Dynamit i Uddevalla

Dynamit i Uddevalla
En kompis undrar vad man bör köra på om man, rent hypotetiskt, vill placera sig i toppen på Herrar Sport. ;D
I år kör Herrar Sport 2 varv på 7km banan.
Resultat från föregående år finns här men jag kommer inte åt dem för jag har inte Acrobat Reader på den här burken.
Hur har det varit tidigare upplagor. Blött? Torrt?

Jag hittade resultat i word-format från KM'et men ni knappast ha kört 7km slingan då väl?!
46.43 låter lite väl snabbt för 6 x 7km. ;)

Ni som vet; Vad är ett "snabbt" varv om man är en glad motionär?

freddan: Hur ser det ut med märkningen av banan?

MVH Kristoffer

Dynamit i Uddevalla
H-sport fick inte njuta av den långa banan förra året så det finns inte mycket att jämföra med när det gäller tidigare resultat...

Enkelt recept på att placera sig i toppen:
Se till att köra järnet hela banan runt. Både uppför branterna i början och nerför stenbacken i slutet. Sen är det max däremellan som gäller också ;)

Dynamit i Uddevalla
D Elit, 4 varv på 1:37,56
H Elit, 6 varv på 1:55,58
D Jun, 3 varv på 1:19,57
H Jun, 4 varv på 1:19,45
H30, 4 varv på 1:20,18
H40, 3 varv på 1:01,50
H50, 3 varv på 0:45,52 (hemmaseger...)
P15-16, 3 varv på 1:00,54
D30, 2 varv på 0:53,39
D40, 2 varv på 1:00,31
H Sen, 4 varv på 1:31,53

Det var nog alla som fick njuta av långa banan förra året. Bara till att fundera över vilka du vill jämföra dig med ;)

Lycka till!!!!

Dynamit i Uddevalla
Alltid lika kul att hitta gamla trådar ? Att dessutom väcka dem till liv är en bonus ?

Jag var i Uddevalla, Bjursjön, och cyklade några av de märkta cykellederna i förmiddags.

Först och främst en stor eloge till alla som bidragit till att skapa och märka lederna. ??

Jag cyklade bland annat den röda 10km leden och fick direkt flashbacks (positiva) till en tid nästan 20 år sedan och dynamitracet ??

Minnet sviker tyvärr men hur stor del av dåtidens Dynamitace finns med i lederna som utgår från Bjursjön? Är den gamla rundan cykelbar även idag?

Tillbaka
Topp