EasyLoop kompatibel styrstam

Halloj. Har en cykel som inte är kompatibel med EasyLoop-lift i dagsläget. Cykeln har en e*thirteen Base styrstam (Mått: 50mm length, 0° rise, 35mm bar clamp). Undrar ifall nån har bra tips på en kompatibel styrstam med samma mått? Behöver en som är 2 delar på baksidan för att EasyLoopen ska fastna. Ankarlift funkar inte så bra för mig och tänker ändå att det är lika bra att uppgradera cykeln lite för att jag villhöver 😁. Vet att Reverse gör en adapter men den ser inte så fin ut.

Stämmer det att man ska ha ungefär samma längd på styrstamen som offset på gaffeln? Min gaffel är 44mm offset tydligen.
Inget jag har hört. Nyare cyklar med längre reach har nog fått kortare stammar generellt. Sen brukar xc-cyklar ha längre stammar än trail/enduro/park typ. Har du en nyare Jeffsy så passar väl allt mellan 35 och 60 mm och sen används det spannet till att anpassa cykelns storlek till cyklisten. 35 mm brukar ge en cykel som känns nervös i framändan - det svänger mycket sett till hur mycket du rör på styret. En del brukar tycka att 35 mm är alldeles för kort av den anledningen.

Tillbaka
Topp