Easyride Delsjön - tisdag 18.30 Tempoaffären.

Jossan83

Ny medlem
Tänkte mig ut på en kortare runda ca 2 h i Delsjön/Skatås området på tisdag.
Start 18.30 vid Tempoaffären där man kör upp till Skatås motionscentrum. Jag hittar inte så bra i området, så om det är någon som kan lite bra stigar är ni varmt välkomna att guida :)! Om inte, löser det sig nog i alla fall. Det blir ganska lugnt tempo, kruxigheter och hinder ok, men räkna då med lite stopp för dem som behöver ta sig förbi dem gående. Kul att tänja gränserna, ibland går det inbland inte. Som sagt vi alla nybörjare i början.

Tjo!
Ett tips är att ändra starten till Franssons, det ligger bara 400m norrut (fördelan är att de flesta vet var det ligger). Jag kan tyvärr inte guida då det förmodligen blir en lite snabbare tur från franssons kl 18.

Franssons ligger här änna: http://hitta.se/LargeMap.aspx?z=3&c...irginsgatan 1&weather=false&showTraffic=false
franssons.JPG ht=518

Ledig hela dagen på Tisdag så om det inte är något annat jag blir kommenderad till så är jag på, jag har dock dålig koll på Delsjön så mycket guidning kan jag inte bidra med.

Träna jag inte kampsport då så hakar jag på. Kan även agera som guide då jag hittar bra i Delsjöområdet (mitt hemma område).

Jag hänger på och ställer upp med lite guidning om du vill Jossan. Håller med om att starten kanske borde flyttas till Franssons :)

Tisdag har jag tänkt träna så det blir kanon att glida med er! Franssons är en bra samlingsplats. Men jag kan ses var som. Säg bara vart det blir.

mvh
Malin

Väntar med spänning om det blir Tempo eller Franssons...
Hänger nog på, men om formen känns bra så hänger jag kanske med Leo istället.

Hej

Hänger gärna på imorgon, men jag röstar också för att samlingsplatsen blir Franssons.
Har man bil så är det lättare att parkera där.

/Helena

Det är ingen annan som känner sig manad, så jag blir tvungen att köra göteborgaren:
"Vad blir det för Tempo?"

Dyker jag upp så kan jag guida på lite stigar som man lätt kommer ihåg och som ligger nära varandra och inget onödigt svårt. Vet dock mer ikväll.

det är ju inte alls långt mellan franssons och tempo så parkera vid frannsons och rulla ner till tempo bara...inga klurigheter=)

//Malin

Blir det tempo ride? ja e på

EDIT: Äsch måste byta däck så jag kommer inte hinna, får la snurra runt en sväng i änggården

Senast redigerad av en moderator:
Nu är tråden ordentligt thrashad ;-)
Jag röstar för Thin Lizzy, Elderberry, Blueberry, Getryggen utför (vi push-bike eller svartvit/v:a långvattnet om tid/ork finns) och Berg&dalbanan(?) som avslutning.
Delsjöns Cremé de la cremé :D

Det är givetvis Tempo sålänge Jossan83 inte säger något annat precis som Miche säger. Det är ju Jossan som lade upp tråden.

Samling Tempo..spelar ingen större roll men står på mig nu bara för att det har blivit ett sådant hinla tjöt om detta :). Som sagt ligger ju bara 400 m från Franssons. Kul att det verkar vara många som skall med. Massa vatten...glöm inte det. Ses i morgon 18.30 vid Tempo affären. Angående tempo (fart) blir det ett tampo så att även den sista hänger med.

Hehe där stog man som en idiot IDAG en dag för tidigt gäller att läsa tråden å inse att det är tisdagar som gäller. Kunde ju misstänkt att någon skulle cykla en solig 30 grader varm dag men icke. Skatås var iaf överfullt med måndags feta motionärer med dåligt samvete efter allt grillat i helgen. Jag fajtades med några av dom på stigarna i någon timme å fick en najs solbränna. Lyckade klämma in en fika med fixie-Orange efteråt och fick då lite nytt happyskvaller :))

Jag föreslår en öl på vägen hem ikväll efter rajden så att Oscar får häva ur sig skvallret!

Destructor skrev:
-------------------------------------------------------
> Skvallret postas väl i tråden?!

Tror du ja ;)

Jag hoppar av men ni får ha en riktigt fin tur i snustorra delsjöområdet, får dra ut imorgon en sväng istället.

Tack för turen, och det löste sig ju med guidningen.
Fast eftersom jag glömde slå på GPS'en så körde jag ju fel två gånger ändå och vi får ingen rolig statistik (som jag ju älskar så!!!).

Kul att vi var så många som 16 personer, och alla hittade rätt tempo.

Tjoho, vilken grym tur det blev. En massa stigar jag aldrig kört tidigare. Skulle vara kul ifall någon kunde skriva ner vilka stigar det blev. Jag tror en var mastslingan och en var Västralångvattnet (fel håll). Sista biten till Fransson var ju klockren.

Tack för spontan men grym guidening.

Gôtt Oscar, det där stillade lite av min statistik-hunger ;-)

Om du kan få upp en .gpx-fil av turen så skulle jag jubla av gläde :D

Ett tag trodde jag att jag inte var med på samma tur. Men nu fick jag ihop det :)
Gött var det i alla fall, man tackar!

Ni fick ju en riktigt fin runda iaf. Kunde tyvärr ej själv deltaga då vi fick hoppa in lite hastigt och lustigt som barnvakt åt ett par vänner.

Tänkte själv föreslå motsv. runda. Stigarna är enkla att hitta samt så ligger de nära varandra och framför allt riktigt fina. MTB-banbiten är riktigt nice åt andra hållet (som ett framtida tips), där kan man nästan bara pumpa sig igenom med ytterst få tramptag :-)

Fortsätt att dra i Happy Easy Ride:s jossan83 mfl.!

Får börja öva in namnen på de olika slingorna samt fila på hur man får i hop dom på bästa sätt. För det var ju ganska kul och guida. Stort tack till alla som var med. Viken härlig känsla att få cykla snustorra stigar efter 3V i gips.

Ride on!

Tillbaka
Topp