downhill

schuba

Medlem
downhill
Var lite sugen att testa att köra lite downhill i hammarbybacken, men tänkte höra om det fungerar att köra med en vanligt mtb, har en scott scale 70 och kör i skogen i vanliga fall. Men bör det vara fulldämpat om man ska tycka att det är roligt?

/lars

downhill
Känner inte till Hammarbybacken men mitt första besök till Vallåsen var på min gamle XC. Kände verkligen att det var cykelen som begränsade mig men jag köra på så gott det gick. När dagen var slut stod jag där med krökta vevarmar, slaktad bakfälg och ett stort jävla LEENDE!! Du kommer ha roligt i vilket fall som men kanske inte kan köra alla nerfarter/hinder..

downhill
Lebbet skrev:
-------------------------------------------------------
> När dagen var slut stod jag där med krökta vevarmar, slaktad bakfälg och ett stort jävla LEENDE!!

Kanon, men det låter som att hålet som skapades i plånboken på det viset är större än att hyra en cykel. Tidigare år har det kostat typ 500kr för en hel dag, inklusive skydd och instruktör. :)

downhill
Specialized kör ju Test The Best där i helgen, passa på att testa både downhill, rätt cykel och Hammarbybacken på samma gång.

Allt till det facila priset av ingenting, kolla med concept store vad som gäller

Ha en fantastisk dag i backen

Tillbaka
Topp