Downhillcyklister söker sovplats i Göteborg 22-23 april

Stream

Aktiv medlem
Två downhillcyklister från Stockholm söker någonstans att sova i Götet under Göteborg Downhill Grand Prix den 22-23 april. I utbyte får du/ni (2 pers) förstklassigt boende i Stockholm under Flottsbro Downhill Challenge den 23-24 september.

Vad är det som har hänt Andreas? ;)

"vi kommer sova ihop i bilen, på sjaskigt motell, i tält och gamla lifthus på tävlingarna."

rasmus01.jpg

Jovisst. Tält och gamla lifthus var ju ballt och crazy sist jag tävlade, men det var ju säsongen 2000. Man blir ju äldre med åren, som jag brukar säga. Inget slår en riktig säng och kanske en liten altan att grilla på till kvällen, och några bärs. Inte sant Cal?

Senast redigerad av en moderator:
Absolut absolut. Naturligtvis.

Annars räcker väl DH-hypen till en lättfixad bortakväll? Synd att Kviberg ska va så ocentralt.

NewsMedia_123988.jpg

Lika bra att passa på att fråga om det också: någon som har en vägbeskrivning/karta till tävlingsområdet?

cal skrev: Annars räcker väl DH-hypen till en lättfixad bortakväll?

Cal, du har missat en grej. Mountainbike är en nördsport. Men att försöka går ju alltid.

> Cal, du har missat en grej. Mountainbike är en nördsport. Men att försöka går ju alltid.

Hahahaha!

Du såg infon om vandrarhemmet i Kviberg va?

Det är bra Andreas! Kör hårt,, Flottsbro låter bra oxå, Det är inget som kan få dig att
öppna SDN igen förstås?

Nu minns jag var van-bilden är tagen. Det var på en cuptävling i Yxbacken i Norrköping 2000. De flesta av oss (Kalle, Tobias, Joel m.fl) körde inte utan vi var bara där och tog det lugnt, drack öl och grillade korv. På kvällen gjorde vi en eld som vi hoppade genom i sann Crusty-anda. MTB kan verkligen vara en Crazy lifestyle-sport om man bara bjuder till lite. Efter det gick vi och lade oss i klubbstugan nedanför backen. Jag låg på rygg på min madrass i ett hörn och bläddrade i en gammal MBA då Kalle B smög in och placerade en groda på mitt bröst. Grodan var väldigt stor, fuktig och kall och jag blev mycket rädd och arg på Kalle. Observera att Chevan är hottad med kritor som vi lånat av Joels systers barn.

skulle man inte kunna få en repris på den sista bilden på SDN hemsida, har för mig att det var en wallride.
Då tykte jag att den var riktigt fet..
Mvh, Björn.

stream: Finns massa bilder om du spårar bildadresserna lite...

Här är eldhoppning iaf:

nkdh_firejumping.jpg

och här är en race-bild från tävlingen...

nkdh_NK_DH_Joel.jpg

Hittade även några gamla bilder från Hagabacken... Har faktiskt åkt det spåret en gång i mitt liv... Finns väl inte kvar längre, det var påväg att ätas upp av naturen redan då och det var väl nån gång 2001 som jag var där...

http://gallery.eel.se/gallery/46/Dcp_1145.jpg

http://gallery.eel.se/gallery/46/Dcp_1146.jpg

Även en gammal åre-bild...

http://gallery.eel.se/gallery/47/mtb5.jpg

Bob skrev:
-------------------------------------------------------
> skulle man inte kunna få en repris på den sista
> bilden på SDN hemsida, har för mig att det var en
> wallride.
> Då tykte jag att den var riktigt fet..
> Mvh, Björn.

Björn, är det den här du tänker på?

Bilagor

• wallride.jpg
    wallride.jpg
    93.1 KB · Besök: 21
Årebilden och bilderna från Moab har Joel tagit om jag inte minns fel ..

Jag har mailat en länk till endel av de andra bilderna till Stream, men valde ett subject som gjorde att det förmodligen åkte i porr-spam-korgen direkt. =) Kollade din (streams) sida, snygga foton som fan!

Jag har inte varit på någon mtb-tillställning sedan sommaren 2001. Man kanske ska ta en sväng ngnstanns i sommar å köra lite på skoj, DH då - XC pallar jag inte =) Någon måste ju faktiskt komma sist =)

tjipp,
här erbjuds soffa, golv, uteplats, grill, öl, cykeltvätt - alla bekvämligheter för en dh-cyklister. klart ni får sova här! ring mig, 070-5538991.
kent.

Jag tävlade visst i yxbacken jag la mig och kom typ fjorton sket i andraåket eftersom det började regna. Det var ingen groda, det var den fetaste paddan jag sett den var gödd och tränad i samma backe som pillan. Manlig gemenskap SDN o SnM ungefär samma

Tillbaka
Topp