DT star ratchet body låser i ram

Hej, köpte ett hjul med star ratchet body och så fort jag skruvar fast hjulet i ramen så låser sig bodyn typ som att capen trycker ihop och allt bara sitter fast, har plockat ur bodyn och alla delar och allt ser ut att sitta i ordning och åt rätt håll, såg nån som nån nämnde om lagren i navet inte sitter hela vägen in, eller om navet kan vara lite snett om de kan bidra till detta, är de någon som har nåon id`e? Är iallafall en star ratchet LN body. Tacksam för hjälp har en video på problemet vet inte om de går att lägga upp.

Finns (väl) olika LN-bodys? Jag hade iaf problem med att kassetten ”låste” mot ekrarna när thru axeln drogs åt när jag hade (av misstag) flyttat bodyn mellan ett DT350 och ett DT370 nav. De var lika men inte identiska

Finns (väl) olika LN-bodys? Jag hade iaf problem med att kassetten ”låste” mot ekrarna när thru axeln drogs åt när jag hade (av misstag) flyttat bodyn mellan ett DT350 och ett DT370 nav. De var lika men inte identiska
Ok, men har tagit bort kassetten och bara skruvat i hjulet med bodyn på men blir helt låst, ska prova men en tunnare gängstång igenom sen tänkte jag och se om de fortfarande låser sig samt prova med nån distans i bodyn om den trycks ihop för mycket och låser sig, eller om nav lagret sitter för långt ut, de va de idee`r jag hade för tillfället :) vänlig hälsning /Tom

LN bodys funkar bara på LN nav eller 370nav som är ombyggd för ratchet.
Tärningen ser annorlunda ut mot andra bodys och det låser om man miss-matchar dom olika.

LN bodys funkar bara på LN nav eller 370nav som är ombyggd för ratchet.
Tärningen ser annorlunda ut mot andra bodys och det låser om man miss-matchar dom olika.
Ok tack :) märkte nu vad som var fel den blir ju i princip ihoptryckt mot navet, så inte konstigt att den inte snurrar. Fick bli en hemmalösning fram med filen och modellera till så nu funkar det iallafall.

Tillbaka
Topp