Ebay UK och frakt

landen

Aktiv medlem
Ebay UK och frakt
Jag har hittat en hel del intressanta cyklar, ramar och delar från Engelska Ebay www.ebay.co.uk men problemet är att många inte skickar till Sverige. Dock är priserna inte ens i närheten av många enligt mig "fantasipriser" på liknande prylar på blocket eller köp&sälj här på forumet. Antar att marknaden är mycket större och då mättar priserna på andrahandsprylar.

Många säljare hänvisar till dock till lösningar typ denna citat: "If you are outside of UK you can arrange your own courier if you want. Bike will be packaged for sending."

Finns det budfirmor som kan hämta upp, alternativt ta emot ett skickat paket, sedan skicka det vidare till mig? Någon som har testat detta? Kanske låter som en bökig lösning, men om priserna ibland är upp till 50% billigare på vissa saker så.

En annan sida jag kikat på är även pinkbike som har otroligt mycket beggade cyklar för vrakpriser jämfört med Sverige. http://www.pinkbike.com/buysell/?region=5&countryid=193

Samma sak borde ju gå att lösa här, en budfirma som hämtar upp och skickar till Sverige. Borde ju inte vara konstigare än att skicka en cykel med bussgods från Kiruna till Malmö.

Någon som har erfarenhet eller tips?

Ebay UK och frakt
landen skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Många säljare hänvisar till dock till
> lösningar typ denna citat: "If you are outside of
> UK you can arrange your own courier if you want.
> Bike will be packaged for sending."
>
> Finns det budfirmor som kan hämta upp,
> alternativt ta emot ett skickat paket, sedan
> skicka det vidare till mig? Någon som har testat
> detta? Kanske låter som en bökig lösning, men
> om priserna ibland är upp till 50% billigare på
> vissa saker så.
>
> Någon som har erfarenhet eller tips?

Prova med parcel2go.com och parcelmonkey.co.uk (eller bara direkt genom DHL, FedEx, UPS osv.). Där kan man välja om det ska vara upphämtning eller inte och sedan är det bara att bestämmer sig för ett datum och ungefärlig tid med säljaren.

Ebay UK och frakt
Jag köpte en cykel på ebay.co.uk från Southampton i UK. DHL levererade cykeln (paketet) hem till dörren i Sverige för 500 kr. Riktigt prisvärt, tycker jag. Därutöver var priset på cykeln riktigt bra.

Säljaren behöver bara förpacka cykeln och ringa DHL som kommer och hämtar upp. Svårare än så är det inte. Min erfarenhet är att säljare som kan tänka sig att skicka cykeln inom UK även kan tänka sig att skicka till Sverige om man frågar. De säljare som vill att man hämtar cykeln vill ogärna skicka den, allra helst utomlands.

//Marcus

Ebay UK och frakt
Tackar för tips. Ska kolla upp vilket som verkar smidigast. Tänker att 500kr extra på priset kanske får säljaren att skicka till Sverige trots allt. Nu har jag i alla fall budat på en del saker, så på något sätt måste jag få hem dom till Sverige.

Ebay UK och frakt
Yes! Detta gällde en ram på 2kg, men när jag testade att ändra till 15kg istället så gjorde det ingen större skillnad på priset.

Tillbaka
Topp