Dubbel-remote?

Matchbox20

Ny medlem
Dubbel-remote?
Klurar lite på ett FS-bygge och vilken remote lösning som blir bäst. Tycker det skulle vara rätt nice att styra med bara ett reglage men lyckas inte läsa mig till hur, är säkert trög.

Funderar på att använda Rockshox SID RLC och Rockshox Monarch XX. Hur får man bäst ihop dubbel-remote med ett reglage på bästa sätt? Som jag tolkar det har SID wire-remote, OneLoc, och Monarch hydraulisk, XLoc, som standard. Eller rättare sagt så går båda att beställa med och utan OneLoc respective XLoc.

Ska man beställa båda utan remote och remote-utrustningen löst? Vad behöver man då komplettera med alt.byta ut på reglaget på resp dämpare?

Eller ska man beställa den ena med och den andra utan? Vad behöver man då komplettera med och byta ut på reglaget på den andra?

Andra lösningar/kombinationer som kan rekommenderas?

Dubbel-remote?
kan rekommendera att köpa en hoj med anti-squat. då styvnar bakfjädringen till ju hårdare du trampar. flertalet cyklar har det, och låsningen är då knappast nödvändig eller ens önskvärd. snarare minskar låsningen i de fallae. förmågan att trycka fast bakdäcket i branta backar.

visa gillar ända att ha den att leka med.

Dubbel-remote?
Monarch XX har en speciell hydraulisk låsning, det är inte vajer fram till reglaget...så den kommer du inte undan.
Tyvärr tror jag det blir två reglage (jag sneglar på samma bakdämpare, jag vill ha stumt, om det går att få det...).

Dubbel-remote?
Ska du ha ett dubbelreglage får du nog välja samma teknik för fram- och bakdämparens låsning.
Monarch XX + Sid XX till exempel.

Själv har jag fox fram och bak, med ett dubbelreglage från DT Swiss.

Dubbel-remote?
skier sa:
Ska du ha ett dubbelreglage får du nog välja samma teknik för fram- och bakdämparens låsning.

Det kanske finns någon smart pryl som sätter reglagen i samma fäste, men att reglera båda samtidigt hydrauliskt tror jag inte går (vill minnas jag läst det någonstans, att de jobbar med helt olikat tryck, och därför skulle det inte funka), det blir två spakar...

Vajerkontrollerade reglage är en annan sak. :) A'la Scotts variant.

Dubbel-remote?
Husabuse sa:
skier sa:

Det kanske finns någon smart pryl som sätter reglagen i samma fäste, men att reglera båda samtidigt hydrauliskt tror jag inte går (vill minnas jag läst det någonstans, att de jobbar med helt olikat tryck, och därför skulle det inte funka), det blir två spakar...

Vajerkontrollerade reglage är en annan sak. :) A'la Scotts variant.

Det finns/fanns en dubbel remote till det hydrualiska.

Finns: https://www.sram.com/rockshox/products/xloc-full-sprint#sm.00001253fevnxxd9aukbc12sd25hx

Senast ändrad:
Dubbel-remote?
Dubbel-remote?
Vill bara uppmärksamma på att det har varit grymt mycket problem med dessa reglage.
Mååånga reklamationer med kärvande reglage mm
Mitt eget fastnade tex. i intryckt läge.

Dubbel-remote?
Lefty sa:
Vill bara uppmärksamma på att det har varit grymt mycket problem med dessa reglage.
Mååånga reklamationer med kärvande reglage mm
Mitt eget fastnade tex. i intryckt läge.

Var de inte riktigt meckiga att få luftade och fungera alls med?

Tillbaka
Topp