Dropper post fail - tål inte kyla?

Adhocalias

Aktiv medlem
Jag har en Rock Shox reverb dropper post med remote, original på Cannondale Habit 2. Den har några år på nacken (inte körd jättemycket) och har funkat utan problem - tills idag.

Efter 15-20 minuter körde jag ner droppern i botten, och sen satt den stadigt där. Blev en sakta tur hemåt igen...

När cykeln stått inne i hallen en timme ungefär släppte droppern upp utan problem när jag tryckte in reglaget. Och fortsatte funka som den ska när jag testade igen lite senare. Efter att cykeln har stått ute igen är droppern åter svår att få upp (hackar sig sakta upp under protest).

Det är lite småkyligt i Gbg idag och det verkar som att droppern inte klarar kyla. Vanligt problem? Hur lösa?

Ganska vanligt problem, ja. Steg ett är att lufta reglaget för att utesluta det. Kvarstår det är det nog läge för service på den.

Rattnalle sa:
Ganska vanligt problem, ja. Steg ett är att lufta reglaget för att utesluta det. Kvarstår det är det nog läge för service på den.

Ok, tack för snabbt svar. Service är nog en bra idé. Cykeln får inte sådär jättemycket kärlek mellan de sporadiska användningarna...

Tillbaka
Topp