Dude 9.0 stulen i Partille :(

Vad härligt att polisen gör en bra och snabb insats! Bra fynd av de som spanat på blocket och kopplat ihop med denna tråden. Såna här trådar gör mig glad!

Härligt!
Bara att hoppas att "Glenn" och hans polare blir ordentligt straffade också, men det är antagligen att hoppas på för mycket.

Stuvarn sa:
Ok allt klart med försäkringsbolaget så jag släpper det hela...vill inte ha tillbaks min "besudlade" cykel längre...beställer en ny som jag aldrig släpper ur sikte!
Kan bara säga att detta är min 1:a cykel jag blir av med..har cyklat hela mitt liv säkert ägt typ 50cyklar typ fatbike,mtb,cross,racer å tempohoj så man kanske ska vara rätt nöjd ändå :)
Intresset verkade inte så stort för att få tillbaka den cykeln.

Tjohooo!

Skrmavbild2018-05-29kl.15.23.38.png

Miss Lycka 2.0 sa:
Stuvarn sa:
Ok allt klart med försäkringsbolaget så jag släpper det hela...vill inte ha tillbaks min "besudlade" cykel längre...beställer en ny som jag aldrig släpper ur sikte!
Kan bara säga att detta är min 1:a cykel jag blir av med..har cyklat hela mitt liv säkert ägt typ 50cyklar typ fatbike,mtb,cross,racer å tempohoj så man kanske ska vara rätt nöjd ändå :)
Intresset verkade inte så stort för att få tillbaka den cykeln.

Har tänkt detsamma...

Men kul att den är tillbaka hur som!

Gud hör bön!!

Grattis! Och vad sägs om att ändra titeln på tråden till något i stil med "cykeln åter i hemmets trygga vrå, gud hör bön!" eller liknande? Det är så himla skönt att se att sånt här löser sig ibland. Även om jag vet det så vore det en lika skön påminnelse varje gång jag såg det :)

bokaj sa:
Gud hör bön!!

Grattis! Och vad sägs om att ändra titeln på tråden till något i stil med "cykeln åter i hemmets trygga vrå, gud hör bön!" eller liknande? Det är så himla skönt att se att sånt här löser sig ibland. Även om jag vet det så vore det en lika skön påminnelse varje gång jag såg det :)

Lite kritisk till det där med Gud. Jag tror mer på Robert Lind i Kramfors.

Stuvarn sa:
marr sa:
Men ville han verkligen ha tillbaka den?

Klart jag vill ha tillbaks den....var lite besviken i början när den blev stulen men är den bara oskadd så längtar jag efter att cykla med Duden igen :)
Faktiskt den cykel jag använder mest!

Dåså :) du verkade lite besviken ja, men verkade ha en bra försäkring. Hoppas med den är oskadd.

Av ren nyfikenhet, hur resonerar FB kring kompensation för slitage? Jag antar att det skulle ätas upp av självrisk inom rimliga gränser iof..

Härligt att se att cykelstölder kan klaras upp så här smidigt och att t o m polisen kan ta dem på allvar.

Men nu kanske det inte var så smart att lägga upp en annons på Blocket mindre än en vecka efter att cykeln stals – särskilt när cykeln är värd 30 lakan, rätt ovanlig, har ett karakteristiskt utseende och till råga på moset bjöds ut i den stad där den stals.
Hade tjyvarna några utmärkande drag som gjorde att man kunde misstänka bristande intelligens, som t.ex. låg panna?

Eftersom polisen läser här vill jag ge en eloge till dom. Bra jobbat. Hoppas rätt man får beröm. Sånt här behöver vi medborgare polisen till. Inte hantera pass.

Kniven sa:
bokaj sa:
Gud hör bön!!

Lite kritisk till det där med Gud. Jag tror mer på Robert Lind i Kramfors.

Trampar du runt på hans utannonserade biodynamiska hälsocykel i slagtålig hammarplast? Ljust och vackert har det i alla fall varit i Kramfors de senaste veckorna....

Kanonbra jobbat av ordningsmakten och kul att det (antagligen) blir ett lyckligt slut på någon sån här historia.

bokaj sa:
Gud hör bön!!

+1 Glad smiley i ämnesraden nu.

Tillbaka
Topp