Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Aldrig testat positivt.Mitt samvete är rent
Häxjakt
Dags att vända blad
Bränn! Bränn!
Glömde jag något?
Vilken rök pratar du om? Första åren mellan 1987-2005 eller de efter? Du är ju forskare, kan du förklara de här förbränningsnivåerna?Ingen eld utan rök.
Nä, tyvärr inte. Det finns ju "forskare" på flera ämnen än cykeldopning ? Så jag har tyvärr ingen aning, och har bara en vanlig cykel fans intresse.Vilken rök pratar du om? Första åren mellan 1987-2005 eller de efter? Du är ju forskare, kan du förklara de här förbränningsnivåerna?
Röken bestod väl av journalister som ställde frågor. De är märkligt frånvarande. Men som i alla gengrer av journalistik nuförtiden så går sportjournalistik ut på att sälja produkten. Ge publiken det den vill ha: hjältar och episka bravader. Sen var det många fans runtomkring som var kritiska precis som nu. Men under Lance 5 första tdf valde de flesta att sticka huvudet i sanden.Under Armstrong/Pantani osv eran fanns det hela stora Krakatoaliknande världsomfamnande moln av rök. Om jag har förstått det rätt finns inga rök indikationer kring Pogacar?
Ingen eld utan rök.
@miyatafarfar här är en mer modern genomgång
![]()
CIRC report: 20-90 percent of modern peloton still doping
Doping has waned in professional cycling, but remains a serious issue, the CIRC report contendsvelo.outsideonline.com
Är det dopingklassat?Röken dyker upp som kolmonoxid? Så kanske lite oren förbränning. https://escapecollective.com/exclus...ing-carbon-monoxide-in-super-altitude-recipe/
Inte så modern dock, rapporten är från 2015...@miyatafarfar här är en mer modern genomgång
![]()
CIRC report: 20-90 percent of modern peloton still doping
Doping has waned in professional cycling, but remains a serious issue, the CIRC report contendsvelo.outsideonline.com
Sant. Men kan man tro att dopingen plötsligt har minskat de senaste nio åren?Inte så modern dock, rapporten är från 2015...
Nej jag tror det är gråzon än så länge. Det kanske är mer som höghöjdsträning men extremt farligt om glada amatörer skulle få för sig att testa. Men ungdomarna kör ju med lustgas så why not?Är det dopingklassat?
Lång historia kort. Hade en bekant som dopade sig hårt under många år och skrev samtidigt en bok/avhandling om hur man skulle gå till väga för att göra det framgångsrikt samt undvika att fastna i kontroll. Han gjorde enorma framsteg, tog medaljer på stora tävlingar och fastnade aldrig i någon kontroll. Men allt hänger ihop. Utanför idrottandet rasade plötsligt ALLT en vacker dag. Med facit i handen var det absolut inte värt det. Den TOTALA bottennoteringen!Om nån vill nörda så har en kompis forskat i ämnet
![]()
" Fantastiskt med en sån effekt" | Idrottens Affärer
Ungefär tre gånger så många manliga som kvinnliga idrottare stängs av på grund av dopning. En ny doktorsavhandling från Karolinska Institutet visar att en av förklaringarna kan vara att dopningstesterna som används inte tar hänsyn till kvinnornas varierande hormonprofil.idrottensaffarer.se
Var det inte den där killen som var med i Ikaros?Det är en gammal artikel, men går igenom ganska bra
![]()
Drug Test
Everybody knows that many athletes cheat by using performance-enhancing drugs like steroids, testosterone, and EPO. But what is it like to take these banned substances? Do they really help you win? To find out, we sent an amateur cyclist into the back rooms of sports medicine, where he just said...www.outsideonline.com
Lite ot kanske men det låter lite som mitt liv.Lång historia kort. Hade en bekant som dopade sig hårt under många år och skrev samtidigt en bok/avhandling om hur man skulle gå till väga för att göra det framgångsrikt samt undvika att fastna i kontroll. Han gjorde enorma framsteg, tog medaljer på stora tävlingar och fastnade aldrig i någon kontroll. Men allt hänger ihop. Utanför idrottandet rasade plötsligt ALLT en vacker dag. Med facit i handen var det absolut inte värt det. Den TOTALA bottennoteringen!
Vissa tycker tyvärr att det är värt det.Lång historia kort. Hade en bekant som dopade sig hårt under många år och skrev samtidigt en bok/avhandling om hur man skulle gå till väga för att göra det framgångsrikt samt undvika att fastna i kontroll. Han gjorde enorma framsteg, tog medaljer på stora tävlingar och fastnade aldrig i någon kontroll. Men allt hänger ihop. Utanför idrottandet rasade plötsligt ALLT en vacker dag. Med facit i handen var det absolut inte värt det. Den TOTALA bottennoteringen!
En del gissar jag tycker att det är värt det medan de håller på, eller i alla fall till en början, men att de efter karriären, eller en bit in i den, ändrar uppfattning. Hur många som ingår i de olika grupperna vet jag inte om det finns ngn bra statistik kring.Vissa tycker tyvärr att det är värt det.
Och svårt att få ett bra underlag till statistiken med olagliga/oetiska saker. Men har fått för mig att det inom styrkelyft och bodybuilding försvinner för många (dödsfall på olika sätt) för att det ska vara i närheten av normalt. Risk - reward. Ångern börjar när de fått de förväntade biverkningarna/följderna.En del gissar jag tycker att det är värt det medan de håller på, eller i alla fall till en början, men att de efter karriären, eller en bit in i den, ändrar uppfattning. Hur många som ingår i de olika grupperna vet jag inte om det finns ngn bra statistik kring.
Det var min ofödda tvilling.Aldrig testat positivt.
Det var min ofödda tvilling.
Tänkte precis på det där.Fler som är sugna på samma godispåse ?
Han också.Nej, min ofödda trillingbror.
Självfallet! Antingen kommer du att bli stark som aldrig förr 2025 eller så har du nog en Darwin award som i en liten ask. Win-win!Skall man låta gräsklipparen stå på tomgåmg i garaget under vinterns zwiftpass? :D
![]()
Exclusive: Tour riders are inhaling carbon monoxide to optimise altitude training
Top teams Visma and UAE confirm they have access to specialized equipment for testing, but deny using the potentially powerful new method for performance enhancement.escapecollective.com
Vore ju kul med en brutalattack från Pogi idag och att han vid målgång drar fram en banderoll som han håller mellan de uppsträckta händerna och att det på banderollen står ”Don’t listen to assholes”.Haha! Nu har Armstrong själv gått ut och bett Pogi att tona ned det!
Det måste man väl kalla den?kul med en brutalattack från Pogi idag
Zon2...Andandes genom näsan
Visa bilaga 713406
Andandes genom näsan
Visa bilaga 713406
Såg den här bilden över tiderna på Combloux förra året:Så trist att du inte kan drömma stort eller tro på mirakel, mzi... :-(