GoranS sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
GoranS sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
GoranS sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
Bryr mig inte om vad enskild dopare (som anser att reglerna ska anpassas/ta särskild hänsyn till henne) har för feels säger hur reglerna skulle varit utformade om de skulle varit logiska
/logiken
Avviker här från principen ickesvars-metoden
Du säger ju att "hon borde vara överlycklig" p.g.a. du anser att hon borde varit avstängd på livstid. Dessutom är jag tveksam till att du skulle kunna framställa en logisk härledning av livstids avstängning baserat på någon slags axiom som har mycket bred acceptans.
Det borde hon absolut vara
Jag upprepar i så fall mitt tidigare yttrande:
Om du tycker att hon ska basera sin sinnesstämning på vad du tycker straffen borde vara så har du nog lite väl höga tankar om dig själv.
nein
hon borde vara det för att reglerna inte är logiska inte för vad jag tycker.
Och nu ser jag på utube att ännu en stor bodybuilder har dött, på tal om doping hehe.
Men nu återgår jag till min ickesvarsmetod på dig
Så länge du inte gett ett logiskt stringent resonemang, utgående från grundantaganden som de flesta kan vara överens om, som leder till att den aktuella formen av dopning ska ge livstids avstängning är det där snacket om icke-logiska regler bara ett försök att på ett falskt sätt ge legitimitet till din åsikt.
Känns konstigt att hon ska vara överlycklig över ett straff baserat på hur regler skulle kunna se ut men inte gör. Skulle du vara överlycklig om du fick ett års fängelse för att ha gått mot röd gubbe bara för att det finns någon som på ett diskussionsforum tycker att det logiskt borde vara livstid för att gå mot röd gubbe?
Dessutom tycker jag det är rätt osmakligt att skratta åt att någon har dött.
Vi börjar baklänges, nej jag skrattar inte.
Steroider ger fördelar långt fram i tiden, reglerna tar inte hänsyn till detta, hon borde vara överlycklig för att reglerna inte är logiska, för om de vore logiska skulle hon fått ett mycket längre straff.
Men nu slutar jag svara dig pga risk av att jag annars får mycket arga PM.
Ger dig en liknelse (vilket förövrigt är vanligt om du är ett geni^^) även om risken är stor att vi glider ifrån ämnet.
Om jag rånade en bank och där roffade åt mig flera miljoner kronor och sedan fick ett straff på 1 år men helt slapp alla krav på att ge tillbaks bytet så skulle jag skrattat mig lycklig och förmodligen även glädjehoppat, oavsett hur många som satt på forum och skrattade åt mig.