[Easy Happyride] i Bogesund söndag 21/10 10.30

Javisst!

Nu är det dags för en tur runt i skogarna på Bogesundslandet.
Har varit ute o rekat och fått ihop en bra runda som inehåller det mesta.
Det blir en Easy Happy Ride, (eller Happy Easy Ride, whatever...) så vi väntar in alla som är med.
Så ni som har funderat på att hänga på en tur men har haft tankar som; "njaää, jag är nog för dålig, jag har inte någon bra kondis, o.s.v.", ni har nu chansen, tempot blir lungt, och stigarna är inte alltför svåra, min tanke är att vi ska ha det kul och prova på en mix av lätta och lite mer tekniska stigar i ett förhoppningsvis härligt höstväder.
Turen kan komma att kortas av, men räkna med minst 3-4 timmar, inkl. fikapauser.

NÄR? Söndagen den 21/10 kl 1030
VAR? Samling på parkeringen vid Bogesunds Slott
HUR? Waxholmsbolaget kör från Strömkajen vid Grand Hotel kl. 0900, tar man båten "Sjöbris" så är man framme vid 0950. Återresor från Vaxholm vid 15.45, 17.25, 17.55
TA MED? Matsäck, dricka o lite verktyg, reservslang
OM DET REGNAR? Då ställer vi in!

Sen trampar man mha denna karta till slottet.
Visa bilaga vaxholm-bogesund.jpg

Lite bilder från tidigare turer;
DSC00539.JPG ht=544

DSC00536.JPG ht=725

DSC00544.JPG ht=725

DSC00546.JPG ht=725

Häng på nu vetja!
/Micke o Martina

Roadrunner har tjatat, tjatat och tjatat att jag ska följa med på en Happy-ride och nu har jag utlovat att jag ska hänga med.
Hur organiseras detta kommer man bara till platsen eller bör amn säga till att man hänger på?

I vilket fall som helst så tänkte jag göra ett tappert försök att hänga med på denna lugna ride.

Senast redigerad av en moderator:
Låter najs. Beror på hur hård lördagens ss-privat-supergrumma-tur blir.
Kommer jag så blir det med ss, så förvänta er inte inte högre hastighet än 18 km/h.

kanske en idiotisk fråga, förlåt en som inte bott i stockholm mer än några år här och var , men kan man köra bil hela vägen till starten?

...för om man kan köra bil hela vägen dit så är jag gärna med cyklar. Liksom Bruse på singelspeed. ) men vaxholmsbåt blir lite för mekkigt

Iofs litar jag blint på min GPS för att visa vägen (förutsatt att det finns en väg då, vilket det tydligen gör, kollade karta på Eniro nyss) :-) . Men absolut, du kan gärna åka med mig. Skicka över mobilnummer & adress via PM så plockar jag upp dig på söndag morgon runt kl 0930 ,jag bor i Hammarbyhöjden på Lidköpingsvägen.

Jag får tyvärr göra en happy! En viss klantig ung son tog fel helg, å satte sig på bussen å åkte hit idag, istället för nästa fredag. Jävla dretonge! ;~)

Jag kommer ansluta mig till denna trevliga tur :-)
lol nu kom jag precis på varför du kallar dig footloose shit jag är sååååå satans seg ibland

Jag är av, tyvärr. Måste prioritera om.
Ha det bäst, och skräm ingen häst!

paddlade kajaj 4 timmar idag sa det blir perfekt att lata benen jobba lite imorgon .. see u guys there, ska bli skoj! (svart Smart, svart Kona Unit)

Kanontur idag! Bra guidat av Mickelino och ett trevligt cykelgäng. Den är ju minst lika bra som Fornstigen den här rundan, och att den var lite längre kändes tydligt på slutet.. Åtskilliga riktigt bra sektioner som man gärna hade kört flera gånger om orken räckt till.. Funkade bra med singlespeed, inte så många ställen där jag längtade efter växlar. (Bättre framdämpare är dock på önskelistan). Starten var väl kring 10.45 och vi var tillbaka kl 15.15. Mina sunkbilder från gamla mobilkameran, de flesta är ganska suddiga:

DSC01206.JPG ht=544

DSC01210.JPG ht=544

DSC01215.JPG ht=544

DSC01216.JPG ht=725

DSC01217.JPG ht=725

DSC01218.JPG ht=544

DSC01221.JPG ht=544

DSC01222.JPG ht=544

DSC01223.JPG ht=544

DSC01224.JPG ht=544

En mycket trevlig tur blev det, bra stigfunnet av mickelino och goda bullar av MAH.
Slänger upp lite bilder från dagens tur jag med.

Bilderna får inte vara större än 2MB
Lägger upp dom på pixbox istället. o länkar några av dom hit. Film kommer komma skall bara orka editera den blev ett par goda klipp.

Mer bilder finns här.
http://www.pixbox.se/alb599567

Jag håller med RoadRunner om att Mickelino hade hittat bra stigar.
Hela turen kändes väl förberedd med god vartiation i rätt proportioner.

Jag måste dessutom säga att det var fina bilder som ni la ut.
Kikade in på Rodrunners album. Det sa lite mer om turen.
Jag tycker att det är skönt när det finns ambitiösa och fotograferar och sedan sätter ihop fina bildserier. Bra jobbat!

Det här var första gången jag hängde med på en Happy Ride och det var verkligen superkul. En skön dag i trevligt sällskap. Min kamera funkade inte så bra men jag la några bilder på Pixbox.
Klicka på länken bara
http://www.pixbox.se/alb600804

Mmmm, ser jättemysigt ut! Vilket "spår" körde Ni? Delar av "blåa" eller något annat? Please, let me know - är mkt nyfiken!

jag är nog inte rätt man att säga det då jag har nollkoll i terrängen.
Mickelino var stigfinnarn så han får svara.

Det är jättehärliga bilder i Pixbox också! Tack! Inspirerande! Stigarna ser åtminstone ut att vara relativt hanterbara, och därför misstänker jag att Ni körde ett annat spår än det jag försökte betvinga för ett par veckor sedan! Jag körde delar av Blå spåret och tyckte det innehöll många svårigheter! Den steniga, rotiga och ojämna skrå-terrängen hör ju hemma i skärgårdsskogens naturtyp. Det blev mycket "cyclocross", d.v.s. bärande och kånkande, för min del! Även sådant är ju förvisso spännande och stärker kropp och själ, men det vore roligt att pröva ett litet lättare spår nästa gång! Tacksam för tips!
För övrigt är naturen ute i Bogesund fantastisk och bjuder på underbara upplevelser. Vad sägs om en varierande trädflora, spännande svamp som jag inte sett förut och som växte jätteroligt, ekorre alldeles nära mig och flitigt trummande större hackspett! Och så alla höstfärgerna, tystnaden, lugnet och ljudet av fallande löv då och då! Ahhhh!

Trevlig film! Ser ut som rena krypkörningen även när man tyckte det gick någorlunda fort själv, det blir väl så förstås. Får öka tempot nästa gång en videokamera rullar.. :-)

MoeJoe, det såg ju ut att gå undan ganska bra när ni körde. Men herrejösses vad segt det var för mig som är blåbär på MTB. Det var verkligen direkt pinsamt att se hur ofta jag stannade och ledde cykeln. Sen när jag väl satt på det så gick det ju inte i 180 direkt. Men men det blir nog bättre framåt våren eller så.

Tillbaka
Topp