Dot watch: La Lepre Stancas Cabin Fever

"The organization doesn’t provide any support – once you cross the starting line, you are on your own."
Det känns ju betryggande :-)

Kikade på det för ett tag sedan men insåg snabbt att jag hör inte till målgruppen om nu inte baren på stora hotellet i jkpng råkar vara basecamp...

Ja, jag tyckte det lät intressant tills jag tänkte efter lite. 15 mil om dagen är nog rätt gräsligt när det är så många branta backar.

Verkar vara ett tillbakalutat gäng Stansa .
Den skuttande haren eller liknande tror jsg det betyder .
Körde mitt snabbaste Vättern i deras regi 2017 .

M

lundatok sa:
Ja, jag tyckte det lät intressant tills jag tänkte efter lite. 15 mil om dagen är nog rätt gräsligt när det är så många branta backar.
Går det att se någon höjdprofil någonstans? 9000 hm på 4 dagar är förvisso en del men inte direkt problematiskt i sig. Tokbranta backar sliter ju dock hårdare än om man kan sitta och "spinna" sig uppför.

Inte medvetet mycket klättring men banan består ju mestadels av vandringsled/stig/grusväg vilket är tungt. 3e loopen tog enligt Daniel (troligtvis den starkaste av de startande) på fräscha ben ca 24 timmar bara den vid rekning.

#cabinfever19 på Instagram och @laleprestanca @cykeldanne
@basrotgans @bamahv @duncanlovett @tersmantoll för uppdateringar från några deltagare och den minimala organisationen

Höjdprofil från 3e loopen,
Screenshot_20190502-125101_RidewithGPS.jpg

Senast ändrad:
Jag tyckte det lät som en väldigt kul utmaning. Tyvärr finns inte tiden att deltaga.
Kul med lite "nytt" på hemmaplan.

Cykeldanne passerar strax 230km efter 12,5 timmar med Bama som andreman nu kanske knappt 2 mil bakom. Är lättåkta grusvägar nu hela
vägen till Isaberg så tänker att de åtminstone kör dit innan någon av dem funderar på sömn.

Duncan (nr3) har bott hos mig i några dagar nu innan loppet. Han hoppades på drygt 10 timmar för första loopen. He's in for a treat kan en säga då han fortfarande har 4 mil kvar efter 12,5 timmar... Precis som det ska vara :D
Om övriga "korta" loopar tar 15 timmar var har han 30 timmar på sig på den långa 3e. Och då ingen tid för sömn...

A monster in the making.

http://cabinfever.legendstracking.com

Otroligt köttigt evenemang. Jag var liten småsugen när konceptet lyftes, men blev mer tveksam när jag satte mig in i detaljerna - det är minst sagt matiga sträckor. Tur att Masthugget reppas så föredömligt ändå.

Visst, jag har med stort nöje kört Dalsland Runt ett par gånger och det är väl jämförbart i rena distanser (men mer lättåkt, vill jag tro), men då återhämtar man ju i våningssäng med lagad mat, ordnade fikastopp och exportöl...och slipper förstås kånka med sig hela bohaget på vägen (vilken väl också kanske höjer tröskeln lite för att delta; mycket grejor utöver "vanliga" cykelprylar som ska trollas fram). Tuffa killar och tjejer!

Singular sa:
Otroligt köttigt evenemang. Jag var liten småsugen när konceptet lyftes, men blev mer tveksam när jag satte mig in i detaljerna - det är minst sagt matiga sträckor. Tur att Masthugget reppas så föredömligt ändå.

Visst, jag har med stort nöje kört Dalsland Runt ett par gånger och det är väl jämförbart i rena distanser (men mer lättåkt, vill jag tro), men då återhämtar man ju i våningssäng med lagad mat, ordnade fikastopp och exportöl...och slipper förstås kånka med sig hela bohaget på vägen (vilken väl också kanske höjer tröskeln lite för att delta; mycket grejor utöver "vanliga" cykelprylar som ska trollas fram). Tuffa killar och tjejer!

Ja Dalsland runt är väl mer grus/asfalt med relativt hög fart och klunga eller? Är Dalsland 25 mil * 3 dagar eller hur är det?

Eapea sa:
Singular sa:

Ja Dalsland runt är väl mer grus/asfalt med relativt hög fart och klunga eller? Är Dalsland 25 mil * 3 dagar eller hur är det?

Nja - min erfarenhet är att det varit typ 100 + 200 + 130ish km. Blandade underlag.

Fråga:
Hur bokstavstroget är kraven på att hålla exakt rutt som visas på trackingsidan?

