DVO O.T.T

DVO O.T.T
Jag når precis växlarna och allt går fritt .
Hade behövt ha ut växlarna några mm men går tyvärr inte.

Jag hade görna skruvat lite på free stroke också men den är redan på max. Eller om det är minimum...
1000001322.jpg

DVO O.T.T
Jag har testat en del handtag och körde länge (nöjd) med Esi Extra chunky som liknar Fat Paw som jag också testat fast i sån ergo-variant med tjockare kant där fingrarna böjer över. Sen ett par år använder jag Odi Rogue och för mig gör den kraftigare diametern lika stor skillnad som handtagets "fantastiskt stötdämpande förmåga".

Jag provade Esi Extra Chunky igen i höstas och kunde inte begripa hur jag kunde tycka de var så bra tidigare. Silikonet ger en väldigt odistinkt känsla, lite som när en kroppsdel somnat p.g.a. strypt blodtillförsel. Styrkänslan försvinner helt och som nån var inne på tidigare så kramar man hårdare om styret tror jag. Odi Rogue eller såna Oury (ej testat) kostar ju inte skjortan så kan ju vara värt att testa.

Med Odi's Lock On (dubbelsidiga) system så ska man kunna byta ut ändpluggen mot de här Counterpunch clampsen som kan rädda en från klämskador. Odi Rogue har gjorts om till att bara ha lock on på insidan men det finns att få tag på gamla varianten.

DVO O.T.T
Jag gick också från extra chunky men till "hårda" Lizardskin och det blev faktiskt bättre. Kan kännas bakvänt men blev väl att man inte behöver hålla så hårt för att sitta fast när det går fort. För XC kör jag fortsatt ESI men där finns inte problematiken med händerna alls.

DVO O.T.T
Hur har det gått @implor?

Ett tips i allmänhet bara -
Jag har letat efter ett par något tunnare, väldämpade handtag än Odi Rogue att använda på vintern. Såg då att Odi nu har tagit fram en modell i samarbete med D30 som heter Vanquish.
Diametern är 32,75 jämfört med 33.5 på Rogue. Testade de nyss på en tremila-tur med Spuren, den har 15-20 mm lägre stack än mina andra cyklar. De är för smala egentligen men jag är väldigt imponerad av dämpningen.

DVO O.T.T
Hur har det gått @implor?

Ett tips i allmänhet bara -
Jag har letat efter ett par något tunnare, väldämpade handtag än Odi Rogue att använda på vintern. Såg då att Odi nu har tagit fram en modell i samarbete med D30 som heter Vanquish.
Diametern är 32,75 jämfört med 33.5 på Rogue. Testade de nyss på en tremila-tur med Spuren, den har 15-20 mm lägre stack än mina andra cyklar. De är för smala egentligen men jag är väldigt imponerad av dämpningen.
Flytta in bromsarna och vinkla upp dom har löst mycket av mina handproblem. Haft en knä skada så inte kunnat cykla speciellt mycket senaste tiden. Har även nya grepp men inte installerat dessa.

På min HT så blev det ändå en ny gaffel. Var en stor skillnad mot gamla men som sagt har jag knappt kunnat cykla.

Tillbaka
Topp