Drulleförsäkring, när gäller den int?

beone

Ny medlem
Funderar på att skaffa mig en drulleförsäkring..

Pratade med en kille på SalusAnsvar som säger att försäkringen alltid gäller vi "plötsliga och oförutsedda händelser", maxbelopp 30 000:-. Min motfråga var då: om jag titt som tätt kraschar me hojen och sen en dag kraschar rejält (inte helt oförutsett att det ska hända..) så att ramen blir sne, gäller den då? Hans svar; JA!

Finns det verkligen inte en hake med dessa försäkringar?? Nån som har erfarenhet? Om int så ska man ju skaffa drulleförsäkringen på en gång!

/Tobias

Jag utnyttjade drulle en gång när jag råkade elda upp en dator. Jag hade köpt en dator i lösvikt och skulle återanvända en asgammal cd-brännare. Det visade sig att chassit på brännaren var längre än standarden idag och när jag knödde in brännaren så kortslöt den en nippedutt på moderkortet vilket jag med all önskvärd tydlighet märkte när jag slog på strömen... Det var bara att hämta ett nytt moderkort och skicka det trasiga till försäkringsbolaget så ersatte de både porto och kort.
Så nä, drulle har nästan inga gränser.
Jag frågade om gränser ang cykelkrascher och fick som svar att om jag gör något som jag normalt gör och som hojen är gjord för att göra så täcker försäkringen allt. Men om jag gör något som vida överskrider min förmåga eller gör något hojen inte är byggd för så är det "skyll dig själv"

Har uttnyttjat Folksams Allriskförsäkring för ett antal vurpor och det var då inga problem. Har ej vurpat ordentligt på ett tag så jag behövt nyttja den på länge.

Ok, bara positiva svar! Då blir det till att fixa en drulleförsäkring för min egen del då, synd bara att jag inte har tänkt på det tidigare (me tanke på hur mycket som går sönder i min närvaro...)

Tillbaka
Topp