Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Var det svar på min fråga?Miss Lycka sa:LA hade TUE för EPO som ett exempel.
Miss Lycka sa:LA hade TUE för EPO som ett exempel.
Misstänker att om det stämmer så borde det varit i samband med cancerbehandlingen.toshiba sa:Miss Lycka sa:LA hade TUE för EPO som ett exempel.
När då?
Det var väl testosteron han hade TUE för? Eller är det bara ett ondsint rykte?GoranS sa:Misstänker att om det stämmer så borde det varit i samband med cancerbehandlingen.toshiba sa:Miss Lycka sa:LA hade TUE för EPO som ett exempel.
När då?
Lejon sa:Det var väl testosteron han hade TUE för? Eller är det bara ett ondsint rykte?
Lejon sa:Det var väl testosteron han hade TUE för? Eller är det bara ett ondsint rykte?GoranS sa:Misstänker att om det stämmer så borde det varit i samband med cancerbehandlingen.toshiba sa:Miss Lycka sa:LA hade TUE för EPO som ett exempel.
När då?
NLC sa:När ryktet väl rullar kan det gärna åka både hit och dit. Kortison (Corticosteroid) var det f.ö och TUEn var efterdaterad.
Nej det var väl kortison han fick ett bakdaterat intyg för?toshiba sa:Lejon sa:Det var väl testosteron han hade TUE för? Eller är det bara ett ondsint rykte?
Testosteron fick han ett bakdaterat TUE för "saddle sore", men har aldrig hört talas om nåt för EPO.
Lejon sa:Nej det var väl kortison han fick ett bakdaterat intyg för?toshiba sa:Lejon sa:Det var väl testosteron han hade TUE för? Eller är det bara ett ondsint rykte?
Testosteron fick han ett bakdaterat TUE för "saddle sore", men har aldrig hört talas om nåt för EPO.
Jag vet att jag hört att han hade en TUE för testo pga sin genomgångna cancer som skulle ha tagit ner hans normala produktion (eller blev han av med båda kulorna?). Huruvida det stämmer vet jag dock ej säkert...
NLC sa:Lejon sa:Nej det var väl kortison han fick ett bakdaterat intyg för?toshiba sa:Lejon sa:Det var väl testosteron han hade TUE för? Eller är det bara ett ondsint rykte?
Jag vet att jag hört att han hade en TUE för testo pga sin genomgångna cancer som skulle ha tagit ner hans normala produktion (eller blev han av med båda kulorna?). Huruvida det stämmer vet jag dock ej säkert...
Eftersom hans alter ego på Strava heter "Juan Pelota" kan man anta att det bara var ena kulan som rök.
Antar att du menar Greg LeMond och om jag inte minns fel var det väl inte flera kulor men däremot en massa splitter från en hagelkula.Konkret sa:NLC sa:Lejon sa:Nej det var väl kortison han fick ett bakdaterat intyg för?toshiba sa:Lejon sa:Det var väl testosteron han hade TUE för? Eller är det bara ett ondsint rykte?
Eftersom hans alter ego på Strava heter "Juan Pelota" kan man anta att det bara var ena kulan som rök.
Jag drar en Misslycka oneliner :
Greg Leman har mycket fler än två kulor i sig.
GoranS sa:Antar att du menar Greg LeMond och om jag inte minns fel var det väl inte flera kulor men däremot en massa splitter från en hagelkula.Konkret sa:NLC sa:Lejon sa:Nej det var väl kortison han fick ett bakdaterat intyg för?toshiba sa:Lejon sa:Det var väl testosteron han hade TUE för? Eller är det bara ett ondsint rykte?
Jag drar en Misslycka oneliner :
Greg Leman har mycket fler än två kulor i sig.
janolle sa:+1Miss Lycka sa:Vinteridrottare får TUE på allt när det rinner.
Kanske beror på att väldigt få vet vilka mediciner dessa personer tar!? Eller menar du att människor ska spekulera och gissa?JonasH72 sa:Väldigt få som postar fakta om vilka mediciner som sveriges toppidrottare tar. SKidåkare, cyklister etc etc. MÅNGA är det i landslagen som tar mediciner som är lika i gråzonen som de som nämnts i tråden.
ELitidrott, med stora pengar inblandade kommer attrahera fusk. Det är inget som Sverige är befriat ifrån...
Lejon sa:Tills jag är motbevisad kommer jag tvivla på att elitkonditionsidrottare speciellt ofta står på regelbunden medicinering överhuvdtaget med undantag för inhalationsläkemedel (främst bland vinteridrottare). Åtminstone i Sverige.
Vilka läkemedel tror du är vanliga JonasH72 om du nu ska spekulera?
Vad menar du? Vad tror du cyklister i samma stall gemensamt står på för medicin - bara något exempel vore intressant?JonasH72 sa:Lejon sa:Tills jag är motbevisad kommer jag tvivla på att elitkonditionsidrottare speciellt ofta står på regelbunden medicinering överhuvdtaget med undantag för inhalationsläkemedel (främst bland vinteridrottare). Åtminstone i Sverige.
Vilka läkemedel tror du är vanliga JonasH72 om du nu ska spekulera?
Cyklister i ett och samma team/Stall lär ju få samma saker, till att börja med.
VInterindrottarna med känsliga luftrör kör samma saker oavsett land, det är mer metoden hur man tar dem som skiljer.
Jag tror måga stall använder samma "preparat" till sina aktiva, både såna som stallen anses vara prestationshöjande och för återhämtning. Sen är de kanske inte dopingklassade idag, men det är inte astmamediciner heller - de skrivs ju ut till alla som vill ha lite enklare att ventilera...Miss Lycka sa:Det är troligtvis ovanligt att stallet organiserar någon doping. Då blir det lätt att använda informationen i förhandling/sabotage-syfte.
Överlåter det till JonasH72.Det var han som började snacka gråzon. Jag har en gissning, men det är lika bra att han får svara på det.Lejon sa:Vad är ett gråzonspreparat? Exempel?
Som diskussionen i tråden varit kopplat till Johaug och Norges skidlandslag så är väl astmamedicin en typisk sådan.GoranS sa:Överlåter det till JonasH72.Det var han som började snacka gråzon. Jag har en gissning, men det är lika bra att han får svara på det.Lejon sa:Vad är ett gråzonspreparat? Exempel?
GoranS sa:Undrar hur vanligt det är att proffsen drar en tacobuffe innan tävling.
Fast kortison är onekligen något som ansetts bra av beryktade dopingdoktorer (sen om det är det i verkligheten är kanske tveksamt, men de borde i likhet med bronkvidgande, kunna tillhöra den diffusa gråskalan).geologen sa:Kan ni inte sluta skriva nåt så oprecist som "astmamediciner"? Rena kortisonpreparat är totalt oproblematiska i sammanhanget. De med luftrörsvidgande egenskaper har däremot möjligen en liten effekt som kan klassas som doping.
Vernersson sa:GoranS sa:Undrar hur vanligt det är att proffsen drar en tacobuffe innan tävling.
Troligen ungefär lika vanligt som att de slevar i sig ett par matskedar chipotlepasta innan tävling. ;-)
janolle sa:Ja tycker Ventoline är bra; efter en spray är det som lungorna utvidgar sig som en ballong. Använder
det vid förkylning.
GoranS sa:Svensk paralympier som åkt dit http://mariestadstidningen.se/sport/2017/10/16/dopingavstangd-en-manad