Dynamolampa: B&M IQ-X vs IQ-XS

• Trådstartare Trådstartare mao
  • Start datum Start datum

mao

Aktiv medlem
Nån otrevlig typ snodde just min framlampa, en B&M IQ-X. Sladdarna avslitna och ringen som sitter runt lampan söndervriden, skittråkigt!
Behöver en ny och först tänkte jag helt enkelt köpa en likadan för den har tjänat mig bra, men så fick jag syn på modellen IQ-XS. 80 lux istället för 100 och halva priset.
Någon som testat den och kan ge ett omdöme eller kanske till och med vet hur de två står sig i jämförelse?

Jag har xs på två cyklar. Den lyser ungefär som min gvolt50 om det säger dig något.
Hade hoppats på lite mer ljus men har å andra sidan inte korstestat med nån iq-x så jag vet inte om jag varit nöjd med den heller.

Ingen erfarenhet av Gvolt50. Jag har en Sigma Aura 80 som lyser bra men väldigt smalt. Och så en gammal Philips. Om Gvolt50 är i närheten av den så räcker det gott.
IQ-X är nog den bästa av dessa i ljusstyrka men Philipslampan vinner i ljusbild.
Men om du har valt xs till två cyklar måste det väl ändå vara rätt okej?

Jag tyckte pris prestanda var good enough.
Är det den klassiska Philipslampsn? Saferide kanske den hette.
Jag hade en sån, men det var många år sen den dog en våldsam död så jag kommer inte ihåg hur den lös.

Är det den klassiska Philipslampsn? Saferide kanske den hette.
Jag hade en sån, men det var många år sen den dog en våldsam död så jag kommer inte ihåg hur den lös.
Ja, just den! Pendlade med den i flera år men tröttnade till slut på att ladda. Tar fram den ibland som jämförelse och blir fortfarande imponerad av ljuset. Hade hoppats att Auran skulle matcha den men icke.

Tillbaka
Topp