Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Oooh sa:Varför är de så hemligt vad man gör?
Varför inte bara redovisar helt öppet värdena från tagna blodproven, astma eller ej, ja/nej på astmamedicin, övriga mediciner, antal dopingtester osv
Vi kan ta Kalla ex.
Varför vågar de svenska journalisterna inte ställa frågor direkt efter lopp och be henne förklara så att alla förstår vad hon käkat.
Oooh sa:Varför är de så hemligt vad man gör?
Varför inte bara redovisar helt öppet värdena från tagna blodproven, astma eller ej, ja/nej på astmamedicin, övriga mediciner, antal dopingtester osv
Vi kan ta Kalla ex.
Varför vågar de svenska journalisterna inte ställa frågor direkt efter lopp och be henne förklara så att alla förstår vad hon käkat.
Det är väl därför Kenyanerna har högre antal astmatiker vs Europa. Hur många springafortländer harfrause sa:Oooh sa:Varför är de så hemligt vad man gör?
Vi kan ta Kalla ex.
Det är väl så kallade affärshemligheter? Om jag lever på att springa jättefort inför publik och hittar nåt mirakelmedel som gör att jag kan springa fortare än alla andra så fler vill betala för att se mig springa jättefort så vill jag ju inte att nån annan ska göra likadant och sno marknadsandelar i jättefortspringande.
Att slänga ur sig att någon är en "stolle" bara för att den personen har en annan åsikt i en fråga tycker jag inte tillför ett dyft. Med mindre än att du kan presentera bevis för att precis varenda professionell idrottare är dopad så är det hela en fråga om gissningar och spekulationer. Om du inte kan respektera att man kan göra olika gissningar/bedömningar i sådana frågor utan känna dig tvungen att kalla motparten "stolle" så tycker jag det är tveksamt till om du lever upp till lex vardagsrum.janolle sa:Japp då finns det en "stolle" som tror på en dopnings fri värld nån mer?
Om jag inte minns fel hävdade du i ett annat inlägg (annan tråd?) att det finns väldigt få astmatiker i Kenya. Hur ska du ha det, är det vanligt eller sällsynt med astma i Kenya. Eller är det så att du menar något annat än det du skriver?janolle sa:Det är väl därför Kenyanerna har högre antal astmatiker vs Europa. Hur många springafortländer harfrause sa:Oooh sa:Varför är de så hemligt vad man gör?
Vi kan ta Kalla ex.
Det är väl så kallade affärshemligheter? Om jag lever på att springa jättefort inför publik och hittar nåt mirakelmedel som gör att jag kan springa fortare än alla andra så fler vill betala för att se mig springa jättefort så vill jag ju inte att nån annan ska göra likadant och sno marknadsandelar i jättefortspringande.
varit hos läkare kan man undra.
Ge dej förhelvete! Annars blir du avstängd.GoranS sa:Att slänga ur sig att någon är en "stolle" bara för att den personen har en annan åsikt i en fråga tycker jag inte tillför ett dyft. Med mindre än att du kan presentera bevis för att precis varenda professionell idrottare är dopad så är det hela en fråga om gissningar och spekulationer. Om du inte kan respektera att man kan göra olika gissningar/bedömningar i sådana frågor utan känna dig tvungen att kalla motparten "stolle" så tycker jag det är tveksamt till om du lever upp till lex vardagsrum.janolle sa:Japp då finns det en "stolle" som tror på en dopnings fri värld nån mer?
Stolle.janolle sa:Ge dej förhelvete! Annars blir du avstängd.GoranS sa:Att slänga ur sig att någon är en "stolle" bara för att den personen har en annan åsikt i en fråga tycker jag inte tillför ett dyft. Med mindre än att du kan presentera bevis för att precis varenda professionell idrottare är dopad så är det hela en fråga om gissningar och spekulationer. Om du inte kan respektera att man kan göra olika gissningar/bedömningar i sådana frågor utan känna dig tvungen att kalla motparten "stolle" så tycker jag det är tveksamt till om du lever upp till lex vardagsrum.janolle sa:Japp då finns det en "stolle" som tror på en dopnings fri värld nån mer?
