Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan vi inte merga med Rissveds-tråden?Henrik_E sa:Oerhört fräscht med de herrar i denna tråden som verkar besatta av Johaugs sexliv och utseende.
Henrik_E sa:Oerhört fräscht med de herrar i denna tråden som verkar besatta av Johaugs sexliv och utseende.
Kan du inte länka till de inläggen? Snälla!Henrik_E sa:Oerhört fräscht med de herrar i denna tråden som verkar besatta av Johaugs sexliv och utseende.
Konkret sa:Henrik_E sa:Oerhört fräscht med de herrar i denna tråden som verkar besatta av Johaugs sexliv och utseende.
Detta måste jag ha missat?
janolle sa:Slutsats Sundby är rikare än TJ
Vernersson sa:Ryssarna blir av med Skidskytte VM 2021 som konsekvens av sin systematiska doping.
http://www.svt.se/sport/vintersport/ryssland-blir-av-med-skidskytte-vm/
Vernersson sa:Ryssarna blir av med Skidskytte VM 2021 som konsekvens av sin systematiska doping.
Bengt-re sa:Vernersson sa:Ryssarna blir av med Skidskytte VM 2021 som konsekvens av sin systematiska doping.
Skall Norge bli av med sina skidlopp nu också med samma logik?
GoranS sa:Jag tror aldrig du kommer att få veta exakt vad som hände.
Som med Harrisburg, alltså.Supertramp sa:Det är helt enkelt för otroligt för att kunna vara sannt.
Det där tycker jag är intressant.skier sa:hennes advokat försöker hävda att märkningen är otydlig och kan tolkas som att produkten inte är dopingklassad...
Fältprästen sa:Det där tycker jag är intressant.skier sa:hennes advokat försöker hävda att märkningen är otydlig och kan tolkas som att produkten inte är dopingklassad...
Hennes advokat tar alltså upp en aspekt som inte borde ha någon relevans, då varken läkaren eller TJ påstår sig ha sett symbolen.
niner sa:
Stumpy sa:Kan du inte länka till de inläggen? Snälla!Henrik_E sa:Oerhört fräscht med de herrar i denna tråden som verkar besatta av Johaugs sexliv och utseende.
Supertramp sa:Ursäkta om jag börjar bli tjatig, men jag kunde inte släppa det här med Johaugs salva och ju mer jag funderade på det, ju mer orimlig känns historien.
För att historien ska stämma måste tre mycket osannolika saker inträffa:
1. Läkaren påstår alltså att han bara läst innehållsförteckningen i bipacksedeln, och inte tittat på förpapackningen (där dopingsymbolen sitter). Hur troligt är det att han direkt öppnar förpackningen (utan att titta på den) för att kolla vad salvan inehåller utan att ens först titta på förpackningen?
2. Han läser innehållsförteckningen men reagerar inte en mycket känd anabol steroid som han garanterat känner till. Också detta känns väldigt osannolikt av en erfaren idrottsläkare.
3. Johaug får förpackningen med salvan men tittar inte på den (för då hade hon ju sett dopingsymbolen). Sen slänger hon förpackningen. Detta känns jämfört med 1. och 2. något mer sannolikt att det skulle kunna inträffa, men fortfarande väldigt osannolikt.
Att en av ovanstående händelser skulle kunna inträffa skulle jag eventuellt kanske kunna köpa, konstiga osannolika saker händer ju ändå då och då. Men alla tre? Det är helt enkelt för otroligt för att kunna vara sannt.
zodah sa:Supertramp sa:Ursäkta om jag börjar bli tjatig, men jag kunde inte släppa det här med Johaugs salva och ju mer jag funderade på det, ju mer orimlig känns historien.
För att historien ska stämma måste tre mycket osannolika saker inträffa:
1. Läkaren påstår alltså att han bara läst innehållsförteckningen i bipacksedeln, och inte tittat på förpapackningen (där dopingsymbolen sitter). Hur troligt är det att han direkt öppnar förpackningen (utan att titta på den) för att kolla vad salvan inehåller utan att ens först titta på förpackningen?
