Duktig cykelverkstad som riktar hjul i stockholm

Berga88

Medlem
Hej!

Finns det någon duktig butik som tar väl hand dom hjulen när de riktar dem. Jag har känslan det flesta inte lägger så mycket tid på riktningen. Jag letar efter en butik eller person som tar väl hand om mina hjul. Gärna norrort.

Innan du lämnar in dom, sök upp nån instruktionsfilm youtube och prova själv. Det är superenkelt.

Stenqvists cykel, torsgatan 61 i Stockholm.

Lämnade in mitt hjul där och blev mkt nöjd. Kostade 200 kr och då lämnade jag in hjulet utan slang och däck.

Sportson i Barkarby har jag bra erfarenhet av, gjorde ett riktigt bra jobb på ett pendlarhjul.

Cykeldennis i Frihamnen, udda i allmänhet inkl. öppettider (ring eller maila) men bra på det mesta.

Undra om det kan ha varit årets första nummer av Allt om MTB som hade en väldigt utförlig beskrivning på självmek av hjulriktning

Jag skulle nog försöka göra det själv. Inte så svårt. Inte för att jag är snål och inte vill gynna LBS. Utan för att det är så bökigt att ta sig dit och lämna, sedan hämtas. Sen är det skitbra att kunna själv. Tänk om ditt hjul börjar skeva på väckningspass på lördagseftermiddagen, innan tävling på söndag kl 10:00 då är det kanon att kunna rikta hjul själv, hehe!! :-) finns inga serviceverkstäder öppna då ju ;-)

kay sa:
Jag skulle nog försöka göra det själv. Inte så svårt. Inte för att jag är snål och inte vill gynna LBS. Utan för att det är så bökigt att ta sig dit och lämna, sedan hämtas. Sen är det skitbra att kunna själv. Tänk om ditt hjul börjar skeva på väckningspass på lördagseftermiddagen, innan tävling på söndag kl 10:00 då är det kanon att kunna rikta hjul själv, hehe!! :-) finns inga serviceverkstäder öppna då ju ;-)
+1

"Dr. Spoke"
-1

Tillbaka
Topp