DUKTIG DH eller jump cyklist sökes!

Cman72

Medlem
Tja skulle vilja komma i kontakt med någon som kör DH i Hammarbybacken, du bör nog inte vara junior, köra med ordentliga skydd och vara rätt jämn i fart/stil, kan du kommunicera samtidigt via headset är det ett jätte plus, min tanke är att terrorisera dig med en närgången kwad(freestyle drönare med GoPro session5or på), du bör se detta som en utmaning där vi kommer behöva ett gäng tillfällen för att bli samspelta, kommer börja med enklare jakt film(jag har NOLL problem att haka på hur snabb då än är) för att suksesivt öka nivån och riskerna, du måste veta farorna, visserligen finns större faror än 5" pollycarbonat propellrar i 36000rpm x4 redan som det är i sporten, men är du rädd så syns det!
Är det så att du har en jump-spot som är hemlig så stannar den mellan oss.
Jag har en jävla massa Gear och cyklar till platsen, nästa alla mina session5s har ND filter, så är rätt ljus beroende, MEN har ett par utan med, så kan köra i mörker med, mina kärror har kontroll länk på +7km så ett farthinder i höjd med Hammarbybacken är noll problem.
Tar du med dig dator så får du en raw kopia på allt filmat (2.7k 30-60fps i superwide), i början så är inte ljuset suuuuper viktigt, men skall det bli fet film så är det gryning/skymning som gäller, kan du öronmärka en uppsättning kläder/hjälm osv just för detta så underlättar det klippningen av filmen, detta ser jag som ett gemensamt projekt så det står dig fritt att efter klippning skicka upp det på Tuben osv(godkänner jag klippning vill jag dock stå som pilot/fotograf)
Inga pengar kommer betalas, jag kommer nog skrota större värden än dig, har extra fpv glasögon så kan ta med passagerare/spotter, är DU riktigt vass kan jag plocka med mig fler och duktigare piloter med, skulle nog vilja påstå att detta är en BRA möjlighet för oss båda att visa upp oss, du vet dina begränsningar, jag mina, så allt måste planeras och synkas väl för att bli riktigt grymt (så säg att du ser en risk att du klotar på någon speciell spot så säg till så jag är beredd dels att fånga det på film men samtidigt se till att DU inte käkar köttkvarn ;) ) skickar med en bild på en av mina riggar, har många fler, många.....
A-O är sammarbete, och att våga säga nej för det är lätt att tappa omdömet i riskberäkningen! (För min del är det visserligen bara prylar som ligger i vågskålen, antar att du skulle utsätta dig för större faktiska faror!)
Är du inte den JAG söker, men kanske vill ha en rulle där du goes full send, kan jag väl ställa upp och filma, men då får vi hitta på någon deal vi båda kan leva med!(gäller även motorsport!)
Mvh C
IMG_20201018_150147.jpg

Nu är inte jag den du söker :) Men hade det varit så, hade jag nog velat veta vad du tänker använda materialet till. Lycka till, hoppas du hittar ngn!

Självklart kan jag förklara det, först och främst handlar det om träning för egen del, men blir det riktigt bra material så hamnar det på Youtube/insta om cyklisten godkänner detta, men det kommer inte användas för kommersiellt bruk från min sida, men om cyklisten(eller ev sponsorer) så önskar använda materialet i sådana syften får den saken diskuteras och avtalas kring.
Men först och främst så handlar det om att kombinera träning för båda deltagarna, och jag erbjuder en direkt kopia på materialet på plats till cyklisten, vill denna publicera filmen utan vinning så är ett tack i klippet gott nog, så detta är ett icke kommersiellt projekt från min sida, där av erbjuds bara filmmaterialet i utbyte(räknar iskallt med att det att någon kwad eller GoPro kan gå åt, vilket då jag själv står för)
Förhoppningsvis kommer vi inblandade få kommersiella uppdrag som följd av projektet, men det är absolut inte huvudsyftet initellt.

Visa något du filmat och klippt så potentiella cyklister vet om DU är värd besväret. ;)
Jag är extremt hård mot mig själv både när det gäller klippning och vad jag lägger upp på Tuben, att jaga någon är lätt jämfört med något tast objekt,men om ni vill se någon tränings film och nått totalt misslyckat klipp musiksatt och där jag pillat med färgsättning så visst, har inte tänkt ladda upp mer av videos jag gjort för år sedan utan vill känna mig nöjd först med både klippning osv detta var årets absolut första batteri jag flög, färgsättning i nått spräp som win10 kom med och orkade inte lägga energi på det
sen en ännu äldre tränings session,
, så båda är illrelevanta mer eller mindre idag, laddar sällan. Upp prylar utan direkt värde, en det är väl hög tid att sluta vara så hård mot sig själv och göra nått som är värt att lägga klipptiden och kvalitén hög nog att lägga upp, och sen om det är värt det, tja vad skall jag säga mer än hur ofta kommer erbjudandet att någon villigt gratis ställer upp med flertalet kwaddar och gopros och delar allt material kostnadsfritt?
Se det som ett kul projekt, värdet i utrustning som lever farligt flyger jag, och bär ansvar för.
Och håll i tankarna nu att filmerna är gamla, och den första förstörd av ett skitprogram :)
Visa något du filmat och klippt så potentiella cyklister vet om DU är värd besväret. ;)
det är ett test av nya batterier,
Och detta klipp var mitt absolut första klipp jag testat att ändra i färgerna och lägga musik till, båda gamla, båda dåliga exempel, typ ett nått år gammalt, men lägger inte upp mer prylar som jag inte är nöjd med, och träd stolpar buskar duger inte inför mig själv längre för mig själv, där av frågan om att Testa DH och jumps som kul pryl där jag tror mig kunna få en prövning :)

Förlåt men du låter så otroligt erfaren på fpv flygning då man läser det du skriver men höll på att dö lite då jag snabbt kika på dina klipp.
Du måste verkligen först öva mer på att flyga och ha kontrollen över din maskin innan du ens flyger i närheten av någon!
Har du ens testat att flyga längs med gräset på ca 30cm höjd och behålla den höjden trots att du svänger/vänder om? DET om nått måste du behärska för att ens få nått vettigt filmmaterial.

Menar absolut inte att låta otrevlig men det är faktiskt ganska farligt att krocka i nån med dessa maskiner och såg att du som sagt har en hel del att öva först.

Jag är långt ifrån proffs på fpv men har både tävlat och testat lite filmuppdrag.
Förra året jagade jag snabba gokarts och bara det är en utmaning trots det var hyfsat "hinder" fritt, länk på korta versionen:

Följa en cykel innebär ju skog,buskar stolpar ja allt sånt som kan va svårt se i glasögonen.
Vill du ha träningstips är du varmt välkommen skriva till mig ?

Tillbaka
Topp