Easton Havoc styrstam, bra eller?

StaffanS

Ny medlem
Jag letar efter en styrstam som skall tåla lite tuffare tag (all mountain typ) och som passar styren med en diameter på 25.4 mm. Önskedimensionen är 70mm x 10 grader. En av de få jag hittat är Easton Havoc. Finns det någon här på Happy som har en sådan stam och kan säga om den är bra eller dålig?
På Mtbr är det 3 personer som tyckt till om den. Två tycker bra och en tycker dåligt, för flexig tydligen.

Har liite svårt att tro att den skulle flexa. Detta är mer freride/downhill-styrstam vilket borde betyda att den är mer än tillräckligt stark för allmountain.

mtb_stem_havoc_08.jpg

De flesta korta stammar som jag har hittat är för 31,8. Thomson har väl säkert någon som passar. Jag har tittat på Race Face Evolve (ej DH-varianten) också, men jag är osäker på vad den tål. Men den kanske tål betydligt mer än vad man tror.
Användningsområdet är "stigcykling", med sporadiska utflykter till skidbackar där jag kör blå och röda spår. Än så länge undviker jag stora hopp och drops, jag är för feg helt enkelt. Jag kör också på en hardtail med 100mm slag därfram vilket ju också gör att man inte vill köra allt för stort.

Tillbaka
Topp