Hade exakt ett sådant möte ikväll, möter en hund som tokrusar fram och skäller aggressivt, ägaren som plockar svamp står 100m bort och gapar ”Han är snäll” hunden skiter i ägaren som försöker kalla på han och fortsätter utfallet.
Efter jag gjort det vanliga stannat lugnt, hoppat av och ställt cykeln emellan och chasat iväg hunden så rullar jag fram till ägaren och påpekar att jag inte uppskattar att bli jagad av hundar på min egen väg (är min privata väg) och att om man inte har pli på dem så ska de vara kopplade. Tanten börjar direkt tjafsa om att det är mitt fel och hon visst har koll på hunden och att den är snäll…Var som att prata med en vägg, tog tydligen hårt att jag sa att hon inte hade pli på hunden. Visar sig att personen jobbar på ett hunddagis och är nyinflyttad i bygden (hyr ett hus) och är typ granne med mig. Dubbelfail
Jag blir alltid förvånad och lite deppig efter sådana interaktioner med andra människor att de är så uppe i sin egen stjärt och inte kan se när de själva gjort fel för att de har lika uppsvällda egon som muffinsmagarna.
Var tvungen att skriva av mig

.