gråt skulle ha varit oäkta. Och, nej, jag hävdar i och med det inte att jag vet att den skulle vara äkta.

Men det jag skrev till Supertramp var. resonerade du samma med lance INNAN han erkände. Då visste ingen hur landet låg heller men så gott som alla visste ju att lance var dopad.

Han var lätt att döma på förhand men en blond, norsk gråterska skall det minsann gullas med.

Om man ska jämföra situationerna:

a) LA är allmänt otrevlig mot vissa journalister
b) TJ gråter på en presskonferens

och avgöra vilket som är svinigast under antagande om att personen är oskyldig så känns det värre att vara otrevlig än att gråta, men inget ut av dem är i sig extremt svinigt.

Om man ska titta på det under antagande att personen är skyldig så kan man ju diskutera vilket som är värst. Om man ponerar att TJs gråt var äkta blir dock frågan väldigt hypotetisk. Problemet är att i mina öron bygger "Fallet johaug är egentligen minst lika svinigt ..." på ett implicit antagande om skuld. Osäkerheten kring TJs skuld (i gråtfrågan) gör att jag tycker situationerna inte är direkt jämförbara.

Dessutom förstår jag inte riktigt vad gråtandet egentligen har med saken att göra. Innebär gråt på en presskonferens att man är skyldig? Eller krävs det blondhet och/eller norskt medborgarskap för att man ska anses skyldig om man gråter?

Dopingtråden
Det var ett jäva ältande om (stackars) TJ's gråtande.
Var det öht någon som såg någon gråt?
Det lät sannerligen som fulbölande men jag såg iaf inte en enda tår.

Personligen tyckte jag att det såg ut som mkt dåligt skådespel av en desperat människa.

Disclaimer: Om jag var tillfälligt blind så ber jag på förhand om ursäkt för att jag isf har haft fel.

Dopingtråden
GoranS sa:
Med TJ kan man i dagsläget spekulera, men jag har i alla fall inte sett några bevis på att hennes gråt skulle ha varit oäkta. Och, nej, jag hävdar i och med det inte att jag vet att den skulle vara äkta.
Vem skulle inte gråta efter att ha åkt fast. Äkta gråt + äkta substans i blodet.

Dopingtråden
GoranS sa:
Konkret sa:
GoranS sa:
Konkret sa:
GoranS sa:
Konkret sa:
Supertramp sa:
Konkret sa:

Det funkar tydligen ;-)

Om man ska jämföra situationerna:

a) LA är allmänt otrevlig mot vissa journalister
b) TJ gråter på en presskonferens

och avgöra vilket som är svinigast under antagande om att personen är oskyldig så känns det värre att vara otrevlig än att gråta, men inget ut av dem är i sig extremt svinigt.

Om man ska titta på det under antagande att personen är skyldig så kan man ju diskutera vilket som är värst. Om man ponerar att TJs gråt var äkta blir dock frågan väldigt hypotetisk. Problemet är att i mina öron bygger "Fallet johaug är egentligen minst lika svinigt ..." på ett implicit antagande om skuld. Osäkerheten kring TJs skuld (i gråtfrågan) gör att jag tycker situationerna inte är direkt jämförbara.

Dessutom förstår jag inte riktigt vad gråtandet egentligen har med saken att göra. Innebär gråt på en presskonferens att man är skyldig? Eller krävs det blondhet och/eller norskt medborgarskap för att man ska anses skyldig om man gråter?

Det var ju inte svinighet vi pratade om heller!?
Jag har inte diskuterat om att hon är skyldig eller ej.
Det jag påstår är fortfarande att hon köper sig medlidande genom att böla.

Dopingtråden
Supertramp sa:
Jag tror att det är herpes. Gissar att man får göra både det ena och det andra om man vill få skidförbundet att mörka possitiva dopingprov.

Jonas Colting har fört fram sin teori i sin podcast i fallet blåsor och svullnad på läppen...hon har helt enkelt strulat runt i vallarbodarna som gett henne herpes och dopingen är bara en mörkläggning av något mer pinsamt och större :)

//Källis

Dopingtråden
Konkret sa:
Det var ju inte svinighet vi pratade om heller!?
Jag har inte diskuterat om att hon är skyldig eller ej.
Det jag påstår är fortfarande att hon köper sig medlidande genom att böla.