Blir jag avstängd för att du kallar mig "stolle" skulle jag bli kraftigt förvånad. Hade du varit moderator på detta forum, vilket du inte är (mig veterligen), hade jag kanske trott dig, men då moderatorerna här framstått som tämligen vettiga så jag tror att du har fel.janolle sa:Ge dej förhelvete! Annars blir du avstängd.GoranS sa:Att slänga ur sig att någon är en "stolle" bara för att den personen har en annan åsikt i en fråga tycker jag inte tillför ett dyft. Med mindre än att du kan presentera bevis för att precis varenda professionell idrottare är dopad så är det hela en fråga om gissningar och spekulationer. Om du inte kan respektera att man kan göra olika gissningar/bedömningar i sådana frågor utan känna dig tvungen att kalla motparten "stolle" så tycker jag det är tveksamt till om du lever upp till lex vardagsrum.janolle sa:Japp då finns det en "stolle" som tror på en dopnings fri värld nån mer?
janolle sa:Tänk som Gunde vill man ha näring tugga&svälj. Arnold hade käkat hästbajs för att få större musklerGoranS sa:Fryspizza med brunost ... urk! Blev lätt illamående bara av tanken. Känns som jag skippar lunchen idag ...
enligt honom själv!.......Sen blev han ju politiker....Efter skådespelar karriären....Det lönar sig alltid
med doping.::::Ja utom för Armstark kanske.
han lever lyxliv på hemlig ort. Han kör nog vasaloppet i falskt namn.1888 sa:janolle sa:Tänk som Gunde vill man ha näring tugga&svälj. Arnold hade käkat hästbajs för att få större musklerGoranS sa:Fryspizza med brunost ... urk! Blev lätt illamående bara av tanken. Känns som jag skippar lunchen idag ...
enligt honom själv!.......Sen blev han ju politiker....Efter skådespelar karriären....Det lönar sig alltid
med doping.::::Ja utom för Armstark kanske.
Så du tror att han sover utblottad på närmaste parkbänk nu då?
Ja enligt dej är det väldigt vanligt med astma 18% i Kenya och enligt goggel 1,5 % i Sverige. Kan ju vaGoranS sa:Om jag inte minns fel hävdade du i ett annat inlägg (annan tråd?) att det finns väldigt få astmatiker i Kenya. Hur ska du ha det, är det vanligt eller sällsynt med astma i Kenya. Eller är det så att du menar något annat än det du skriver?janolle sa:Det är väl därför Kenyanerna har högre antal astmatiker vs Europa. Hur många springafortländer harfrause sa:Oooh sa:Varför är de så hemligt vad man gör?
Vi kan ta Kalla ex.
GoranS sa:Blir jag avstängd för att du kallar mig "stolle" skulle jag bli kraftigt förvånad. Hade du varit moderator på detta forum, vilket du inte är (mig veterligen), hade jag kanske trott dig, men då moderatorerna här framstått som tämligen vettiga så jag tror att du har fel.[/quotjanolle sa:Ge dej förhelvete! Annars blir du avstängd.GoranS sa:Att slänga ur sig att någon är en "stolle" bara för att den personen har en annan åsikt i en fråga tycker jag inte tillför ett dyft. Med mindre än att du kan presentera bevis för att precis varenda professionell idrottare är dopad så är det hela en fråga om gissningar och spekulationer. Om du inte kan respektera att man kan göra olika gissningar/bedömningar i sådana frågor utan känna dig tvungen att kalla motparten "stolle" så tycker jag det är tveksamt till om du lever upp till lex vardagsrum.janolle sa:Japp då finns det en "stolle" som tror på en dopnings fri värld nån mer?
