Konkret sa:
GoranS sa:
Konkret sa:
GoranS sa:
Konkret sa:
Supertramp sa:
Konkret sa:
Här har vi en som är svag för bölande blonda norskor! ;-)
Gick tankarna i samma spår kring lance innan han erkände? ludmila osv?
Det är väl inte speciellt många som erkänner sin doping utan dom tar väl bara straffet och gillar läget.
Sen har väl norrmän aldrig varit speciellt rakryggade.
Nej mina tankar gick inte lika när det gällde Armstrong för jag var helt övertygad om att att han dopat sig. Och han betedde sig verkligen som ett svin. Fallet Johaug tycker jag är svårare, det finns saker som talar både för och emot att hennes story skulle vara sann.
Att bli testad om och om igen och komma ut ren på andra sidan för att sedan bli jagad av journalister och bli anklagad för doping hade också gjort mig sur. Lance var inte trevlig på presskonferenserna eller i intervjuer men det var inte froome heller efter vinsten på Mt Ventoux , är han också dopad då?
Fallet jouhaug är egentligen minst lika svinigt, för istället för att spela på ilska spelar hon med tårar för att få medlidande.
Det funkar tydligen ;-)
Liknelsen med Lance blir lite konstig genom att vi idag vet att han uppförde sig som ett totalt svin. Vad gäller TJ vet varken du eller någon annan på detta forum om hennes gråtande var äkta eller falskt. Dessutom tycker jag att en del av hans beteende mot människor runt omkring sig var betydligt värre än att gråta för att få medlidande.
Ett svin mot laget och mot vänner, visst. Men är det inte mot journalister, tv och media i allmänhet vi snackar. Vad johaug och lance gjorde när kameran inte var där gällande privata relationer hör ju inte hit.
Lances förhållande till en del journalister var nog betydligt värre än gråtande på en presskonferens. Det var dock inte min poäng. Poängen var istället att med Lance vet vi i mångt och mkt hur landet ligger. Med TJ kan man i dagsläget spekulera, men jag har i alla fall inte sett några bevis på att hennes gråt skulle ha varit oäkta. Och, nej, jag hävdar i och med det inte att jag vet att den skulle vara äkta.
Men det jag skrev till Supertramp var. resonerade du samma med lance INNAN han erkände. Då visste ingen hur landet låg heller men så gott som alla visste ju att lance var dopad.
Han var lätt att döma på förhand men en blond, norsk gråterska skall det minsann gullas med.
Om man ska jämföra situationerna:
a) LA är allmänt otrevlig mot vissa journalister
b) TJ gråter på en presskonferens
och avgöra vilket som är svinigast under antagande om att personen är oskyldig så känns det värre att vara otrevlig än att gråta, men inget ut av dem är i sig extremt svinigt.
Om man ska titta på det under antagande att personen är skyldig så kan man ju diskutera vilket som är värst. Om man ponerar att TJs gråt var äkta blir dock frågan väldigt hypotetisk. Problemet är att i mina öron bygger "Fallet johaug är egentligen minst lika svinigt ..." på ett implicit antagande om skuld. Osäkerheten kring TJs skuld (i gråtfrågan) gör att jag tycker situationerna inte är direkt jämförbara.
Dessutom förstår jag inte riktigt vad gråtandet egentligen har med saken att göra. Innebär gråt på en presskonferens att man är skyldig? Eller krävs det blondhet och/eller norskt medborgarskap för att man ska anses skyldig om man gråter?