Dyrt = Hållbart?

Hjern

Ny medlem
Dyrt = Hållbart?
Har precis läst Rippas guide till köp av första MTB. Något som inte framgår riktigt i guiden är hur vida det är klokt att köpa en dyr fin cykel med bra komponenter när jag är nybörjare eller om jag skall köpa en billigare med billiga komponenter för att det på något sätt är billigare att byt när det går sönder. Är dyra komponenter också hållbarare komponenter? Jag sitter som jag nämnt i tidigare trådar och funderar på TREK 29er ex X-Caliber och en Canyon. Många komentarer jag får från vänner och andra erfarna att komponenterna är bra eller mycket bra... Betyder detta också att jag kan köra hårdare med dessa?

Hoppas det är någon där ute som förstår det jag försöker beskriva?

Inköpsavdelningen har gett klartecken till inköp under fjärde kvartalet 2012. Det lutar mot att det blir en TREK 29er.

//Calle

Dyrt = Hållbart?
Hjern skrev:
-------------------------------------------------------
> Har precis läst Rippas guide till köp av första
> MTB. Något som inte framgår riktigt i guiden är
> hur vida det är klokt att köpa en dyr fin cykel
> med bra komponenter när jag är nybörjare eller
> om jag skall köpa en billigare med billiga
> komponenter för att det på något sätt är
> billigare att byt när det går sönder. Är dyra
> komponenter också hållbarare komponenter? Jag
> sitter som jag nämnt i tidigare trådar och
> funderar på TREK 29er ex X-Caliber och en Canyon.
> Många komentarer jag får från vänner och andra
> erfarna att komponenterna är bra eller mycket
> bra... Betyder detta också att jag kan köra
> hårdare med dessa?
>
> Hoppas det är någon där ute som förstår det
> jag försöker beskriva?
>
> Inköpsavdelningen har gett klartecken till inköp
> under fjärde kvartalet 2012. Det lutar mot att
> det blir en TREK 29er.
>
> //Calle

Nu kör jag bara LVG. Men nej dyrare innebär inte alltid att det är hållbarare. oftast är det lättare och men det innebär inte att håller bättre;7)

Dyrt = Hållbart?