Duger Alivio vevparti..

Viktor

Ny medlem
Duger Alivio vevparti..
.. på en pendlarhoj? Klingorna är slut och lbs tyckte att det var bra att byta till ett Alivio vevparti (klingorna är fembults, svåra få tag på? cykeln är från ~-90). Kostar ca 550:-.
Ska givetvis byta kassett och kedja samtidigt.
Är detta en av Happy-gemenskapen förordad operation, eller ska man hitta andra lösningar?

Duger Alivio vevparti..
Alivio är ett väldigt prisvärt vevparti. Jag kör i skogen med mitt. Hittills har jag inte lyckats köra sönder det och därmed ge mig själv en ursäkt/anledning till att byta till någonting bättre. (Läs: Pimpigare med högre prylbögsfaktor.) Ganska hållbart, utbytbara klingor (eller så kan man hänga på en bashring, som jag gjort), kostar ganska lite. Duger gott och väl på en pendlarhoj. Överlever mitt alivio-parti den här säsongen så kommer det att hamna på fulpendlarhojen i vinter.

Senast redigerad av en moderator:
Duger Alivio vevparti..
O ja! Alivio duger. Det är löjligt prisvärt dessutom. Jag köpte komplett vevparti, kedja och kassett på Poison bikes för totalt 29 Euro. Frakten tillkom men var bara 12 Euro.

Duger Alivio vevparti..
ALIVIO.jpg

Skämt åsido, klart det går bra. Prisvärt vevparti! Ignorera träden bara så...

Duger Alivio vevparti..
plumse: Shit, det var billigt! Kommer behöva köpa ny drivlina till pendlingscykeln, kanske ska köpa Alivio då också och just därifrån.. =) Då behöver jag bara hitta en uppsättning billiga hjul..

Duger Alivio vevparti..
plumse skrev:
-------------------------------------------------------
> "Happy rasar" ?

Näää... Gillar inte den formuleringen. Får mig att tänka på vad som hände med happy för några veckor sedan. Har fortfarande mardrömmar om det.

Duger Alivio vevparti..
Någon som kan bidra med "inköpslista" för att handla på poisonbikes?
Jag behöver kompl vevparti, lager?, kedja, kassett (7-delat). Kanske något mer?
Ska man byta trissor, rengöra och smörja upp bakväxeln, eller köper man hellre en ny?
Vilka verktyg behöver jag införskaffa (är Biltema en bra källa)?
Tyvärr är min tyska ganska kass, men priserna är ju kanon!

Duger Alivio vevparti..
7-delat sade du? Då är det tyvärr värre. Är det något Poison är bra på så är det att ha dåligt sortement =/
Det blir nog billigast att köpa allt utom kassetten på Poison å så får du tyvärr hosta upp 200 spänn eller nåt för en kassett hos cykelhandlaren.
Håller du ändå på att riva i grejorna kan du ju klämma till med nytt vevlager också. Det kostar ju nästan inget extra.
Kedjepiskan och kassett-avtagaren på Biltema är helt ok. Kolla först bara att ditt gamla hjul funkar ihop med nya prylar. Nån gång för länge sedan bytte de standard. Kolla med Andematt här på forumet. han gjorde en liknande grej för inte så länge sedan så han borde ha lite mer detaljer i ämnet. Hälsa från mig.

Duger Alivio vevparti..
Ja, alivio duger gott. Jag har inte råd med några dryrare saker nu, trots att cyklingen prioriteras i princip högst, och känner ändå att det duger gott.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp