ebay, hur vinner man?

mr. mongo

Ny medlem
ebay, hur vinner man?
om jag lägger ett bud på låt säga 1000usd när högsta budet innan är 25usd så går högsta bud upp till typ 26 usd, betyder det att jag bara behöver betala 26 om jag vinner eller är det av något annat skäl det blir så? går det att söka över hela ebay på en gång, man måste ju vara rainman för at kunna hålla reda på alla olika länders ebayauktioner, föratt inte tala om alla olika valutor... det måsta finnas trix, snälla HJÄLP!!!

måste man snajpa för att vinna en auktion?

ebay, hur vinner man?
mr. mongo skrev:
-------------------------------------------------------
> om jag lägger ett bud på låt säga 1000usd när
> högsta budet innan är 25usd så går högsta bud
> upp till typ 26 usd, betyder det att jag bara
> behöver betala 26 om jag vinner?

så är det. man lägger sitt maxbud och så bjuder ebay automatiskt över det numera näst högsta budet med så lite marginal som möjligt.

man kan såklart slippa den funktionen om man istället bevakar auktionen och lägger alla sina bud själv.

ebay, hur vinner man?
eller så använder man nån sorts auctionsniper som bjuder ens max bud i absolut sista stund, så ingen hinner lägga ett högre maxbud (såvida de inte oxå snipat).

att du inte kan söka på alla samtidigt, beror ju på att .com oftast är usa, men kan vara hongkong osv me. o de andra stora länderna har egna ebay sidor. dock om du söker på en sak på t.ex. ebay.de, alltså tyska sidan, så kommer du i botten få upp interntionella säljare som kan skicka över hela världen, o inte bara inom t.ex. usa oav.

ja skulle ngo säga att det egentligen bara finns tre intressanta ebay sidor, ebay.com , ebayde och ebay.co.uk . ibland kan man finna nå intressant på ebay.fr, men inte är inte SÅ ofta. sen gäller det ju att hitta en säljare som vill sälja internationellt o inte bara till sitt eget land.

o så äre ju det där me svensk tull o moms på allt som köps från utanför EU

ebay, hur vinner man?
Att bjuda på auktioner är en hel vetenskap. Som jag inte bemästrar. Det man måste tänka på är att auktioner sätter igång på riktigt när det bara är några få timmar kvar, då gäller det att vara på hugget.
Om man vill söka på alla ebay-auktioner i hela världen, så går man bara in på http://global.ebay.com , där finns allt. Dock så tror jag den bara listar auktioner med worldwide shipping, vilket iofs är bra då man slipper titta genom massa skräp man ändå inte kan få levererat.

EDIT: Hur infogar man webbadresser som länkar? Det borde finnas en knapp för det.

Senast redigerad av en moderator:
ebay, hur vinner man?
Daimler skrev:
> Dock så tror jag den bara listar auktioner med worldwide
> shipping, vilket iofs är bra då man slipper
> titta genom massa skräp man ändå inte kan få
> levererat.

Är det bara jag - men brukar inte de flesta säljarna kunna skicka till europa om man frågar? Även om de bara angett "US only"...

/Calle

ebay, hur vinner man?
men skadar aldrig att fråga, i alla fall om det bara står där uppe o inte i själva produkt beskrivningen. står det där, då kan man nog spara den tid det tar att skriva meddelandet.
o man ska så klart inte bjuda på nått, innan man vet om de går me på att skicka till Sverige fast det står "US only"

ebay, hur vinner man?
Nästan alla prylar jag ropat hem från usa har varit "ships to: united states" men när man frågar har de inga problem med internationella vinnare. Innan jag började med snipern "bidninja.com" vann jag inte mycket. Nu vinner jag nästan allt.

Eftersom snipern loggar in på ditt ebaykonto och lägger ditt bud 5-6 sekunder innan avslut hinner andra inte reagera om de blir överbudade. Givetvis är det fortfarande högsta budet som vinner men andra budare kan tro att de ligger högst och låter bli att justera upp sitt maxbud eftersom det inte verkar vara några andra intresenter med i matchen. En annan fin sak med snipers är att man kan dra tillbaka sitt bud när man nyktrat till efter ett glädjefnattsfynd :)

ebay, hur vinner man?
Så den där snipern lägger alltså in ditt angivna maxbud precis innan auktionen slutar? Det verkar väldigt praktiskt, ska nog använda sånt fusk nästa gång jag ska tjacka nått där.

Men när man använder den måste man ju veta ganska exakt vad man är beredd att betala för objektet, eller?

ebay, hur vinner man?
Daimler skrev:

> Men när man använder den måste man ju veta
> ganska exakt vad man är beredd att betala för
> objektet, eller?

Det är precis som att gå på en vanlig auktion. Bjud inte högre än vad du har råd med. Kolla även vad frakten blir till Sverige.

ebay, hur vinner man?
jag brukar använda http://www.auctionstealer.com/home.cfm , vilket är samma sak som bidninja

Daimler, det är ju ingen skillnad mot att du lägger in ditt max bud på ebay.com. skillnaden är att snipern lägger in det budet i sista stund. det kan du ju självklart göra själv på ebay, men kan vara svårt att tima budgivningen manuellt så att budet lägs så sent som 5 sek innan

ebay, hur vinner man?
Håller med Jensen.
Actionssniper funkar bra. Man sitter sitta uppe på natten för att lägga ett skambud och ändå förlora en budgivning. Du kan även lägga upp sökningar på t.ex. "rosa tempodräkter" och så håller den koll på ebay åt dig.
De är dock inte 100% säkra. Ibland funkar de inte och då läggs inte bud. Har hänt mig två-tre ggr. Lite irriterande... Är det nåt du verkligen vill vinna så rekommenderar jag dig att lägga bud direkt på ebay.

Happy Bidding!

ebay, hur vinner man?
Stellan skrev:
> Går det att köpa visum eller pass?
>
> /Stellan

Fick fina träffar när jag sökte på "old passport". Bl.a. flera ryska :)

ebay, hur vinner man?
ok. nu har jag ebejjat min första pryl. campa ergopowerreglage till en spottstyver. nu skall jag bara läre mig paypal... sen är jag redo för ännu ett missbruk.

Tillbaka
Topp