DT Swiss F 535 ONE?

EGru

Aktiv medlem
DT Swiss F 535 ONE?
Wiggle rear ju ut dessa just nu. Är det något att slå till på eller ska man passa sig? Är till min on-one scandal (HT) som kom med en Rockshox 35. Vill framförallt få bättre känslighet över rotmattor och liknande stök. Ska väl tilläggas att jag har (minst sagt) begränad erfarenhet av lite mer "high end" gafflar.

DT Swiss F 535 ONE?
Finns en recension på pinkbike, den verkar iallafall vara mycket bättre än35an men så kostar den mer än dubbelt oxå ordinarie pris.
Mange

DT Swiss F 535 ONE?
Tackar för svar.
Gjorde en beställning, så det vore bra om ingen kommer med massa negativt nu :-)
Super! Nej verkar vara få som vågar testa annat än dom stora drakarna (mig inkluderat men mest för att jag vant mig att serva Charger-enheten hemma i garaget).
Du for gärna komma med en RR när du kört in dig på den. Letar prisvärd, hållbar gaffel till en ny stighoj (reservhoj som främst min 18'åriga son ska få låna när jag lyckas locka bort honom från data-grottan...)

DT Swiss F 535 ONE?
Jag hade den gaffeln på min förra hoj ?

Den är kombinerad luft - coil vilket bidrog till att känsligheten mot småstök var grymt bra samtidigt som den ändå hade ett väldigt bra stöd. Progressiv som tusan. Den var helt klart ett lyft mot fox 34:an som jag hade innan. 50-timmarsservice med oljebyte var lätt att göra själv.

Om man ska säga nåt negativt så är den lite tung för att vara en trail-gaffel och vill du ändra slaglängd så måste du byta hela dämparenheten (dyrt).

Tillbaka
Topp