DT 240 kopior, nån som testat?

Dom funkar, går att sätta dit delar från DT också.

på mitt ztto m2-nav blev ratcheten förstörd och började rappa efter inte många mil. gjorde misstaget att köpa dt-ratchets i hopp om fortsatt liv för navet, men den ratcheten pajade också. har nån misstanke om att det flexar i navet på nåt sätt, så att ratcheten nyper och inte löper fritt, i hjulaxelns riktning liksom.

fick ny ratchet av ztto, men inget nytt nav. kanske bara är ett måndagsex?

på mitt ztto m2-nav blev ratcheten förstörd och började rappa efter inte många mil. gjorde misstaget att köpa dt-ratchets i hopp om fortsatt liv för navet, men den ratcheten pajade också. har nån misstanke om att det flexar i navet på nåt sätt, så att ratcheten nyper och inte löper fritt, i hjulaxelns riktning liksom.

fick ny ratchet av ztto, men inget nytt nav. kanske bara är ett måndagsex?
DT hade ju grava problem med sina ratchet EXP om det var ett sådant du hade?

Jag köpte ett par... ångrar att jag inte la till mellanskillnaden för att få ett par 350.

Framnavet har de inte varit några problem med... känns fortfarande okej efter 2 säsonger.

Baknavet dog ratcheten efter 3-4turer... 54t satt i original. Köpte då dt 36t.

Sen pajja den gängade delen där ratcheten greppar i navet. Köpte då en från dt.

Så baknavet känns inge vidare å Inget jag rekommenderar.

Edit

Glömde att baknavet också flexar såpass att man kan höra bromsskivan ibland går emot bromsen.

Jag köpte ett par... ångrar att jag inte la till mellanskillnaden för att få ett par 350.

Framnavet har de inte varit några problem med... känns fortfarande okej efter 2 säsonger.

Baknavet dog ratcheten efter 3-4turer... 54t satt i original. Köpte då dt 36t.

Sen pajja den gängade delen där ratcheten greppar i navet. Köpte då en från dt.

Så baknavet känns inge vidare å Inget jag rekommenderar.

Edit

Glömde att baknavet också flexar såpass att man kan höra bromsskivan ibland går emot bromsen.
Det är egentligen bara framnavet jag är intresserad av så skönt att höra det funkar fint!

Jag hade problem med nya DT 180 navet bak där jag fick skicka hjulet till Danmark för att byta ratchet då allt hängde sig, men efter bytet så har dem fungerat klockrent!

Jag har ett par som jag byggt in i ett par kina-kolfälgar. De har gått en full säsong xc-Mtb nu inkl en hel del dropp och så. Jag tror jag bytte ratchett från det ena till det andra, men minns inte på rak arm (från 54 som det rapporterades problem med, till 36?).

Inga problem så långt!

Det är egentligen bara framnavet jag är intresserad av så skönt att höra det funkar fint!

Jag hade problem med nya DT 180 navet bak där jag fick skicka hjulet till Danmark för att byta ratchet då allt hängde sig, men efter bytet så har dem fungerat klockrent!

Framnavet har funkat kanon... så de känns väldigt prisvärt!

Baknavet mitt täckte jag byta nu i vinter när cykeln inte kommer användas... blir nog ett DT 350.

skönt att höra du att du inte köper grejor som är tillverkad i Kina. Gissar att jag inte ens skriva detta inlägg utan att använda nåt som är tillverkat i Kina.
Jajaja, det där utnötta argumentet har vi hört förut... Med den logiken så är det ingen idé att ens försöka. Själv undviker jag kina när det går att köpa något som är tillverkat i en demokrati, vilket så klart inte alltid är möjligt.

vet inte om en kan kalla ztto-naven för kopior. de ser inte exakt ut som dt-nav, och de marknadsförs inte som dt-nav. att ratchet:en är dt-kompatibel är ju bara att applådera, när alla andra gör proprietärt skit. sen att baknaven inte funkar är en annan sak :)

Tillbaka
Topp