Dopingtråden

Dopingtråden
Lyktstoplemedhjul sa:
Eddy har jag hört talas om mem har noll koll på honom.

Men visst vinnare runt srkelskiftet 1900 var rena.
Har man noll koll på Eddy tycker jag det kan vara läge att läsa på lite mer om cyklingens historia innan man börjar uttala sig med tvärsäkerhet.

Definiera gärna vad du menar med "rena". Med tanke på det du skriver är det inte uppenbart för mig vad du använder för definition. Dessutom vore "i början av 1900-talet" ett bättre skrivsätt om du syftar på de första upplagorna av TdF. Eller är det cykeltävlingar i allmänhet du avser?

Dopingtråden
Lyktstoplemedhjul sa:
Men visst vinnare runt srkelskiftet 1900 var rena.

Det har alltid förekommit olika typer av fusk i TdF. Tävlingen var ursprungligen en tävling i uthållighet till bara en man orkade sitta på sin cykel. De tävlande tog diverse droger för att orka fortsätta tävlingen. Det finns en hel del skrivet om detta så googla på "tour de france history doping"
Tex http://thesportdigest.com/2012/06/doping-part-of-professional-cyclings-culture/

Dopingtråden
Lyktstoplemedhjul sa:
När det gäller steroider så brukar man säga att de infördes på 50,60-talet men sanningen är nog att de började brukas kanske 20 år tidigare.
Anabola steroider i syntetisk form forskades fram på 30-talet och började användas på idrottsmän i Sovjetunionen och Östeuropa på 40-talet. I USA började olympiska idrottsmän och kroppsbyggare använda steroider tidigt 50-tal.

Anledningen till att jag kollat upp detta är att jag var nyfiken på hur stor en bodybuilder kan bli "ren" och en indikation skulle vara att titta på de kroppsbyggare som fanns innan man började använda steroider. Nu var i och för sig kroppsbyggning och annan styrkesport inte så stort innan 50-talet, och träningsmetoder och vetenskap om kost har naturligtvis utvecklats sedan dess, men det är ändå intressant att se tex hur små kroppsbyggarna i Mr Oltmpia var tidigt 50-tal, som vilken genomsnittlig gym-nisse som helst nästan. Sen mitten 50-tal blev de helt plötsligt jättestora.

Senast ändrad:
Dopingtråden
Supertramp sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
När det gäller steroider så brukar man säga att de infördes på 50,60-talet men sanningen är nog att de började brukas kanske 20 år tidigare.
Anabola steroider i syntetisk form forskades fram på 30-talet och började användas på idrottsmän i Sovjetunionen och Östeuropa på 40-talet. I USA började olympiska idrottsmän och kroppsbyggare använda steroider tidigt 50-tal.

Anledningen till att jag kollat upp detta är att jag var nyfiken på hur stor en bodybuilder kan bli "ren" och en indikation skulle vara att titta på de kroppsbyggare som fanns innan man började använda steroider. Nu var i och för sig kroppsbyggning och annan styrkesport inte så stort innan 50-talet, och träningsmetoder och vetenskap om kost har naturligtvis utvecklats sedan dess, men det är ändå intressant att se tex hur små kroppsbyggarna i Mr Oltmpia var tidigt 50-tal, som vilken genomsnittlig gym-nisse som helst nästan. Sen mitten 50-tal blev de helt plötsligt jättestora.

Inget skamligt iatt vara nyfiken. Är själv extremt nyfiken på olika steroider och har viss kunskap även om jag aldrig kommer stoppa dem i munnen eller blodet.

Det var ett taktiskt felsteg av mig att posta i denna tråden precis före jag tränade, inte nog med att min skönhetssömn inte fullbordades i natt så fick jag också skrattanfall av tråden.

Senast ändrad:
Dopingtråden
Supertramp sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

Lite som att säga att alla rekord efter 30-40 talen bara kommit fram genom doping.
Människan var på sin yttersta begränsning gällande löpning, friidrott, fotboll och tyngdlyftning.

Dopingtråden
Konkret sa:
Lite som att säga att alla rekord efter 30-40 talen bara kommit fram genom doping.
Människan var på sin yttersta begränsning gällande löpning, friidrott, fotboll och tyngdlyftning.

Inte riktigt samma sak tycker jag. Man börjar undra hur utbredd dopingen är bland gymmotionärer när det på ett vanligt gym i stockholmsförort finns flera stycken med betydligt större muskelmassa än världens främsta kroppsbyggare tidigt 50-tal.

Dopingtråden
Johaug verkar hårdsatsa på sitt klädmärke nu iaf (antar jag att det är), såg just en reklamfilm på facebook där det visades upp dramatiska norska landskap, en vältränad Johaugskropp och allmän fysisk ansträngning. Allt frontat med hashtagen #unstoppable.

Hon måste väl få ihop pengar nu.

