Dressincykling/trampbåt med wattmättning?

Distanscykling

Aktiv medlem
Familjen ska på semester i sommar och valet står mellan ett resmål där det förekommer trampbåtar eller ett resmål där det förekommer dressincyklar. Det inte bara förekommer, jag hade dessutom tänkt bruka dem, ett viktigt tillägg!

Så här ser en trampcykel ut:
0863042172.jpg

Och så här ser en dressincykel ut:
laddaned.jpeg

Min mycket enkla fråga är vad som är bäst för mitt träningsmål? Jag vill helst inte att träningseffekter går rakt ut i etern, så därför skulle jag vilja se att aktiviteten blir registrerad, jag inser att det inte är "riktig cykling" och jag skulle kunna använda pulsband (vilket jag kommer att göra) men jag skulle vilja se att min watt-ansträngning blir registrerad.

Av vilken av de två alternativen ser ni störst möjlighet till att jag kan få till en sådan watt-registrering?

Senast ändrad:
Dressinen är nog lättast att mäta effekt på.

Men varför nämner du att dina effektvärden inte ska skickas rakt ut i etern? Och om de skulle göra det, vad skulle det få för konsekvenser?

Jag hade valt dressinen och satt mig på träsoffan och låtit grabbarna trampat. Båten har helt fel ergonomi för att kunna trampa effektivt.

Bengt-re sa:
Mathias sa:
Nu tycker jag du är lite feg som inte frågar om det finns Stravasegment för dressinen.

Klart att det gör. Jag slog på strava för skojs skull när jag cyklade dressin med familjen - det fanns segment redan...

https://www.strava.com/segments/9988372

Då såg du hem till mig strax innan vändningen :)

Cyklar västra halvan ibland fast utan dressin, skumpigt.

Edit, såg nu det inte är segmentet som går hela vägen.

Senast ändrad:
Raggamuffin sa:
Bengt-re sa:
Mathias sa:
Nu tycker jag du är lite feg som inte frågar om det finns Stravasegment för dressinen.

Klart att det gör. Jag slog på strava för skojs skull när jag cyklade dressin med familjen - det fanns segment redan...

Då såg du hem till mig strax innan vändningen :)

Cyklar västra halvan ibland fast utan dressin, skumpigt.

Edit, såg nu det inte är segmentet som går hela vägen.

Aha. Fint i fyledalen! Sämre ställen kan man ju bo på!

Haha, min hjärna kan tydligen inte processa ordet dressin....
Varje gång jag läser rubriken, läser jag dressingcykel.
Har förövrigt inget att tillägga gällande de två fortskaffningsmedlen.
303762.jpg

Bengt-re sa:
Mathias sa:

Hisnande hastigheter! Brutala backar! :D

(Jag cyklade dressin en gång på gymnasiet. Vi trampade på av bara fan och spårade ur i en kurva. Good times!)

Tillbaka
Topp