Det var ditt påstående om att fallet johaug var lika svinigt (som LA-fallet) som jag kommenterade.

Att du skriver att hon köper sig medlidande tolkar jag f.ö. som att du precis säger att hon är skyldig (till fejkad "gråt"). I mina öron skulle det i alla fall låta oerhört konstigt om man skulle använda uttrycket på någon som inte kan hålla tillbaka känslorna.

Men nog om gråtandet - är det någon som hört något mer precist om när dom är att vänta?

Dopingtråden
GoranS sa:
Miss Lycka sa:
Hur ofta blir hon testad vanligtvis om hon har Carte Blanche under uppbyggnadsperioden?

Finns det någon information som visar att hon aldrig testats under en uppbyggnadsperiod, d.v.s. inte bara under 2016 men att det varit en avsaknad av tester under uppbyggnadsperioden under alla hennes elitaktiva år?
f

Tidigare år har man väl kommit undan även om man testats då "fönstret" var mindre. Är väl inte första gången någon åkt dit på sina gamla vanliga förberedelser när kontrollmetoderna blivit bättre.

Dopingtråden
emmer sa:
GoranS sa:
Miss Lycka sa:

f

Tidigare år har man väl kommit undan även om man testats då "fönstret" var mindre. Är väl inte första gången någon åkt dit på sina gamla vanliga förberedelser när kontrollmetoderna blivit bättre.

Förvisso, men vad har det med saken att göra? Menar du att hon tidigare år (när de hade sämre testmetoder) skulle ha testats mer frekvent under uppbyggnadsperioden men då inte plockats i testerna p.g.a. de sämre testmetoderna, men nu, när de förbättrat testmetoderna, så tycker testarna att fyra månader utan att testa en av de mest framgångsrika längdåkerskorna är en bra idé?

Dopingtråden
Jag gissar att om man dopar sig off season på denna nivå så är det någon form av micro-doping eller substans som är svår att spåra. Och inte att man dopar på för fulla muggar och chansar på att inte bli testad, jag tror inte att man är beredd att ta den risken.

Dopingtråden
Supertramp sa:
Jag gissar att om man dopar sig off season på denna nivå så är det någon form av micro-doping eller substans som är svår att spåra. Och inte att man dopar på för fulla muggar och chansar på att inte bli testad, jag tror inte att man är beredd att ta den risken.
Du menar tex microdosering av Clostebol så att man konstant ligger på ca 13ng/ml i blodet?

Dopingtråden
eketjall sa:
Supertramp sa:
Du menar tex microdosering av Clostebol så att man konstant ligger på ca 13ng/ml i blodet?

Har för mig att jag läste att för att få någon ordentlig anabol effekt så skulle man behöva ligga väsentligt högre. Med brasklapp för att minnet spelar mig ett spratt eller att källan var otillförlitlig.

Dopingtråden
Med risk för upprepning och att svaret på frågan redan finns i tråden:
Fanns dopingsymbolen på salvan som Johaug påstår sig ha använt även på själva tuben och inte bara på förpackningen?

2017-02-07-22-09-31-1127509340.jpg

Dopingtråden
Det kan ju se olika ut på olika marknader där salvan säljs beroende på nationell lagstiftning. Eller så kan bilden vara manipulerad.

Men om symbolen sitter på själva tuben så är ju Johaugs förklaring helt orimlig. Men jag har för mig att hon sa att hon kastade förpackningen det första hon gjorde.

Dopingtråden
Konkret sa:
Fältprästen sa:
Jag undrar om Lance skulle fått något medlidande om han storgråtit (riktiga tårar) hos Oprah?

Kanske inte under den intervjun men om han hade gjort det varenda gång han hade blivit anklagad så kanske.

Varför skall man annars böla?

Kom igen nu, erkänn att du är svag för bölande, snaggade Texasfödda amerikaner!

Om han gjort det varenda gång skulle det snarast känts oerhört utstuderat.

Dopingtråden
GoranS sa:
Konkret sa:
Fältprästen sa:
Jag undrar om Lance skulle fått något medlidande om han storgråtit (riktiga tårar) hos Oprah?

Kanske inte under den intervjun men om han hade gjort det varenda gång han hade blivit anklagad så kanske.

Precis som det känns lika utstuderat av TJ.

Dopingtråden
Konkret sa:
GoranS sa:
Konkret sa:
Fältprästen sa:

Jag utgår från att du med utstuderat menar att det är framtvingat (=inte äkta). Man frågar sig då vilket som är troligast av dessa:

a) Att man gråter en gång i en viss situation
b) Att man gråter en gång i en viss situation och att man gör detsamma vid varenda likadan situation därefter

För mig känns det oerhört långsökt att a skulle vara mindre troligt än b. Naturligtvis kan det sen vara så att man reagerar precis på samma sätt varje gång. Dock brukar människor bli avtrubbade och då bör a vara troligare än b.

Dopingtråden
Supertramp sa:
Med risk för upprepning och att svaret på frågan redan finns i tråden:
Fanns dopingsymbolen på salvan som Johaug påstår sig ha använt även på själva tuben och inte bara på förpackningen?

Både på förpackningen och tuben, hennes advokat försöker hävda att märkningen är otydlig och kan tolkas som att produkten inte är dopingklassad...

Dopingtråden
GoranS sa:
Konkret sa:
GoranS sa:
Konkret sa:
Fältprästen sa:

Jag utgår från att du med utstuderat menar att det är framtvingat (=inte äkta). Man frågar sig då vilket som är troligast av dessa:

b) Att man gråter en gång i en viss situation och att man gör detsamma vid varenda likadan situation därefter

För mig känns det oerhört långsökt att a skulle vara mindre troligt än b. Naturligtvis kan det sen vara så att man reagerar precis på samma sätt varje gång. Dock brukar människor bli avtrubbade och då bör a vara troligare än b.

Det kan ju vara äkta men det är ju inte så att hon håller tillbaka direkt.
Har man presskonferens så bör man ju uppträda seriöst om man vill ge ett seriöst intryck.
En bölande norska som pumpat sig med anabola ger iaf inte mig ett seriöst intryck.

Dopingtråden
Konkret sa:
GoranS sa:
Konkret sa:
GoranS sa:
Konkret sa:
Fältprästen sa:

Det kan ju vara äkta men det är ju inte så att hon håller tillbaka direkt.
Har man presskonferens så bör man ju uppträda seriöst om man vill ge ett seriöst intryck.
En bölande norska som pumpat sig med anabola ger iaf inte mig ett seriöst intryck.

Förstår inte varför ett, enligt dig, oseriöst intryck skulle implicera att beteendet är utstuderat.

Dopingtråden
GoranS sa:
Zåsna sa:
Ingen varning på tuben!

"På pakken er det et stort rødt symbol med bokstavene "DOPING". Det er ingen lignende merking på tuben."
http://www.framtidinord.no/100Sport...e-mott-med-denne-dopingadvarselen-62170b.html

Bilder på tuben Therese nyttjade
http://www.tv2.no/sport/8656316/

Däremot fanns väl varningen även på följesedeln!?

Jo, men då tausen knappt behärskar bokmål, är nog italienskan svår.
63962361.jpg
http://www.dagbladet.no/sport/ekskl...til-skandalelegens-johaug-forklaring/63961648

Dopingtråden
Spelar ingen roll, hon slängde både paket och bipacksedel innan hon gick upp på rummet sitt. Ganska naturligt egentligen, om man levt hela sitt vuxna liv med hotet att förstöra hela sin karriär och få miljonförluster om man på något sätt får i sig otillåtna ämnen så är det rimligt att ryggmärgsreflexen är att strunta i att kolla upp det mer och slänga paket och bipacksedel, speciellt som det är troligast att om man av misstag får i sig otillåtet ämne så är det om man är oförsiktig med medicin.

Tillbaka
Topp