2. Han läser innehållsförteckningen men reagerar inte en mycket känd anabol steroid som han garanterat känner till. Också detta känns väldigt osannolikt av en erfaren idrottsläkare.
3. Johaug får förpackningen med salvan men tittar inte på den (för då hade hon ju sett dopingsymbolen). Sen slänger hon förpackningen. Detta känns jämfört med 1. och 2. något mer sannolikt att det skulle kunna inträffa, men fortfarande väldigt osannolikt.
Att en av ovanstående händelser skulle kunna inträffa skulle jag eventuellt kanske kunna köpa, konstiga osannolika saker händer ju ändå då och då. Men alla tre? Det är helt enkelt för otroligt för att kunna vara sannt.
Bra sammanfattat. Och det var exakt min känsla när det hela blev känt, att det här är reeeen bullshit från Johaugs sida. Fick svåra deja vu känslor från alltför många försvarstal från diverse cyklister.
Allt jag vill ha just nu är att hon på nästa presskonferens säger att "mitt samvete är rent". Det vore mer rakryggat.
GoranS sa:Ev. en kazakstansk affär på gång: http://www.langrenn.com/dopingrazzia-mot-kasakhstanske-skiskyttere.5960090-1743.html
me.I.am sa:GoranS sa:Ev. en kazakstansk affär på gång: http://www.langrenn.com/dopingrazzia-mot-kasakhstanske-skiskyttere.5960090-1743.html
"Skiskytterpresident Slokvik svarer følgende på om det er greit:
– På én måte synes jeg ikke det, men de er samtidig uskyldige til det motsatte er bevis.
– Når det er sagt, vil jeg si at det viser hvilken kultur de har når de stiller til start etter en sak som dette. Andre ville kanskje sagt at de burde holde en lav profil."
Syftar han på måhända på Johnsrud Sundby-kulturen?
mantorparn sa:13 månader
mantorparn sa:13 månader
GoranS sa:Bengt-re sa:Vernersson sa:Ryssarna blir av med Skidskytte VM 2021 som konsekvens av sin systematiska doping.
Skall Norge bli av med sina skidlopp nu också med samma logik?
Länkar du in motsvarigheten till McLaren-rapporten vad det gäller norsk skidåkning så ska jag svara på frågan.
ohellstrom sa:Det som är betydligt mer intressant än att sitta här och lekmannatycka om straffets längd (min juridiska sakkunskap är iallfall begränsad) är ju huruvida vi får se ett överklagande....
me.I.am sa:ohellstrom sa:Det som är betydligt mer intressant än att sitta här och lekmannatycka om straffets längd (min juridiska sakkunskap är iallfall begränsad) är ju huruvida vi får se ett överklagande....
En liten reflektion. Jag har ingen aning om hur WADA definierat straffpåföljder, men om det på något sätt skall vägas in hur idrottarens karriär drabbas så kanske 13 månader kan ses som rimligt. OS är OS, och om hon åkt dit i slutet av en säsong hade straffet kunnat vara längre utan att påverka mer än nu. Men om det inte skall vägas in tycker jag nog att det är sisådär, och att AN säkert påverkats av var i tiden OS ligger. Men det är enbart en lekmannagissning.
Så, hon fick i princip det lägsta straff man kan få. Bra jobbat. Undras om TH överklagar?GoranS sa:Så, om man inte vill skapa ett prejudikat med målvaktsläkare som tar på sig skulden för all "medicinanvändning" är det inte mycket som är förmildrande för Johaugs del. Om man bortser från proportionalitetsresonemanget känns det som att det snarare borde röra sig om 2-4 år än 1-2 år som straffskala och 14 månader skulle innebära nedre delen av den senare. Man frågar sig då lite vad återstoden av intervallet, d.v.s. 15 månader till 2 år ska användas till och ffa vad man ska göra för att hamna i 2-4-årsintervallet.
d:oMiss Lycka sa:Jag hoppas att det hamnar i CAS.