Manurhin2
Aktiv medlem
Dopingtråden
Eller pågående?Ett deltagande i det där jippot är i mina ögon en mkt stark indikation på tidigare dopning.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eller pågående?Ett deltagande i det där jippot är i mina ögon en mkt stark indikation på tidigare dopning.
Att säga att man ska delta i jippot är det väl närmast ekvivalent med att explicit säga att man dopar sig? Biten med tidigare dopning känns lite mer implicit.Eller pågående?
... Eller en möjlighet för den som var nära medalj, men aldrig fick någon.Ett deltagande i det där jippot är i mina ögon en mkt stark indikation på tidigare dopning.
Jag tror nog det är större sannolikhet att en f.d. dopad "evig fyra" än en icke-dopad "evig fyra" ställer upp i den där pajastävlingen.... Eller en möjlighet för den som var nära medalj, men aldrig fick någon.
Ovanligt med ett bio-pass fall. Redan Lance Armstrong och Floyd Landis visste ju hur man epodopade utan för stora variationer i hemoglobinkoncentationen redan innan biopasset för blodvärden infördes.The International Testing Agency (ITA) reports that Spanish cyclist Oier Lazkano Lopez has been provisionally suspended by the Union Cycliste Internationale (UCI) in accordance with the UCI Anti-Doping Rules, following unexplained abnormalities identified in his Athlete Biological Passport (ABP) over the years 2022, 2023, and 2024.
Duger detta?Har inte läst artikeln men säger han ”my conscience is clean” som alla spanska cyklister som åkte fast på den gamla goda tiden?![]()
www.cyclingweekly.com
Du får väl kontakta Oier, Movistar eller spanska cykelförbundet!Det där låter inte alls som ett klassiskt spanskt svar utan som ett tillrättalagt PR- mumbojumbo. TRIST!!
ChatGPT ger ett exempel hur man kort kan formulera sig när man blir dopinganklagad...Det där låter inte alls som ett klassiskt spanskt svar utan som ett tillrättalagt PR- mumbojumbo. TRIST!!
Titt som tätt...Är ChatGPT dopad?
Fråga Grok iställetVar ju tvungen att fråga ChatGPT hur man som cyklist kan dopa sig utan att bli upptäckt. Men den dumskallen ville inte svara.
Så vad trycker dom i sig?Eftersom det verkar finnas ett behov av att diskutera doping så tänkte jag att det kan få en egen tråd istället för att dyka upp i alla andra trådar.
Har tidigare följt bodybuilding ganska noga och ser stora likheter. Alla proffs är rena enligt dom själva, men alla insatta vet eller tror sig veta hur mycket alla trycker i sig....
Det låter bekant eftersom ChatGPT är tränad på hur anklagade dopare uttalar sig i media, inte för att den själv kan tänka. Så det är klart att det känns igen!ChatGPT ger ett exempel hur man kort kan formulera sig när man blir dopinganklagad...
"Pressmeddelande
Jag vill tydligt klargöra att jag är oskyldig till de påståenden som riktats mot mig. Jag har aldrig använt otillåtna preparat och har alltid tävlat rent, i enlighet med idrottens regler och värderingar.
Jag samarbetar fullt ut med de ansvariga instanserna för att reda ut situationen och ser fram emot att sanningen kommer fram. Min karriär har alltid byggt på hårt arbete, ärlighet och respekt för den traditionella sportsandan."
Låter det bekant?
Även om det dopas inom idrotten har antidopningsarbetet en begränsande effekt på dopandet. Så det är inte omöjligt att bättre resultat skulle kunna uppnås i Enhanced games (då de kan stoppa i sig vad som helst) jämfört med vad som kan uppnås under WADAs regler.Förstår inte poängen med enhanced games. Dom bästa doparna kör ju ändå i tävlingar där det är förbjudet.
www.bdc-mag.com
Bra ära, inget fett proffskontrakt, TV-tid eller drösvis med brudar som väntar för en 40-44 årig gubbe. Nu blir det skamvrån istället.Misstänkt doping i amatör-vm
![]()
Il campione del mondo amatori a crono sospeso per doping | BDC Mag
Dopo il campione italiano mediofondo M1 ecco anche il campione del mondo amatoriale categoria 40-44 statunitense Matthew Clark dopingwww.bdc-mag.com
Smart!Misstänkt doping i amatör-vm
![]()
Il campione del mondo amatori a crono sospeso per doping | BDC Mag
Dopo il campione italiano mediofondo M1 ecco anche il campione del mondo amatoriale categoria 40-44 statunitense Matthew Clark dopingwww.bdc-mag.com
Svensk cykel hade ett liknande fall för ~15 år sedanBra ära, inget fett proffskontrakt, TV-tid eller drösvis med brudar som väntar för en 40-44 årig gubbe. Nu blir det skamvrån istället.
Efedrin?Svensk cykel hade ett liknande fall för ~15 år sedan
Jag har enbart ~15 år gamla 3e handsuppgifter och kommer inte ihåg några detaljer.Efedrin?
Doping i ett cykellag ägt av Contador och Basso, nä dra på trissor. Det hade man ju aldrig kunnat tro. Vad besviken jag blir.![]()
20 matchers avstängning i NHL? Det betyder väl att han måste ha dopat sig upp till örsnibbarna.Caleb Jones, Pittsburgh penguins stängs av 20 matcher för dopning, alltså typ 2-3 månader...NHL.
![]()
Jones of Penguins suspended 20 games | NHL.com
Defenseman violated terms of NHL/NHLPA Performance Enhancing Substances Programwww.nhl.com
Jo, typ så och inga detaljer om substans/er och "The National Hockey League will have no further comment on this matter".20 matchers avstängning i NHL? Det betyder väl att han måste ha dopat sig upp till örsnibbarna.
NHL är väl mer ett bolag i underhållningsbranschen än en idrottslig organisation. Så länge inte fansen blir väldigt upprörda tycker de nog att det är rätt skönt att hantera det på detta sätt.Jo, typ så och inga detaljer om substans/er och "The National Hockey League will have no further comment on this matter".
En kompis undrar var man får tag på det dära.![]()
Ski jumping: Wada responds to penis injection claims
The World Anti-Doping Agency could investigate if evidence emerges that male ski jumpers are injecting their penises in a bid to improve sporting performance.www.bbc.com
En kompis undrar var man får tag på det dära.
You had me at, "injicera krokodil i kuken"..Krokodil ska det vara!
Darwin Awards-kandidat?
https://www.aftonbladet.se/sportbla...-i-backhoppning-vaxer-kirurg-avslojar-ingrepp
Efter avslutad idrottskarriär har man även stora möjligheter att nå enorm framgång på vuxenfilmsmarknaden.