Dopingtråden

Dopingtråden
Vad ska vi vara förvånade över? Det är ju inte så att han är dömd för något eller att dokumentet handlar om att han kommer bli det.

Jag skulle självklart inte bli förvånad om han och många andra är dopade men så väldigt konstruktivt är det ju inte att reagera på påståenden som man inte kan döma någon för.

Dopingtråden
Jag förstår alltså inte vem som tagit provet och hur det beslutats att det inte ska anses vara något som man behöver gå vidare med trots att de rubriceras som "adverse analytical finding". Någon som vet mer och kan förklara gånget i detta ärende?

Dopingtråden
GoranS sa:
Om inte, är det verkligen upp till laget om det ska offentliggöras eller inte?

Tror det kan vara upp till laget/utövaren att bestämma innan han har dömts. Man visste ju för exempel inget om Sundby saken innan han dömdes av CAS. I andra fall har jag för mig att det gått ett tag efter att utövaren/laget fått beskeded om en positiv test innan det har blivit allmänt känt.

Dopingtråden
Det jag inte får ihop med det är dels att det är över ett år sen och dels att det i länken står att "The UCI has initiated internal proceedings and has taken legal actions."

Dopingtråden
Suttit kollat Friidrotts-VM nu flera dagar, kände mig tvungen att uppdatera min verklighetsförankring efter att ha hört på Steffe och Company som minsann är så rena och fina.

Dopar gör alla vinnare och eliten.

Så här är det, de som trycker ut preparaten ligger alltid ett steg före testarna. Tänk så här, om tullen testar alla för ostinnehav och ost Gretaflavor inte finns ännu hur testar man då för denna?

Dessutom visar vetenskapen på att doping ger ett livslångt övertag. Ja livslångt, så om inte personen har levt i ett övervakat lab hela livet så...

Dessutom finns det studier som tyder på att de som är bäst är de som är MEST benägna att fuska, gäller allt från datorspel till frimärkssamling.

/The truth teller

Dopingtråden
marr sa:
Så ALLA som är oavsett sport och gren är dopade? Cooolt

Tänk så här:
Vi har flera miljarder människor i världen, och så har vi ett antal aktiviteter vi kallar för sporter där m änniskor tävlar mot varandra.
I dessa sporter koras de bästa i världen. De bästa i världen är extremt tävlingsinriktade och är enligt studier beredda att offra flera år av sitt liv för att vinna.

/the truth teller

Nu ska jag gå och dopa min cykel, måste byta slang, det pyser ut 20 PSI varje natt.. Det är Steffe som går och tar luft från mig..
Steffe ajabaja

Senast ändrad:
Dopingtråden
Lyktstoplemedhjul sa:
marr sa:
Så ALLA som är oavsett sport och gren är dopade? Cooolt

Tänk så här:
Vi har flera miljarder människor i världen, och så har vi ett antal aktiviteter vi kallar för sporter där m änniskor tävlar mot varandra.
I dessa sporter koras de bästa i världen. De bästa i världen är extremt tävlingsinriktade och är enligt studier beredda att offra flera år av sitt liv för att vinna.

/the truth teller

Nu ska jag gå och dopa min cykel, måste byta slang, det pyser ut 20 PSI varje natt.. Det är Steffe som går och tar luft från mig..
Steffe ajabaja

Men att offra några år av sitt liv är inte detsamma som att dopa sig.

Dopingtråden
Kanske ska tillägga redan nu att ingen annan än mig hoppas att det skulle varit annorlunda.
Att talang och träning skulle betala av och att man slapp dopa sig vore kanon.
Vad nu talang och träning betyder och om det har något "mer" än förmågan att faktiskt satsa allt (sitt liv och hälsa).

Dopingtråden
Lyktstoplemedhjul sa:
Suttit kollat Friidrotts-VM nu flera dagar, kände mig tvungen att uppdatera min verklighetsförankring efter att ha hört på Steffe och Company som minsann är så rena och fina.

Dopar gör alla vinnare och eliten.

Så här är det, de som trycker ut preparaten ligger alltid ett steg före testarna. Tänk så här, om tullen testar alla för ostinnehav och ost Gretaflavor inte finns ännu hur testar man då för denna?

Dessutom visar vetenskapen på att doping ger ett livslångt övertag. Ja livslångt, så om inte personen har levt i ett övervakat lab hela livet så...

Dessutom finns det studier som tyder på att de som är bäst är de som är MEST benägna att fuska, gäller allt från datorspel till frimärkssamling.

/The truth teller
Ge gärna en referens till en trovärdig studie som visar att de bästa frimärkssamlarna är de som fuskar mest, sanningssägaren. F.ö. lite intresserad hur man definierar en total- eller partialordning mellan frimärkssamlare med avseende på skicklighet.

Tillbaka
Topp