Noterade nämligen att rutten ser ut att gå igenom Skurugata, där vill man inte släpa på en fullpackad hoj :-O

Bildexempel:
Skurugata_vandrare1.jpg

Vernersson sa:
Fråga:
Hur bokstavstroget är kraven på att hålla exakt rutt som visas på trackingsidan?

Noterade nämligen att rutten ser ut att gå igenom Skurugata, där vill man inte släpa på en fullpackad hoj :-O

Bildexempel:

Rutten skall följas. Det är 3km pushbike som gäller vid Skurugata. Ligger med i kartbeskrivning för deltagarna.

Eapea sa:
Vernersson sa:
Fråga:

Bildexempel:

Rutten skall följas. Det är 3km pushbike som gäller vid Skurugata. Ligger med i kartbeskrivning för deltagarna.

Yikes!!
Är inte alls avis på dom ?

Om regnet kommer så är ju "gatan" nog så förrädisk att ta sig igenom helskinnad till fots utan hoj att släpa på.

GoranS sa:
Hm, de får nog se till att få dit Brumotti eller MacAskill om de vill få någon att "cykla" det partiet.

Det råder cykelförbud genom reservatet så MacAskill hade tappat respekt från organisation och medcyklister tror jag om han försökt cykla igenom... ;)

Senast ändrad:
Eapea sa:
Vernersson sa:
Fråga:

Bildexempel:

Pushbike var optimistiskt :D

Cyklist nr 1, har brutit pga tävlingknä. Det är tre cyklister kvar på banan.

Kl 17 startar den enda cyklist som nappade på erbjudandet om en FunRun, dvs bara loop 3 och 4.

För dom som följer cyklisterna tätt på loop 2 så kan det se ut som att de avviker från rutten strax norr om Gnosjö. Allt är som det ska dock. Rutten är justerad för att undvika de platser där det brann förra veckan.

Cyklist #1 har noll teknik och när det har gått bra ett tag så satsar jag alltid för mycket så jag vurpade första dagen och slog i ett knä.
Och när jag skriver noll teknik så menar jag det. Har aldrig suttit på en mtb och bröt nyckelbenet senaste gången jag körde träningstävling i CX.

Trots en lång natts sömn(4h) i skogen blev det inte bättre och uppför Isaberg fick jag gå en bit pga att jag inte kunde ta i så jag bestämde mig för att gena hem långsamt.

Annars var det många fantastiska vyer och fina grusvägar mellan mtb-spåren och vandringslederna som jag är mindre förtjust i.
Något jag har lärt mig till nästa år är att inte ta med så mycket grejor. Hade en varm natt trots nollgradigt och då hade jag ändå inte på mig dunjackan eller underställsbyxorna.

emmer sa:
marr sa:
Vernersson sa:
Alltså på allvar, deltagarna i detta måste vara "maskiner" så som de tuggar på ??
Fascinerande att följa på kartan!
Du får ut o hejja när de passerar!
Typ hoppa ut ur Tengnétornet, peta dom i magen och säga: "-Sicken blås!"

Har dock för ändamålet ingen korrekt huvudbonad ?

PS... Tegnertornet är en bra bit ifrån min bostad.
DJ's nuvarande paus verkar vara i närheten av en av våra (många) lokala pizzerior här i "stan"....

Senast ändrad:
Petert sa:
Väldigt fränt lopp. Hoppas det arrangeras fler gånger för detta bör upplevas från cykeln!
Innan start berättade arrangörerna att målet är att ha 30 startande så det kommer att köras igen och de berättade också att Barkley Marathons är inspirationskällan.

Om ni har sett Dannes bilder från Skuruhatt så vet ni att snön har börjat lägga sig på marken så därför är Skurugata struken. Det meddelades i loppets whattsapp grupp för en timme sedan.

Kall och hård natt.
Bas och Per sov i vindskydd på höglandet.
Danne cyklade på hela natten och tog morgonsömnen i BC.
Olle sov natten igenom i BC.
Duncan fick tyvärr bryta inatt pga kylan.

Nu på morgonen rullade Olle ut på loop 3, Bas checkade in på checkpoint 6 och är på väg in mot BC. Danne rullade ut på sista loopen och bör vara i mål i eftermiddag/kväll. Duncan fick feeling efter sömnen och fortsatte på loop 3 idag ändå. Kylan tog tyvärr för hårt på Per i natt och han avbröt nu på morgonen.

Petert sa:
Hasse#7 sa:
GoranS sa:
Verkar som agnarna och pojkarna sållats från vetet och männen.

Den sållningen var väl klar när några få satte sig på cyklarna och resten följde på internet?

+1
Nä, nu tycker jag ni har lite för höga tankar om internetcyklisterna. De(vi) är inte ens på pojkstadiet vad det gäller denna typ av bravader. Ligger nog mer åt embryo-hållet. ;-)

Tillbaka
Topp