NR 2ForesterGuy sa:Stolle.janolle sa:Ge dej förhelvete! Annars blir du avstängd.GoranS sa:Att slänga ur sig att någon är en "stolle" bara för att den personen har en annan åsikt i en fråga tycker jag inte tillför ett dyft. Med mindre än att du kan presentera bevis för att precis varenda professionell idrottare är dopad så är det hela en fråga om gissningar och spekulationer. Om du inte kan respektera att man kan göra olika gissningar/bedömningar i sådana frågor utan känna dig tvungen att kalla motparten "stolle" så tycker jag det är tveksamt till om du lever upp till lex vardagsrum.janolle sa:Japp då finns det en "stolle" som tror på en dopnings fri värld nån mer?
Tidig sänggång för dig på fredagar? Själv tänker jag vara uppe några timmar till så jag avvaktar med vaggvisorna.janolle sa:Nu lägger vi ner Göran & sjunger en vaggvisa..........
Nja det blir väl vid 23 tiden ha det gott! Nu slutar vi tjata med varandra eller?GoranS sa:Tidig sänggång för dig på fredagar? Själv tänker jag vara uppe några timmar till så jag avvaktar med vaggvisorna.janolle sa:Nu lägger vi ner Göran & sjunger en vaggvisa..........
Nej, det har jag inte hävdat. Då googling är lite för oprecist för att veta varifrån din siffra kommer är det svårt att värdera den. Genom att diagnosticering av astma förefaller vara en verksamhet där det inte är glasklart vad som ska klassas sim astma och vad som inte ska göra det skulle jag dock vara försiktig med att jämföra värden från olika källor utan att noggrant kontrollera hur diagnoserna ställts.janolle sa:Ja enligt dej är det väldigt vanligt med astma 18% i Kenya och enligt goggel 1,5 % i Sverige. Kan ju vaGoranS sa:Om jag inte minns fel hävdade du i ett annat inlägg (annan tråd?) att det finns väldigt få astmatiker i Kenya. Hur ska du ha det, är det vanligt eller sällsynt med astma i Kenya. Eller är det så att du menar något annat än det du skriver?janolle sa:Det är väl därför Kenyanerna har högre antal astmatiker vs Europa. Hur många springafortländer harfrause sa:Oooh sa:Varför är de så hemligt vad man gör?
Vi kan ta Kalla ex.
ökensanden som ställer till det.
GoranS sa:Enligt denna rapport https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3893990/ ökade andelen kenyanska 13-14-åringar med astma från 14% till 18% mellan 1995 och 2002. Om det på något sätt är representativt för befolkningen tycker jag ordet sällsynt är missbrukat.
Om du kallar det för att tjata när jag invänder mot eller ställer frågor om uppgifter som utan stöd presenteras som fakta och som jag uppfattar som tveksamma så är svaret nej.janolle sa:Nja det blir väl vid 23 tiden ha det gott! Nu slutar vi tjata med varandra eller?GoranS sa:Tidig sänggång för dig på fredagar? Själv tänker jag vara uppe några timmar till så jag avvaktar med vaggvisorna.janolle sa:Nu lägger vi ner Göran & sjunger en vaggvisa..........
Det är inte 2002 och alla kenyaner är inte 13-14 år. Därmed kan du inte påstå att jag sagt att 18% av kenyanerna har astma.janolle sa:GoranS sa:Enligt denna rapport https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3893990/ ökade andelen kenyanska 13-14-åringar med astma från 14% till 18% mellan 1995 och 2002. Om det på något sätt är representativt för befolkningen tycker jag ordet sällsynt är missbrukat.
????
Skulle snarare vilja påstå att han har lite HåkanC -syndrom... :-)Lars.E sa:Jag tycker att GöranS gör ett fantastiskt jobb med att försöka reda ut alla antaganden och ogrundade påståenden i denna tråd.
emmer sa:Skulle snarare vilja påstå att han har lite HåkanC -syndrom... :-)Lars.E sa:Jag tycker att GöranS gör ett fantastiskt jobb med att försöka reda ut alla antaganden och ogrundade påståenden i denna tråd.
Lars.E sa:emmer sa:Skulle snarare vilja påstå att han har lite HåkanC -syndrom... :-)Lars.E sa:Jag tycker att GöranS gör ett fantastiskt jobb med att försöka reda ut alla antaganden och ogrundade påståenden i denna tråd.
