Dropper lever till Scott Spark

waqr

Medlem
Vill byta ut den enormt korkade dropper lever konstruktionen på min Scott Spark 2018 till den nya varianten. Nån som kan länka till vart man kan hitta denna?

Tack!

Bilagor

• IMG_5406.jpg
    IMG_5406.jpg
    260.2 KB · Besök: 639
Hur ser den nya ut?
Jag har inte den på bilden på min 2018 men upplever även min enormt korkad då röret sitter ivägen för skruven som håller den.
Jag har iofs min integrerad i twinlocreglaget och den på bilden ser ju ut att sitta i ensam majestät så den borde det väl funka att byta till lite vad som som rycker i en wire.

Luthman Photography sa:
Är den typen av Twin-lock kompatibel med de nyare hojarna? Dvs 2019 som har reglaget på undersidan.
Vissa 2018 har även Twin-locken på undersidan.
Min RC 900 Team 2018 har den på undersidan ihop med Sram bromsarna. Dock ingen dropper

Även 2017 kan ha på undersidan.
Utan att veta säkert skulle jag vilja påstå att reglaget på Sixtens bild funkar till alla nya generationens Spark som har Nude-dämpare och Fox-gaffel.
Köper man reglaget löst tror jag att det följer med hårdvara för att anpassa till Rockshox-gaffel också.

Har redan lagt en beställning på ett sådant reglage.

Luthman Photography sa:
Är den typen av Twin-lock kompatibel med de nyare hojarna? Dvs 2019 som har reglaget på undersidan.
Jag har Fox34 Elite FIT4 130 mm fram och någon Fox Nude 120 mm bak. Min Spark levererades med 2x drivlina som snabbt ersattes med Eagle, jag fick iaf bästa TwinLockreglaget anpassat för vxlreglage under styret, som istället blev dropper :)
180905_004_FIT4.jpg

180905_004_nude.jpg

Vet inte om det dras olika mycket wire med olika varianter av DT/Scott TwinLockreglage. Man får läsa på lite, jag orkar inte
DT https://www.bike24.com/1.php?content=7&menu=1000,2,121&__qf_form-filter=&mid[69]=1&pgc[14699]=14960
Scott https://www.bike24.com/1.php?__qf_p...enu=1000,2,119&mid[193]=1&pgc[18008][18016]=1
Finns säkert ännu fler varianter...

Jag har 2018 och twinloc på undersidan och droppern på ovansidan allt i samma skapelse som sitter fäst på låsringen till handtaget och röret från droppern sitter över skruven till fästet så ett skit att justera eller byta handtag.
Skrmavbild2019-02-25kl.11.21.03.png

Den på TS bils tror jag är till Syncros sadelstolpe efter lite snabb googling och cyklarna med Fox kommer med den på min bild, dock inte alltid ihopsatt med twinloc om det är dubbelklinga från fabrik.

Kanske dags att börja leta ett ovanpåliggande twinloc och sedan montera ett dropperreglage med matchmaker för det ser åtminstånde vettigare ut för som jag har det monterat nu så når jag inte dropperreglaget ordentligt eftersom jag använder twinloc betydligt mer än droppern så har jag prioriterat dess position.

Senast ändrad:
Sixten Fors sa:
Luthman Photography sa:
Jag har Fox34 Elite FIT4 130 mm fram och någon Fox Nude 120 mm bak. Min Spark levererades med 2x drivlina som snabbt ersattes med Eagle, jag fick iaf bästa TwinLockreglaget anpassat för vxlreglage under styret, som istället blev dropper :)

Vet inte om det dras olika mycket wire med olika varianter av DT/Scott TwinLockreglage. Man får läsa på lite, jag orkar inte
DT https://www.bike24.com/1.php?content=7&menu=1000,2,121&__qf_form-filter=&mid[69]=1&pgc[14699]=14960
Scott https://www.bike24.com/1.php?__qf_p...enu=1000,2,119&mid[193]=1&pgc[18008][18016]=1
Finns säkert ännu fler varianter...

Du verkar ha det här Twinlock-reglaget (vilket Bike24 inte har i sortimentet):
https://www.bike-components.de/en/Scott/TwinLoc-Lever-for-Nude-3-p60200/

Finns det möjligen några fler tips på lämpligt reglage för dropper i kombination med twinloc? Försöker hitta något passande spark rc 2018 men har inte lyckats bortsett från scotts egna som visas i inlägget ovan.

Senast ändrad:
Finns det möjligen några fler tips på lämpligt reglage för dropper i kombination med twinloc? Försöker hitta något passande spark rc 2018 men har inte lyckats bortsett från scotts egna som visas i inlägget ovan.
Varför inte köra med scott/syncros med kombinerad dropper och twinlock?

Dom använder ups så max 2dagar, så det har vart klart bäst webshop i dessa tider, det har dock tagit typ en extra packdag senaste ordrarna.

njaa det använder lite olika. Senaste paketen från dem har varit med dhl’s tyska postdel och sen Postnord. Så 2 dagar var det länge sedan jag fick det på. I alla fall räknat inkl allt. 3-4 dagar innan Corona. Nån dag till efter Corona skulle jag säga. Det är min upplevelse i alla fall. Men ja de är den bästa nätbutiken.

njaa det använder lite olika. Senaste paketen från dem har varit med dhl’s tyska postdel och sen Postnord. Så 2 dagar var det länge sedan jag fick det på. I alla fall räknat inkl allt. 3-4 dagar innan Corona. Nån dag till efter Corona skulle jag säga. Det är min upplevelse i alla fall. Men ja de är den bästa nätbutiken.
Jaha även fast du valt UPS när du checkat ut? Skulle bli lätt irriterad om jag valt UPS och det leveras med posten =) Har alltid fått UPS iaf, och beställt typ 5ggr nu under våren

Jaha även fast du valt UPS när du checkat ut? Skulle bli lätt irriterad om jag valt UPS och det leveras med posten =) Har alltid fått UPS iaf, och beställt typ 5ggr nu under våren

där får jag pudla. Faktiskt aldrig valt dem. Då de historiskt varit sämre för mig här i stan (läs långsammare o lämnar sakerna på utlämningsställe på andra sidan stan om de inte hittar en vid utkörning). Dock tycker jag det tar nån dag eller två mer från själva R2 än innan pandemin.

där får jag pudla. Faktiskt aldrig valt dem. Då de historiskt varit sämre för mig här i stan (läs långsammare o lämnar sakerna på utlämningsställe på andra sidan stan om de inte hittar en vid utkörning). Dock tycker jag det tar nån dag eller två mer från själva R2 än innan pandemin.
Bra då känner jag mig trygg med fortsatt välja UPS =) Här i söderort funkar det fint, samma chafför och bra hantering! Ja lite längre hantering nu i dessa tider, men ändå snabbare än dom flesta. Dock är wiggle snabbare just nu med expressen om produkten finns i lager

Bra då känner jag mig trygg med fortsatt välja UPS =) Här i söderort funkar det fint, samma chafför och bra hantering! Ja lite längre hantering nu i dessa tider, men ändå snabbare än dom flesta. Dock är wiggle snabbare just nu med expressen om produkten finns i lager
Känns lite som om det ibland kan skilja rejält mellan orter :-)

men ja de ä fortfarande bland de snabbaste.

wiggle har ju mest tråkiga grejer ofta lite dyrare :-) men om man har bråttom så... :-)

Tillbaka
Topp