Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Låter rimligt.Den är ju ganska tung så inget att ha med sig på tur, hemma är ju en rejäl golvpump kung, så kanske är då att den har svårt att hitta ett användningsområde för cyklister även om den förefaller välkonstruerad. Den enda jag sett haft en var en VVS tekniker - han hade den till att justera tryck i pressostater. De kunde ju minskat batteriet och haft lägre maxtryck så viken hade kunnat gå ner 200 gram så hade den kunnat vara intressant att ha med sig ut?
Det känns som en trevlig produkt, jag har faktist klurat på att köpa en, men med tre golvpumpar, och 3(?) Minipumpar så.... kan jag inte anse mig ha ett behov.Låter rimligt.
Själv har jag varit beroende av något som är mer portabelt än golvpump, men mer effektivt än de små portabla (cykel vid station på annan ort, bl.a.).
Går det inte byta slangen och sätt dit något vettigare? Annars finns silca 17-4. Det kör jag på golvpumpen. Fungerar väldigt bra på presta.Köpte nyligen en Easypump men kommer inte att behålla den.
Positiva var att den är väldigt lättanvänd, bara att ställa in vilket tryck du vill ha och tryck på start. Pumpar inte snabbt men cykelhjul går rimligt fort.
Kändes välbyggd.
Negativa var att trycket stämde inte så bra, jämförde med 2 andra tryckmätare och Easypumpen avvek mellan 0,2-0,3 bar rätt ofta.
Munstycket är dåligt, för omständligt att skruva på, måste ha adapter till Prestaventil. Kör man med bilventil så pyser det ut en del luft när man tar loss munstycket för det tar mycket längre tid än de munstycken som sitter på t ex golvpumpar. Med adaptern för Prestaventil funkar det bättre, minimalt med luft som pyser ut.
Synd med munstycket, där kunde Bosch ha satsat på ett dubbelmunstycke som på golvpumpar så hade det funkat mycket bättre.
Går det inte byta slangen och sätt dit något vettigare? Annars finns silca 17-4. Det kör jag på golvpumpen. Fungerar väldigt bra på presta.
Min erfarenhet i stort också. Men att undvika pys upplever jag är nästan omöjligt oavsett pump. (Presto hatar jag. Hur kunde någon konstruera något sådant?)Köpte nyligen en Easypump men kommer inte att behålla den.
Positiva var att den är väldigt lättanvänd, bara att ställa in vilket tryck du vill ha och tryck på start. Pumpar inte snabbt men cykelhjul går rimligt fort.
Kändes välbyggd.
Negativa var att trycket stämde inte så bra, jämförde med 2 andra tryckmätare och Easypumpen avvek mellan 0,2-0,3 bar rätt ofta.
Munstycket är dåligt, för omständligt att skruva på, måste ha adapter till Prestaventil. Kör man med bilventil så pyser det ut en del luft när man tar loss munstycket för det tar mycket längre tid än de munstycken som sitter på t ex golvpumpar. Med adaptern för Prestaventil funkar det bättre, minimalt med luft som pyser ut.
Synd med munstycket, där kunde Bosch ha satsat på ett dubbelmunstycke som på golvpumpar så hade det funkat mycket bättre.
Köpte nyligen en Easypump men kommer inte att behålla den.
Kändes välbyggd.

Klart du ska ha en elektrisk pump!Det känns som en trevlig produkt, jag har faktist klurat på att köpa en, men med tre golvpumpar, och 3(?) Minipumpar så.... kan jag inte anse mig ha ett behov.
Som skrivits tidigare verkar slangen sitta fast, känns också lite fel att börja bygga om pumpen direkt man köpt den, möjligtvis skulle man kunna skarva på en slang med ett annat munstycke på befintlig slang.Går det inte byta slangen och sätt dit något vettigare? Annars finns silca 17-4. Det kör jag på golvpumpen. Fungerar väldigt bra på presta.
Tack för att du övertygade mig att fortsätta mrd manuella pumpar! ?Klart du ska ha en elektrisk pump!
Det finns flera sätt att undvika all ansträngning, tex en elcykel skulle ju spara mycken svett.... ?
Håller med dig helt och hållet!!!När man ersätter den extremt lilla manuella ansträngning som krävs för att pumpa ett cykeldäck med en elektrisk sak som har ett par års livslängds så blir åtminstone jag mörkrädd för vilket samhälle vi lever i. Höj blicken lite och kom in i matchen nu förfan!
När man ersätter den extremt lilla manuella ansträngning som krävs för att pumpa ett cykeldäck med en elektrisk sak som har ett par års livslängds så blir åtminstone jag mörkrädd för vilket samhälle vi lever i. Höj blicken lite och kom in i matchen nu förfan!
Nog inget man löser i en tråd om cykelpumpar heller.Vi bör nog sluta konsumera om man ser på vad som händer med klimatet, hur det ska gå till vet jag verkligen inte.
Nej, men många bäckar små!Nog inget man löser i en tråd om cykelpumpar heller.
Och så här 11 år senare tycker man utvecklingen borde vara klar, eller har corona försenat den? ?![]()
Self-inflating tire keeps the pressure up for cyclists
While it's nice to hear that Goodyear is developing self-inflating tires for cars, where does that leave bicycle riders? Still pumping, presumably? Well, not if they're running PumpTires on their steed. As its name implies, the PumpTire is designed to automatically pump air into the inner tube,…newatlas.com