Dopingtråden
GoranS sa:
Vernersson sa:
Here we go again....

Ryssar IGEN, denna gången unga ryskor som spelar handboll.
https://www.svt.se/sport/handboll/handboll-19
Och återigen någon från en lagbollsport som inte förstår varför man skulle kunna vilja dopa sig i deras sport. Handboll har ju absolut inget med egenskaper som snabbhet och styrka att göra. Egenskaper där dopning kan göra stor nytta.

Ja, såna där uttalanden blir rätt fåniga. Det är väl rätt givet att doping förekommer inom alla sporer.

Dopingtråden
Senast ändrad:
Dopingtråden
geologen sa:

"Många har frågat Ljungqvist om han sett dokumentärfilmen ”Icarus”, som visas på Netflix. Han säger att han snart ska göra det. Här avslöjas i detalj hur Ryssland gick till väga när man utsatte andra tävlande, IOK och antidopningsansvariga som Ljungqvist för ett omfattande och välplanerat bedrägeri."

Dopingtråden
Kanske finns svar tidigare här.
Men är Icarus på "riktigt"
Alltså är personerna i filmen sig själva filmade i realtid?
Eller är det skådespelare som spelar karaktärerna i efterhand efter ett manus?

Dopingtråden
Någon kanske kan bjussa Anders Ljungqvist på en Netflix-visning och tillhörande popcorn? Fast kanske är det inga nyheter för honom och WADA, bara att de inte kan stänga av utövare på misstankar och indicier.

Dopingtråden
French-amateur-motor-doper-1024x476.jpg

Fransk amatör körde med motor under lopp i Périgueux. Jagad och stoppad av ingen mindre än Christophe Bassons.

http://www.velonews.com/2017/10/news/french-amateur-busted-motorized-bike-face-fraud-charges_449612

Videoklippet från den franska nyhetskanalen är intressant. Bilder där ser hur motor-fuskaren (Cyrill, 43 år) ligger och drar utbrytningen tämligen avslappnat, medans franska juniorer kämpar för att hålla hjul.

Dopingtråden
Bodybuilding nuförtiden verkar ju helt rubbat! Verkar som att steroider ses som en "soft drug" och att det krävs mycket mer doping för att komma upp i den muskelvolym som krävs på elitnivå.

Man använder sig bland annat av insulinsprutor (livsfarliga, en av de största utmanarna till Mr Olympia Dallas McCarver dog nyligen pga trolig överdos) och tillväxthormoner (HGH). HGH får även bieffekten att kroppens organ växer okontrollerat. Förutom att det är livsfarligt ger det också andra bieffekter som tex "kulmage". Läs mer här:
http://www.healthguidance.org/entry/17668/1/Why-Do-Bodybuilders-Have-Large-Guts.html

Helt sjukt ju! Får proffscyklingens värsta doping-era att framstå som helt sund. Fattar inte att nån ens vill titta på skiten.

Fail-Pro-Bodybuilding-and-Big-Guts.jpg

Senast ändrad:
Dopingtråden
Supertramp sa:
Bodybuilding nuförtiden verkar ju helt rubbat! Verkar som att steroider ses som en "soft drug" och att det krävs mycket mer doping för att komma upp i den muskelvolym som krävs på elitnivå.

Man använder sig bland annat av insulinsprutor (livsfarliga, en av de största utmanarna till Mr Olympia Dallas McCarver dog nyligen pga trolig överdos) och tillväxthormoner (HGH). HGH får även bieffekten att kroppens organ växer okontrollerat. Förutom att det är livsfarligt ger det också andra bieffekter som tex "kulmage". Läs mer här:
http://www.healthguidance.org/entry/17668/1/Why-Do-Bodybuilders-Have-Large-Guts.html

Helt sjukt ju! Får proffscyklingens värsta doping-era att framstå som helt sund. Fattar inte att nån ens vill titta på skiten.

Även kallat Palumboism. Så jävla äckligt.
Även olja i musklerna förekommer.

https://www.google.se/search?newwin...W39TWAhVjYZoKHSENAS4QBQgkKAA&biw=950&bih=1026

Dopingtråden
Även om de använder doping så är ju bodybuilding inte mer sport än miss universum. Även om det ser ut som antiteser är det samma skit. Och samma misär bakom.

Dopingtråden
Det är en "hen" på mitt gym som jag fortfarande inte kan avgöra om det är en kille eller tjej. Ser ut i kroppen ungefär som den där sydafrikanska 800m-löparen fast ännu kralligare. Riktigt muskulös och väldigt lite kroppsfett. Armar som en välbyggd kille och smala höfter. Inga synliga bröst. Men ansikte som en tjej och långa flätor i håret + tjejkläder (rosa rights) och nagellack gjorde att jag ändå trodde att det var en tjej. Men sen hörde jag hen prata och hen hade en djup mansröst. Men en sak som talar för tjej är att hen inte verkar vara så jättestark. knäböjer med ca 80kg och det ser ut att vara rätt tungt, en kille med så stora muskler skulle nog vara starkare tror jag. Känns som 50/50 om jag skulle försöka gissa...