Jag tycker även att HC gör ett bra jobb med att ifrågasätta tyckande och antaganden som presenteras som fakta.
Sedan att många här är snabba på att vända taggarna utåt när deras tvärsäkra påståenden ifrågasätts med hjälp av länkar till motstridiga uttalanden istället för att fördjupa sig i en teoretisk diskussion är en annan fråga som vi inte behöver gå djupare in på här och nu.
I min värld så är denna "syndrom" något bra som tillför mycket till ett diskussionsforum/vardagsrum.
Intressant. Jag uppfattar HåkanC som havandes betydligt mer bestämda uppfattningar än vad jag har.emmer sa:Skulle snarare vilja påstå att han har lite HåkanC -syndrom... :-)Lars.E sa:Jag tycker att GöranS gör ett fantastiskt jobb med att försöka reda ut alla antaganden och ogrundade påståenden i denna tråd.
ooms sa:Jag börjar tro att bokstavskombinationen "jan" ska utläsas "st" här....
Nja, ska man vara nördig är det inte exakt samma o-ljud (haha) i Olle som i t.ex. stolle och olla...ForesterGuy sa:ooms sa:Jag börjar tro att bokstavskombinationen "jan" ska utläsas "st" här....
Jo, jag noterade att det rimmade.
GoranS sa:Intressant. Jag uppfattar HåkanC som havandes betydligt mer bestämda uppfattningar än vad jag har.emmer sa:Skulle snarare vilja påstå att han har lite HåkanC -syndrom... :-)Lars.E sa:Jag tycker att GöranS gör ett fantastiskt jobb med att försöka reda ut alla antaganden och ogrundade påståenden i denna tråd.
Sen tycker jag det är lite lustigt om man på ett diskussionsforum inte kan få ifrågasätta och be motparten presentera vilket stöd hen har för sina yttranden. Utan det landar det oftast mest i en massa pajkastande, ironiserande, påhopp, etc.
frause sa:Oooh sa:Varför är de så hemligt vad man gör?
Vi kan ta Kalla ex.
Du har inte läst artikeln va?Lingon sa:Vilken skitjournalistik. Det är inte förbjudet att använda Triamcinolene om man tex lider av pollenallergi på våren.
Jo, det är samma story som the guardian har kört i årminstone 1,5 år.Henrik_E sa:Du har inte läst artikeln va?Lingon sa:Vilken skitjournalistik. Det är inte förbjudet att använda Triamcinolene om man tex lider av pollenallergi på våren.
OK, du har alltså inte förstått vad du läst.Lingon sa:Jo, det är samma story som the guardian har kört i årminstone 1,5 år.Henrik_E sa:Du har inte läst artikeln va?Lingon sa:Vilken skitjournalistik. Det är inte förbjudet att använda Triamcinolene om man tex lider av pollenallergi på våren.
Du kanske kan förklara vad som är nytt?Henrik_E sa:OK, du har alltså inte förstått vad du läst.Lingon sa:Jo, det är samma story som the guardian har kört i årminstone 1,5 år.Henrik_E sa:Du har inte läst artikeln va?Lingon sa:Vilken skitjournalistik. Det är inte förbjudet att använda Triamcinolene om man tex lider av pollenallergi på våren.
Det var väl ingen nyhet.Henrik_E sa:Dagens The Guardian.
EDIT: Rapporten hävdar alltså att Wiggins behandlades med Triamcinolone upp till 9 gånger utan legitimt medicinskt behov. Den hävdar även att hans TdF-lag behandlades likartat. Hans lag 2012 var:
Boasson Hagen
Cavendish
Eisel
Froome
Knees
Porte
Rogers
Siutsou
Smearing på Wigginska = witch hunt på Armstrongska?Pfaff sa:
Henrik_E sa:Samuel Sanchez fast för tillväxthormon: http://www.uci.ch/pressreleases/uci-statement-samuel-sanchez-gonzalez/
Miss Lycka sa: