Edge 1000 skal önskas

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Edge 1000 skal önskas
Hej, fästet på min Edge gick sönder :( ingen som vet var man kan hitta ett nytt skal? Alt om någon har en död Edge som jag kan få köpa billigt.

Edge 1000 skal önskas
Sambal Oelek sa:
Hej, fästet på min Edge gick sönder :( ingen som vet var man kan hitta ett nytt skal? Alt om någon har en död Edge som jag kan få köpa billigt.

Var uppe i nån tråd bara häromdagen, en url till sida med massa edge reservdelar. Kan ha varit hammerhead tråden eventuellt.

Edge 1000 skal önskas
Har fått en när fästet gick sönder utan kostnad
När den nya också gick sönder fick jag en renoverad för 800:-
Garmins support är super

Edge 1000 skal önskas
Jo Garmin supporten är bra. Får ta och höra med dem igen. Sist ville de ha 600kr för att fixa en sak jag kunde fixa själv. Men det h här var ju inte lika lättfixat ?

marr sa:
Var uppe i nån tråd bara häromdagen, en url till sida med massa edge reservdelar. Kan ha varit hammerhead tråden eventuellt.
jaså intressant. Har sett på ett ställe att man kunde köpa skal billigt. Men den sidan var det slutsålt på och totalt omöjligt att hitta någon annanstans. Får kolla där.

Edge 1000 skal önskas
Den länken hade mest skärmar såg jag nu.

Men google på edge 1000 back cover gav en del svar med varierande priser.

Edge 1000 skal önskas
Sambal Oelek sa:
Du behöver inte köpa en helt ny GPS, eller ens ett helt nytt skal. Eftersom "vingarna" på hållaren (på GPSen) tyvärr ofta går sönder finns den som "reservdel" hos flera olika handlare

Tex detta för endast 10 GBP
Garmin-Tab-Repair.png

http://www.racewaredirect.co/shop/garmin-tab-repair/

/Håkan

Edge 1000 skal önskas
marr sa:
Men google på edge 1000 back cover gav en del svar med varierande priser.
testade det igen, förra gången hittade jag en ebay-länk där det var slut. Men nu hittade jag, förutom en massa silikonskal då. Även denna! http://www.gfixer.com/en/product/2532684/
Det är för Edge 1000 Explore men ser ju likadan ut. De hade för 1000 men den var slut. Men $69 plus tull/frakt blir ju lika mycket som att serva den hos Garmin. Tror jag ringer supporten faktiskt, det kan ju vara intressant å se deras åtgärd om inte annat.

Edge 1000 skal önskas
HåkanC sa:
Du behöver inte köpa en helt ny GPS, eller ens ett helt nytt skal. Eftersom "vingarna" på hållaren (på GPSen) tyvärr ofta går sönder finns den som "reservdel" hos flera olika handlare

Tex detta för endast 10 GBP

http://www.racewaredirect.co/shop/garmin-tab-repair/
det fick bli en sådan, fast i svart. Ringde supporten och denna gång skulle det kosta 1600 kr att laga den! Skulle nappat på det förra erbjudandet istället som var betydligt bättre.

Edge 1000 skal önskas
Japp, fått, monterat och testat. Funkar finemang ju. Den har lite tightare passform än originalet, men det lär väl slitas in efter ett tag. Hur som helst är det bra för då sitter den bättre :) den bygger lite på höjden, något jag stör mig lite på (men det visste jag redan innan så det var ju ingen överraskning). Men det får man leva med. Om man inte fräser bort lite mer då (fast då lär den sitta mycket sämre). Så denna 3D-printade pryttel för £9.99 gör att min Edge 1000 får leva några år till :)

Bilagor

• P1030185.jpg
    P1030185.jpg
    78.5 KB · Besök: 112
  • P1030188.jpg
    P1030188.jpg
    67.5 KB · Besök: 84
  • P1030189.jpg
    P1030189.jpg
    56.1 KB · Besök: 74
Tillbaka
Topp