Drama med hundar

Drama med hundar
Dubbelt bildrama. "Smart" bil som är dum. Bilföraren kanske inte dum men med taskigt omdöme. Hundägaren kanske smart men saknar blixtsnabb resktionsförmåga. Hunden som lever i sin egen bubbla. Och så pendelcyklisten som inte slösar sina sista krafter på stt stanna och låta alla passera. Måste ju vara cyklistens fel såklart. /ironi/
Bedömningen blir: pendlings- eller misärtråden.

Drama med hundar
Hur känsliga är automatbromsarna? Har haft på ett par bilar och de kan ge en en rejäl överraskning ibland. Ok, bilen framför står still, men jag kan försiktigt (men utan att krypköra) smita förbi på sidan. TVÄRBROMS! Ryck i säkerhetsbälte, blinkar och tjuter. Skiter nästan på sig.

De har även reagerat på fotgängare någon gång. Men aldrig på husdjur. Skulle den tvärnita om en katt sprang över vägen?

Drama med hundar
Mycket text. Men av det jag läser tycker jag ändå det är lite tufft att lasta hunden eller som det alltid blir hundägaren här.
Jag har alltid lärt mig att kör man in i nåt framför sig så ligger man för närma. Sen kan det ju naturligtvis bero på att bilen kastat sig in framför dig för hastigt. Men har hunden och dess ägare hållt sig på trottoaren så förstår jag inte varför de ska vara en faktor.
Det blir det ju pga tekniken ... För inte är det väl fel på autobroms? Det är väl ett jättebra sätt att få förare ännu mer frånvarande... 😏

Men visst, det får gå bra snabbt och vara en ordentlig trängning av bilföraren om jag inte ska hinna stanna. Kanske inte är så tokigt med hydrauliska skivbromsar ändå...

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp