Miss Lycka 2.0
Aktiv medlem
Dopingtråden
Hon testas inte så ofta så det är OK.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
konken sa:jag vill ha tigande ålder som eddy!
GoranS sa:Samma länk som två inlägg tidigare i tråden ...
Kim Felt sa:"90-year-old American cyclist to be stripped of title after failing drugs test."
Han kanske missade att det blev förbjudet att dopa sig när han va runt 35 :)
Inte på Afrikanska löpare, gäller att dosera så det är 47-49,5 i blodpasset hela tiden. Nackdel kronisk huvudvärk.Little Stereo sa:Vätskebrist minskar din prestationsmöjlighet.
Dessutom va han enda startande i den klassen om ja nu läste rätt.bigmollo sa:90 bast liksom. Låt han köra på. De flesta i den åldern käkar väl rätt mycket mediciner bara för att överleva. Det är ju inte direkt att han tar medaljer från rena ungdomar heller.
Det gäller att gardera sig.janolle sa:Dessutom va han enda startande i den klassen om ja nu läste rätt.
Kryddat med att spränga sina medborgare.Miss Lycka 2.0 sa:Dick Cheney föredrar V*agra.
Henrik_E sa:
bigmollo sa:Henrik_E sa:
DMAA. Han har antagligen tagit nån förbjuden PWO. Vilken sopa.
Glöm inte att tiofaldiga rekommenderad maxdos för att få mätbar effekt.Alex Supertramp sa:Gått på Lepheton-Deseton i några veckor. Etylmorfinhydroklorid blandat med lite härligt efedrin. Skall jag markera som pendling i strävan för att inte ange fusktider?
Alex Supertramp sa:Gått på Lepheton-Deseton i några veckor. Etylmorfinhydroklorid blandat med lite härligt efedrin. Skall jag markera som pendling i strävan för att inte ange fusktider?
1888 sa:Undrar hur drevet låtit om en fd dopingavstängd cyklist varit lika överlägsen som Johaug är.
Men det var ju läppsalva!1888 sa:Undrar hur drevet låtit om en fd dopingavstängd cyklist varit lika överlägsen som Johaug är.
Men varför är hon tunn och samtidigt behåller styrkan?geologen sa:1888 sa:Undrar hur drevet låtit om en fd dopingavstängd cyklist varit lika överlägsen som Johaug är.
Eller så överlägsen som Stina Nilsson är i sprint?
Johaug är jättetunn. Jag skulle tro att hon väger runt 10 kg mindre än Kalla, t ex. Det gör väldigt stor skillnad!
geologen sa:1888 sa:Undrar hur drevet låtit om en fd dopingavstängd cyklist varit lika överlägsen som Johaug är.
Johaug är jättetunn. Jag skulle tro att hon väger runt 10 kg mindre än Kalla, t ex. Det gör väldigt stor skillnad!
geologen sa:1888 sa:Undrar hur drevet låtit om en fd dopingavstängd cyklist varit lika överlägsen som Johaug är.
rln sa:Men varför är hon tunn och samtidigt behåller styrkan?
Och allt detta blir möjligare att uppnå med hjälp av testosteron.geologen sa:rln sa:Men varför är hon tunn och samtidigt behåller styrkan?
Förmodligen för att W i W/kg minskar långsammare än kg. Om vi skulle ta cykelsammanhang och ta en cyklist med FTP på 300 W och 75 kg. Om samma cyklist skulle gå ner till 60 kg men bara tappa 40 W, så har W/kg ökat från 4.0 till drygt 4.3. En rejäl ökning.
Jag är också rätt säker på att längdskidåkning premierar lägre kroppsvikt ännu mer än cykling, eftersom klättringar ofta utgör en större del av banan, och för att kroppsdelar rör sig i mycket högre grad. Ju mindre massa att röra, desto mindre effekt krävs, och även ganska små skillnader blir till signifikant besparing över tid. Friktionen mellan skidan och snön minskar med vikt. En smalare kropp ger lägre luftmotstånd.
Nu är ju cykel en mkt mer varierande verksamhet än vad längdskidor är. En tuff avslutning på en bergsetapp känns som mer renodlat effekt per viktsenhet än längdåkningstävling i masstart. Northug misstänker jag inte var ngn W/kg-mästare med tanke på hans vikt.geologen sa:rln sa:Men varför är hon tunn och samtidigt behåller styrkan?
Förmodligen för att W i W/kg minskar långsammare än kg. Om vi skulle ta cykelsammanhang och ta en cyklist med FTP på 300 W och 75 kg. Om samma cyklist skulle gå ner till 60 kg men bara tappa 40 W, så har W/kg ökat från 4.0 till drygt 4.3. En rejäl ökning.
Jag är också rätt säker på att längdskidåkning premierar lägre kroppsvikt ännu mer än cykling, eftersom klättringar ofta utgör en större del av banan, och för att kroppsdelar rör sig i mycket högre grad. Ju mindre massa att röra, desto mindre effekt krävs, och även ganska små skillnader blir till signifikant besparing över tid. Friktionen mellan skidan och snön minskar med vikt. En smalare kropp ger lägre luftmotstånd.
Örjan Lax sa:Även dags för skidsvängen igen...
"Dopningsrazzia vid skid-VM"
https://www.svt.se/sport/langdskidor/uppgifter-dopningsrazzia-vid-skid-vm
(obs - ingen dömd ännu)
![]()
Clark sa:Örjan Lax sa:Även dags för skidsvängen igen...
"Dopningsrazzia vid skid-VM"
https://www.svt.se/sport/langdskidor/uppgifter-dopningsrazzia-vid-skid-vm
(obs - ingen dömd ännu)
![]()
Dopingkontroller verkar inte vara särskilt effektiva för att få fast dopare. Jag får uppfattningen att det oftare är s.k. polisarbete som ligger bakom de upptäckter som görs, vilket även verkar vara fallet här.