Transwave
Aktiv medlem
Dyr racer = ren lyxpryl?
Jag satt och kikade på racers och hittade följande modell som jag tycker är intressant:
www.canyon.com
Kolfiberrram, ultegra komponenter, vikt 7.02kg. En riktig raket med andra ord för fjuttiga 26k.
I nästa prisklass får man elektroniska ultegra växlar och skivbromsar och är uppe i 40k och vikt på 7,42kg. Är man beredd att betala 52k så får man också kolfiberhjul och en vikt på 7,38kg, vilket fortfarande är klart mer än hojen för 26k.
Är det med andra ord endast lyx och bättre bromsverkan man betalar för om man köper racern för 52k jämfört med modellen som kostar hälften så mycket eller är det något jag missat?
Ultimate CF SL 8
Uppför, nedför eller plant under en spurt – den här cykeln utmärker sig i alla typer av situationer. Låg vikt i kombination med utmärkta komponenter låter dig flyga fram över asfalten. Du hittar helt enkelt inte ett snabbare upplägg i detta segment av cyklar.
I nästa prisklass får man elektroniska ultegra växlar och skivbromsar och är uppe i 40k och vikt på 7,42kg. Är man beredd att betala 52k så får man också kolfiberhjul och en vikt på 7,38kg, vilket fortfarande är klart mer än hojen för 26k.
Är det med andra ord endast lyx och bättre bromsverkan man betalar för om man köper racern för 52k jämfört med modellen som kostar hälften så mycket eller är det något jag missat?