Dopingtråden
Supertramp sa:
Det är en "hen" på mitt gym som jag fortfarande inte kan avgöra om det är en kille eller tjej. Ser ut i kroppen ungefär som den där sydafrikanska 800m-löparen fast ännu kralligare. Riktigt muskulös och väldigt lite kroppsfett. Armar som en välbyggd kille och smala höfter. Inga synliga bröst. Men ansikte som en tjej och långa flätor i håret + tjejkläder (rosa rights) och nagellack gjorde att jag ändå trodde att det var en tjej. Men sen hörde jag hen prata och hen hade en djup mansröst. Men en sak som talar för tjej är att hen inte verkar vara så jättestark. knäböjer med ca 80kg och det ser ut att vara rätt tungt, en kille med så stora muskler skulle nog vara starkare tror jag. Känns som 50/50 om jag skulle försöka gissa...

Några saker som du kan kolla vidare på, om du verkligen vill veta, är storlek på händer och fötter, som generellt är lite mindre i förhållande till kroppsstorlek för kvinnor. Och är tajtsen tajta nog bör det väl gå att se om det finns nåt där i mitten.

Dopingtråden
Supertramp sa:
Du får väl känna efter, à la krokodilmannen. :)

Dopingtråden
Spacekitty sa:
Supertramp sa:
Det är en "hen" på mitt gym som jag fortfarande inte kan avgöra om det är en kille eller tjej..

Ska ni inte ha något förhållande så spelar det väl ingen roll. Låt människan vara ifred.

Tydligen är det väldigt viktigt det där med kön. Fick en inbjudan från Skatteverket om en informationsträff idag. För att anmäla sig ska man lämna följande uppgifter.

Vad de nu ska med den uppgiften till, även om den är frivillig

Bilagor

• skatteinfo.jpg
    skatteinfo.jpg
    107.7 KB · Besök: 79
Dopingtråden
Spacekitty sa:
Supertramp sa:
Det är en "hen" på mitt gym som jag fortfarande inte kan avgöra om det är en kille eller tjej..

Ska ni inte ha något förhållande så spelar det väl ingen roll. Låt människan vara ifred.

Självklart lämnar jag hen ifred. Men jag kan inte låta bli att fundera när hen står bredvid mig och tränar. Hen kör liksom seriös styrkelyft, marklyft och knäböj och sånt med perfekt teknik. Som om hen skulle tävla i crossfit eller nåt. Stark men inte så stark som en lika stor kille som tränade riktigt seriöst borde vara. Men är det verkligen en "hon" så måste hon nästan vara kraftigt dopad tänker jag. Eller extrema testostetonnivåer som den där 800m-löperskan. Eller så är det helt enkelt en transvestit.

Senast ändrad:
Dopingtråden
sänket sa:
Spacekitty sa:
Supertramp sa:

Tydligen är det väldigt viktigt det där med kön. Fick en inbjudan från Skatteverket om en informationsträff idag. För att anmäla sig ska man lämna följande uppgifter.

Vad de nu ska med den uppgiften till, även om den är frivillig

Säkert statistik kring vilka som kommer på deras träffar. Men visst blir det underligt.

Samt +1 på spacekitty

Dopingtråden
Supertramp sa:
Spacekitty sa:
Supertramp sa:

Självklart lämnar jag hen ifred. Men jag kan inte låta bli att fundera när hen står bredvid mig och tränar. Hen kör liksom seriös styrkelyft, marklyft och knäböj och sånt med perfekt teknik. Som om hen skulle tävla i crossfit eller nåt. Stark men inte så stark som en lika stor kille som tränade riktigt seriöst borde vara. Men är det verkligen en "hon" så måste hon nästan vara kraftigt dopad tänker jag. Eller extrema testostetonnivåer som den där 800m-löperskan. Eller så är det helt enkelt en transvestit.

Crossfit och perfekt teknik i samma mening?
Your crazy!

Styrkelyftare är väl mer troligt.

Dopingtråden
Konkret sa:
Crossfit och perfekt teknik i samma mening?
Your crazy!

Styrkelyftare är väl mer troligt.

De seriösa crossfittarna (i alla fall de som tränar på mitt gym) har grym teknik i styrkelyftövningarna och olympiska lyft. När de tränar i alla fall, sen hurr det ser ut när de tävlar och ska göra övningarna på tid vet jag inte.

Fast allra grymmast är en liten kille som tävlar tyngdlyftning 56kg klassen och rycker 115kg / stöter 130kg (=över svenskt rekord). PANG säger det bara när han tränar ryck och skorna smäller till i golvet och han står där plötsligt med stången på raka armar.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp