Downhilldag i Huskvarna, lördagen den 6:e Maj 2006
Ja, det verkar så. :-) Cal / ch har redan skvallrat lite om det hela och förra årets succé kommer att återupprepas i år också med största sannolikhet. Missa inte detta tillfälle att cykla nerför ett av sydsveriges bästa berg i vårsolen. Liften kommer att gå varm i backen för alla cykelsugna! Backen är varierande med lite fina singletrackspår längst upp och därefter lite hopp halvvägs ner för att slutligen avslutas med brant grässlänt ner mot liften.
Mer info om downhilldagen kommer löpande i denna tråden. Cal svarar gärna på frågor och återkommer med mer info när det närmar sig. Själv kommer jag att missa detta arrangemang återigen då det krockar med samma datum som +10 timmars Happy Extreme Riden vi ska köra i Göteborg den 6:e maj. Nåja, det kommer fler tillfällen... :-)
Här lite bilder från backen från förra året, tagna av Dick, några veckor efter förra årets downhilldag då vi smet dit och körde på eftermiddagen och kvällen:
Jag testar ett av hoppen i slutet
Utsikt från toppen och neråt, downhillbanan slingrar sig ner mot vänster under liften
Roadgap i slutet om man fortsätter förbi liften och mot parkeringen. Killen som hoppade var grum!
/Leo
ps. Klistrar in lite inlägg som hör hit också, här snacket så länge:
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Skrivet av cal idag 22:43 (Dölj användarens inlägg)
Men Leo, du vet ju att det är downhilldag spikad i Huskvarna den här helgen?
Same procedure as last year @ strutsabacken!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Skrivet av Obed idag 22:45 (Dölj användarens inlägg)
Strutsabacken får man inte missa. Hoppas det inte regnar den här gången.
Skrivet av cal idag 22:46 (Dölj användarens inlägg)
Altså, det här har ju varit spikat sen förra året. Fick du inte mailet?
Skrivet av Leo idag 22:47 (Dölj användarens inlägg)
Obed: Välkommen att trampa Happy Extreme Ride i 12 timmar istället, så slipper du lera ner din DHR. ;-)
Cal: Nope, har inte fått något mail i år och förra årets har jag nog inte kvar.
Nåja, Happy Extreme Ride är också en tradition och den återkommer årligen i början av maj. Bara att välja, två roliga saker att göra samma helg. Man kan inte få allt... :-)
/Leo
------------------------------------
...man lever bara en gång...
Skrivet av E-beth idag 22:52 (Dölj användarens inlägg)
cal: dh? vad vad vad?! jag är inte underrättad.. elakt! ;P
----------------------------------------------------------------
.:It's not the fall that hurts - It's when you hit the ground:.
Skrivet av cal idag 22:58 (Dölj användarens inlägg)
E-beth: Jaa, DH-träning i strutsa är aldrig fel!
Vi finbearbetar planerna internt just nu och lägger upp en tråd när det närmar sig.
Skrivet av =David idag 23:08 (Dölj användarens inlägg)
Är det som vanligt träning veckan innan undrar jag vad liftkortet kommer att kosta för oss från annan klubb? Förra året fick vi ju betala samma som icke klubbanslutna..
Mvh David
såhär..
Skrivet av cal idag 23:14 (Dölj användarens inlägg)
Ja, det har varit heta diskussioner angående liftkortspriserna förra året.
Förmodligen kommer klubbanslutna cyklister sanktioneras av SCF med varmkorv och rostad lök i VIP-loungen i år.
Kommer du ner eller? Vilken gummiblandning skall du köra på i så fall?
Allan vill snacka med dig föresten. Ring han på 073-3718946 !
Mer info om downhilldagen kommer löpande i denna tråden. Cal svarar gärna på frågor och återkommer med mer info när det närmar sig. Själv kommer jag att missa detta arrangemang återigen då det krockar med samma datum som +10 timmars Happy Extreme Riden vi ska köra i Göteborg den 6:e maj. Nåja, det kommer fler tillfällen... :-)
Här lite bilder från backen från förra året, tagna av Dick, några veckor efter förra årets downhilldag då vi smet dit och körde på eftermiddagen och kvällen:
Jag testar ett av hoppen i slutet
Utsikt från toppen och neråt, downhillbanan slingrar sig ner mot vänster under liften
Roadgap i slutet om man fortsätter förbi liften och mot parkeringen. Killen som hoppade var grum!
/Leo
ps. Klistrar in lite inlägg som hör hit också, här snacket så länge:
Skrivet av cal idag 22:43 (Dölj användarens inlägg)
Men Leo, du vet ju att det är downhilldag spikad i Huskvarna den här helgen?
Same procedure as last year @ strutsabacken!
Skrivet av Obed idag 22:45 (Dölj användarens inlägg)
Strutsabacken får man inte missa. Hoppas det inte regnar den här gången.
Skrivet av cal idag 22:46 (Dölj användarens inlägg)
Altså, det här har ju varit spikat sen förra året. Fick du inte mailet?
Skrivet av Leo idag 22:47 (Dölj användarens inlägg)
Obed: Välkommen att trampa Happy Extreme Ride i 12 timmar istället, så slipper du lera ner din DHR. ;-)
Cal: Nope, har inte fått något mail i år och förra årets har jag nog inte kvar.
Nåja, Happy Extreme Ride är också en tradition och den återkommer årligen i början av maj. Bara att välja, två roliga saker att göra samma helg. Man kan inte få allt... :-)
/Leo
------------------------------------
...man lever bara en gång...
Skrivet av E-beth idag 22:52 (Dölj användarens inlägg)
cal: dh? vad vad vad?! jag är inte underrättad.. elakt! ;P
----------------------------------------------------------------
.:It's not the fall that hurts - It's when you hit the ground:.
Skrivet av cal idag 22:58 (Dölj användarens inlägg)
E-beth: Jaa, DH-träning i strutsa är aldrig fel!
Vi finbearbetar planerna internt just nu och lägger upp en tråd när det närmar sig.
Skrivet av =David idag 23:08 (Dölj användarens inlägg)
Är det som vanligt träning veckan innan undrar jag vad liftkortet kommer att kosta för oss från annan klubb? Förra året fick vi ju betala samma som icke klubbanslutna..
Mvh David
såhär..
Skrivet av cal idag 23:14 (Dölj användarens inlägg)
Ja, det har varit heta diskussioner angående liftkortspriserna förra året.
Förmodligen kommer klubbanslutna cyklister sanktioneras av SCF med varmkorv och rostad lök i VIP-loungen i år.
Kommer du ner eller? Vilken gummiblandning skall du köra på i så fall?
Allan vill snacka med dig föresten. Ring han på 073-3718946 !