Dopingtråden

Dopingtråden
Under Armstrong/Pantani osv eran fanns det hela stora Krakatoaliknande världsomfamnande moln av rök. Om jag har förstått det rätt finns inga rök indikationer kring Pogacar?

Ingen eld utan rök.

Dopingtråden
Haha, det vet jag! Men när sådana språng görs så att man går förbi de största fuskarna i historien så brukar det göra avtryck. Men jag har inte hört något om det. Utan istället är det handviftande och snack i att tillföra energi, som om det någonsin har varit problemet.

Dopingtråden
Under Armstrong/Pantani osv eran fanns det hela stora Krakatoaliknande världsomfamnande moln av rök. Om jag har förstått det rätt finns inga rök indikationer kring Pogacar?

Ingen eld utan rök.
Röken bestod väl av journalister som ställde frågor. De är märkligt frånvarande. Men som i alla gengrer av journalistik nuförtiden så går sportjournalistik ut på att sälja produkten. Ge publiken det den vill ha: hjältar och episka bravader. Sen var det många fans runtomkring som var kritiska precis som nu. Men under Lance 5 första tdf valde de flesta att sticka huvudet i sanden.

Men alla prestationer över 6.5 watt per kilo under mer än ett par minuter är öppna eldar, känner man inte röken då så kanske man vill brinna inne.

Dopingtråden
Hur är det med de gamla öststatsrekorden i friidrott fr 80-talet, de flesta av dem är väl slagna? Hur är det med alla de ”omöjliga” världsrekord som det kinesiska ”simundret” satte? De är väl också slagna. Är alla de som slagit dessa rekord också dopade? Eller är det så att utvecklingen går framåt? Och är det så konstigt att det nån gång ibland kommer fram en extrem talang som t.ex. Pogacar som troligen är den bästa och mest kompletta cyklist vi sett sedan Merckx dagar? Mondo Duplantis? Sarah Sjöström? Är de också dopade eftersom de gör saker som ingen annan tidigare lyckats med, inte ens under tider då vi vet att dopingen florerade flödigt?
Om inte, varför skulle det vara i just cykling det inte går att slå 20-30 år gamla dopingrekord utan att vara dopad?

Dopingtråden
Lance A var ju också en "komplett cyklist". Som slaktade bergsgetter. Liksom flera hjälpryttare i US Postal. Får lite samma vibbar nu, tyvärr. Rätt håriga förningar av vissa hjälpryttare.
Sen är teknikgrenar lite annorlunda än uthållighet. Att vissa underlag ger friidrottare fördelar likaså. Och skor. Då ändras förutsättningarna. Visst sägs tubeless vara bra, men påverkar det verkligen wattuttaget?

Dopingtråden
Dopingtråden
Det är vad intervjuade idrottare själva har angett. Jag tror det handlar väldigt. Mycket handlar om var gränsen dras, är det vid injektioner? Några extra piller? Medicinska undantag?

Om man visste exakt hur många som dopade sig så hade ju problemet inte funnits. Alltså det hade varit tillåtet, eller så hade man kunnat stänga av alla.

Dopingtråden
Fler som är sugna på samma godispåse ?

Bilagor

• Screenshot_20240716_211125_Facebook.jpg
    Screenshot_20240716_211125_Facebook.jpg
    143.5 KB · Besök: 159
Dopingtråden
Om nån vill nörda så har en kompis forskat i ämnet

Dopingtråden
Om nån vill nörda så har en kompis forskat i ämnet
Lång historia kort. Hade en bekant som dopade sig hårt under många år och skrev samtidigt en bok/avhandling om hur man skulle gå till väga för att göra det framgångsrikt samt undvika att fastna i kontroll. Han gjorde enorma framsteg, tog medaljer på stora tävlingar och fastnade aldrig i någon kontroll. Men allt hänger ihop. Utanför idrottandet rasade plötsligt ALLT en vacker dag. Med facit i handen var det absolut inte värt det. Den TOTALA bottennoteringen!

Dopingtråden
Det är en gammal artikel, men går igenom ganska bra
Var det inte den där killen som var med i Ikaros?
Han genomgick väl ett superduperdoparprogram som ändå inte visade sej fungera?
Som jag förstod det måste man vara typ på övermänniskanivå innan medikamenterna blir av betydelse?
Alltså den sista lilla skillnaden mellan Hullken och Hulken 2.

Dopingtråden
Lång historia kort. Hade en bekant som dopade sig hårt under många år och skrev samtidigt en bok/avhandling om hur man skulle gå till väga för att göra det framgångsrikt samt undvika att fastna i kontroll. Han gjorde enorma framsteg, tog medaljer på stora tävlingar och fastnade aldrig i någon kontroll. Men allt hänger ihop. Utanför idrottandet rasade plötsligt ALLT en vacker dag. Med facit i handen var det absolut inte värt det. Den TOTALA bottennoteringen!
Lite ot kanske men det låter lite som mitt liv.
Allt verkade skitbra och jag köpte cyklar i smyg.
Plötsligt blev det en jävla kalabalik med banken och det visade sej att min tjej hade samma fäbless för handväskor!
Ni har inte det blekaste om vad ett sådant elände kan kosta.
Fy faan för väskor!
Vänder mej till missärtråden vidare.
Swishbidrag mottages tacksamt.

Dopingtråden
Vissa tycker tyvärr att det är värt det.

Dopingtråden
En del gissar jag tycker att det är värt det medan de håller på, eller i alla fall till en början, men att de efter karriären, eller en bit in i den, ändrar uppfattning. Hur många som ingår i de olika grupperna vet jag inte om det finns ngn bra statistik kring.
Och svårt att få ett bra underlag till statistiken med olagliga/oetiska saker. Men har fått för mig att det inom styrkelyft och bodybuilding försvinner för många (dödsfall på olika sätt) för att det ska vara i närheten av normalt. Risk - reward. Ångern börjar när de fått de förväntade biverkningarna/följderna.

Dopingtråden
Skall man låta gräsklipparen stå på tomgåmg i garaget under vinterns zwiftpass? :D
Självfallet! Antingen kommer du att bli stark som aldrig förr 2025 eller så har du nog en Darwin award som i en liten ask. Win-win!

Tillbaka
Topp