Dubbelpunktering

Go Bite

Ny medlem
Dubbelpunktering
Såg att ämnet punktering var uppe, kan då inte låta bli att berätta om gårdagnes succe! Var ute och cyklade Fornstigen när plötsligt det helt osannolika hände; dubbelpunktering samtidigt! Bakdäcket exploderade och framdäcket började pysa! Hur kul var det när man var själv ute i skogen med en xtraslang. Bara att gå till Lovökyrka och ringa en taxi. 360 spänn senare var jag hemma! Är det någonsin någon annan som lyckats göra en dubbel? Borde vara lika stor sannolikhet som att vinna på lotto!
/No more schwalbe Fast Freds

Dubbelpunktering
För väldans lång tid sen så lyckades jag med samma - punka både fram & bak.
Körde över en kratta som låg med taggarna upp - fader gav mig bannor!

Senast redigerad av en moderator:
Dubbelpunktering
Inte då! En hård utförslöpa med litet dropp gjorde att jag fick explosions/genomslagspunka på både fram och bak för ett par år sedan. Det var bara att börja knata...

/Hassec

Dubbelpunktering
lundatok Skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det vår motsvarighet till Hole In One? ;)

Jaaa! Go Bite, LasseN och hassec måste bjuda hela happy på en öl :)

Dubbelpunktering
HEHE, det är bara att börja vulka slangarna..hihi, jag som tyckte jag hade otur när jag hade tre punker på en dag, och det var på samma sten varje gång:\

Dubbelpunktering
the_TnT Skrev:
> lundatok Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är det vår motsvarighet till Hole In One? ;)
>
> Jaaa! Go Bite, LasseN och hassec måste bjuda hela
> happy på en öl :)
> --
Strååååålande påhitt!!

Dubbelpunktering
Ville Skrev:
> jag som tyckte jag hade otur när jag hade tre
> punker på en dag, och det var på samma sten varje
> gång:\

En gång är otur, två gånger är klantigt men tre gånger är bara dumt :P

Hur många gånger lyckades du inte punka på den stenen?

Dubbelpunktering
Denna är lika tråkig...
Jag och min fru skulle ut och köra. Innan turen påbörjades upptäckte vi att hon hade punka på framhjulet. I med extraslangen och iväg...
Väl i skogen får hon punka på bakhjulet (STÖÖÖN, ingen extraslang). Jag försöker mig på att fixa slangen med vävtejp (som visade sig funka helt ok), men när jag satt och höll på med det så började framhjulet pysa och slangen hade spruckit runt ventilen (=omöjligt att laga). Det var bara för mig att köra hem och hämta bilen. (sen åkte vi till LBS:en och köpte 5 slangar och bytte ut alla!)

Dubbelpunktering
Fick en genomslagspunka ute på min slinga i djupa Hälsingeskogen. Det blev 3 feta hål i slangen. När jag monterade den nyinköpta slangen och skulle pumpa upp hjulet igen fick jag pumpa av bara den. Jag pumpade tills pumpröret var så hett att jag ej kunde ta i den. Misstänkte då att det var dags att sluta då oringarna knappast är gjorda för temp över 80 grader :). Började då felsöka pumpen som brukar krånla vid höga tryck genom att riva den, samtidigt som 50 mygg satt på min svettiga kropp. Inget fel.......kan väl knappast vara slangen som var nyinköpt som var problemet.... rev av däcket igen och kikade på slangen. Stort hål i en gummifog!!!! Upp med hojjen på ryggen och springa mina 7 km hem. Nu har jag med mej Park tools repkit med "allt i ett lappar"...

Trevlig midsommar!!!!!!

Dubbelpunktering
Jag fick punka på ett märkligt sätt en gång på MTBtävling i slutet av 80-talet vid Högdalstoppen. Hade köpt en slang av en svindyr sort (vägde noll och intet)som inte gick att laga. Den var gjord av en slags plast.

Saken var att jag i princip inte hann cykla en meter på den slangen innan punkan. Det var nämligen så att arrangören hade tagit ner en skylt som hade häftklammer av den långa sorten. Den skylten låg upp och ner alldeles innan start. Naturligtvis körde jag rat över klammern. Jag borde ha stämt arrangören men på den tiden visste man inte att ta ut startavgifter för MTB då det handlade om vanliga cykelklubbar som ville testa något nytt. Tror för övrigt att tävlingen vanns av Bosse Dertell eller Bernt Johansson.

Dubbelpunktering
Det var väl bara Boda och Bernt som vann tävlingar i stockholmstrakten då så det var inte ens så vild gissning :)

Förövrigt är det just på grund av händelser som ovan som man _alltid_ har extraslang och laglappar med sig på längre turer.

Dubbelpunktering
Har fått dubbel snakebite en gång på bakdäcket(alperna 2002), men inte fram&bak samtidigt. Har alltid en slang med, men man kör lite försiktigare ifall man har punkterat och inte längre har en reservslang, samt är långt hemifrån... :-P

/Leo

Dubbelpunktering
the_TnT Skrev:
> Jaaa! Go Bite, LasseN och hassec måste bjuda hela
> happy på en öl :)

Ingen risk att vi blir full iaf, om alla på happy ska dela på en öl... vi är väl rätt många här nuförtiden va? :-)

Nån som vet hur många medlemmar det är här?

OT:) Jag har aldrig cyklat punka i skogen. Men nu då jag säger det så får jag säkert punka på varje sväng...

Dubbelpunktering
Statistik: 643 medlemmar - trots att det går att skriva utan att vara medlem. Genomsnittet för senaste månaden är 318.47 nya inlägg om dagen och antalet dagliga unika besökare per månad är en bit över 40000(!).

f

Dubbelpunktering
the_TnT skrev:

Jaaa! Go Bite, LasseN och hassec måste bjuda hela happy på en öl :)

Visst, jag bjussar på pilsner.
Förutsatt givetvis att ni är med på våran runda på Rüssberget på onsdag.
Ludenben, Jocke, undertecknad och (förmodligen) ett gäng från Sölvesborg blir guidade runt södra delen av berget.

Missar ni detta tillfälle så blir det en ny tur senare i veckan eller till helgen, då kommer vi att dissikera de rundor som Jocke&jag har hittat, då på norra delen av berget.
Glöm inte badbyxorna!!! U will need it!

Tillbaka
Topp